شاید شما هم از علاقمندان به پوشیدن کت چرم در فصل‌های سرد سال باشید. این نکته را بدانید که چرم به کار رفته در این نوع کت‌ها بسیار ظریف و سبک است و باید به درستی از آنها نگاه‌داری شود. در مقاله‌ای در دو بخش به آموزش روش‌‌های مراقبت و تعمیر کت‌ چرم می‌پردازیم:

.

مراقبت از کت چرم

ضد آب کردن کت چرم:

در بازار محصولات زیادی با عنوان محافظ چرم یا ضدآب‌کننده‌ی کت چرم وجود دارند. اما باید در انتخاب آنها دقت کنید. اسپری پلیمر سیلیکون یا پلیمر اکریلیک باعث نو شدن کت چرم و براق شدن آن می‌گردد اما محصولات دیگری که بر پایه‌ی گریس و واکس هستند هم باعث تغییر رنگ می‌گردند و هم بو تولید می‌کنند و توصیه نمی‌شوند. این محصولات را باید چند هفته یکبار و چند ماه یکبار استفاده کنید تا تاثیرشان حفظ شود. منظور از ضد آب شدن تنها در مقابل آب و آسیب‌های ناشی از آن است نه اینکه زیر باران از کت استفاده کنید و یا آن را در ماشین لباسشویی بیندازید.

استفاده از حالت دهنده‌ی چرم:

استفاده از این محصولات از خشک شدن و ترک خوردن چرم جلوگیری می‌کند و چربی چرم را باز می‌گردانند. استفاده‌ی مکرر از آنها ممکن است روی رنگ و دوام آن تاثیر بگذارد. در صورت نیاز از آنها استفاده کنید. برای نرم کردن چرم هیچ گاه از محصولات روغن‌های مصنوعی یا پایه نفتی مانند وازلین استفاده نکنید.

برطرف کردن چروک‌ها:

همیشه کت را آویزان کنید تا چروک نخورد. اگر چروک کت زیاد شد آن را یا به متخصص بسپارید یا این روش را امتحان کنید. اتو را روی پایین‌ترین درجه قرار دهید و از داخل لباس سریع و در زمان کوتاه کت را اتو کنید تا چروک‌ها ناپدید شوند.

لکه‌های آب را پاک کنید:

قطره‌های آب و خشک شدن شان روی چرم لکه جا می‌گذارند. پس  در اسرع وقت آنها را پاک کنید و اگر خشک شدند با یک تکه پارچه تمیز و مرطوب لکه‌ها  را پاک کنید و بگذارید خشک شود. بعد می‌توانید از حالت‌دهنده و نرم کننده‌ی چرم استفاده کنید.

چرم خیس را در جریان هوا خشک کنید:

اگر کت‌ تان خیس شد آن را در دمای اتاق یا جایی که هوا در آن جاری باشد آویزان کنید. دقت کنید دور از منبع گرما باشد. بعد از خشک شدن به آن حالت دهنده بزنید تا خشک نشود.