راهنمای انتخاب رنگ دیوار در طراحی سرویس بهداشتی و حمام

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

راهنمای انتخاب رنگ دیوار در طراحی سرویس بهداشتی و حمام
همانطور که می‌دانیم حمام یکی از مهم‌ترین عناصر معماری هر خانه‌ای است. این روزها دیگر حمام محل آرایش و پیرایش جسم و روح تلقی می‌شود.
برای رنگ‌آمیزی سرویس‌ها باید سراغ رنگ‌های روشن یا گرم مانند کرم، شیری، شکلاتی روشن یا نسکافه‌ای که القای حس امنیت خاطر و آرامش می‌کنند برویم. تا به این ترتیب بتوانیم میزان سردی و رطوبت این فضا را به حداقل برسانیم.
انتخاب این رنگ‌ها علاوه بر خنثی کردن میزان سردی انرژی حمام به بزرگ‌تر به‌نظر رسیدن فضای حمام‌تان نیز کمک می‌کند.
استفاده از رنگ‌هایی مثل آبی نمادی از دریا و نشاط و سرسبزی طبیعت هستند. در عین حال فضای حمام‌های کوچک را وسیع نشان می‌دهند و گرم و دلنشین خواهد کرد.

علاوه بر این، استفاده از رنگ سفید یا رنگ‌های روشن و گرم در این محل تاثیر زیادی در جلوه این مکان خواهد داشت، ضمن اینکه وجود این رنگ موجب می‌شود تا آلودگی‌ها و کثیفی‌هایی که در این فضا وجود دارد زودتر در زمینه سفید رنگ آن خودنمایی کرده و افراد برای تمیز کردن آن اقدام کنند.
رنگ‌هایی از قبیل سبز روشن، هلویی یا طیف‌هایی از رنگ زرد نیز از جمله رنگ‌های مطلوب برای استفاده در حمام به شمار می‌آیند. در عین حال رنگ‌های تیره مقدار کمتری از نورهای مصنوعی را بازتاب می‌دهند و به این ترتیب روشنایی حمام شما در صورت عدم استفاده از رنگ‌های روشن، بسیار تقلیل می‌یابد که موجب تاریک و ترسناک‌ شدن این محیط حتی در صبح‌ها می‌شود.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود