کاغذ سقفی یا کاغذ دیواری سقف چیست؟

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

کاغذ سقفی یا کاغذ دیواری سقف چیست؟
شاید شنیده باشید که از سقف بعنوان دیوار پنجم یاد می‌شود، استفاده بهینه از این دیوار پنجم با جذب کردن نگاه‌ها به سمت بالا باعث بزرگتر دیده شدن فضای اطراف می‌شود.

پوشاندن سقف با کاغذ دیواری یکی از ایده‌های جذاب دکوراسیون داخلی است که دوباره محبوبیت از دست رفته اش را نزد مردم پیدا کرده؛ کاغذ دیواری سقف خانه می‌تواند یک جایگزین بسیار مناسب برای سطح عمدتا گچی، سفید و ساده سقف باشد. بیشتر سقف‌ها سفید یا ساده طراحی می‌شوند شاید بخاطر اینکه کمتر در دید هستند.

زمانی که خانه خودمان را تزیین می‌کنیم، به دلایلی، سقف خانه همیشه مورد بی توجهی قرار می‌گیرد. در حقیقت بسیاری از ما حتی کوچترین توجهی هم به سقف نمی کنیم غافل از اینکه تزیین سقف حتی به مقدار کم بکل دکوراسیون داخلی خانه را متحول می‌کند.

طرح‌های بسیار زیبای سقف‌های تزیین شده نشان دهنده عشق و ذوق طراحان و همچنین مالکین خانه در زیباسازی این عنصر فراموش شده است، آن هم با کاغذ دیواری که بهترین روش برای تزیین چنین مکان‌هایی بشمار می‌رود.

بسیاری از مواقع دکوراسیون بعضی از اتاق‌ها مانند آشپزخانه فقط به یک همچنین چیزی مانند یک جرقه نیاز دارد تا تماما بدرخشد. البته لازم به ذکر است اگر در خانه‌های اجاره‌ای زندگی می‌کند می‌توانید از کاغذهایی با قابلیت جدا شدن آسان استفاده کنید تا بصورت موقت برای مدت زمانی که در خانه ساکن هستید، محیطی شیک و خواستنی مطابق با سلیقه خودتان داشته باشید.

اگر در خانه‌ای زندگی می‌کنید که سقفی بدون هیچگونه طراحی دارد، باید بدانید که یک فرصت خوب طراحی را از دست داده اید. برای شروع کار اصلا لازم نیست شلوغ کاری کنید(هر چند می‌توانید)، استفاده از یک طرح بسیار ساده هم به سقف منزلتان جزئیات جدید و زیبایی اضافه می‌کند.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت