در هنگام مواجهه با تصادفات چگونه برخورد کنیم

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

زمانی که با صحنه تصادفی مواجه می‌شوید، در نزدیکی مکان تصادف، خودروی خود را پارک نکنید، بلکه در مکانی با فاصله بیشتر و با امنیت بالاتر توقف کنید. در شانه جاده پارک کنید و فضایی را برای خودروی نیرو‌های امدادی به وجود بیاورید تا بتوانند به راحتی به صحنه تصادف برسند.

نکته بعدی این است که بلافاصله با شماره ١١٢، ١١٠ و ١١٥ تماس بگیرید و درخواست کمک کنید. این شماره‌ها مربوط به تیم‌های عملیاتی و امدادی هستند که اطلاع‌رسانی و هماهنگی خوبی نیز بین خودشان انجام می‌دهند. این تیم‌ها تقریبا بین ١٠ تا ٢٠ دقیقه به صحنه حادثه می‌رسند.

سعی کنید به وسیله مثلث خطری که در خودرو همراه خود دارید دیگران را از حادثه به وجود آمده مطلع کنید تا سبب حوادث ثانویه نشوید.

از این‌جا به بعد کاری که مردم می‌خواهند انجام دهند تخصصی‌تر می‌شود. اگر در جاده با چنین شرایطی مواجه شدید پرس وجو کنید تا ببینید در میان افراد دیگر فردی که پزشک یا پرستار باشد وجود دارد یا نه؟ یا فردی از نیرو‌های هلال‌احمر هست تا بتواند کمک کند؟ اگر چنین افرادی باشند می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

کیف کمک‌های اولیه در این شرایط می‌تواند بسیار مفید باشد. اگر این کیف را همراه خود دارید در اختیار این افراد قرار دهید.
صحنه‌های تصادف متفاوت هستند. ممکن است افرادی که دچار آسیب و مصدومیت شده‌اند، درجات متفاوت آسیب‌دیدگی را داشته باشند. در برخی تصادفات افراد هوشیار هستند و تنها مشکل شکستگی دست و پا دارند.

اما زمانی است که با مصدومیت‌های شدید و ترومایی مواجه می‌شوید، خارج کردن مصدوم بدون تجهیزات لازم بسیار خطرناک است و می‌تواند باعث مرگ او شود؛ بنابراین بهترین کار این است که خونسردی خود را حفظ و شرایطی را ایجاد کنید تا تیم‌های عملیاتی مانند جمعیت هلال احمر، اورژانس و پلیس به سرعت به صحنه حادثه برسند و اقدامات پیش بیمارستانی و نجات را برای مصدومان انجام دهند.

.
منابع:

.https://khabarban.com
.https://www.yjc.news

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت