نکات کلیدی در مورد طراحی دکوراسیون اداری

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

نکات کلیدی در مورد طراحی دکوراسیون اداری
نکات کلیدی در مورد طراحی دکوراسیون اداری، اگر چه برای طراحی دکوراسیون اداری به طراحان و متخصصان این حوزه نیازمند هستیم اما می‌توان خود نیز با رعایت برخی نکات یک محیط آرام و بی‎دغدغه را فراهم نمود. رعایت این نکات محیطی آرام و بی دغدغه را فراهم می‎کند.

محیط اداری یکی از مکان‎هایی است که افراد نیمی از زندگی خود را در آن می‌گذرانند. طراحی محیط کار و دکوراسیون اداری تاثیری زیادی بر رضایتمندی پرسنل و کارکنان یک اداره دارد که به تبع آن، رضایتمندی موجب انجام هر چه بهتر امور و وظایف می‌گردد که راندمان کار را افزایش داده و نتایج مطلوب‌تری را نیز نصیب سازمان می‌کند.

اگر چه برای طراحی دکوراسیون اداری به طراحان و متخصصان این حوزه نیازمند هستیم اما می‌توان خود نیز با رعایت برخی نکات یک محیط آرام و بی دغدغه را فراهم نمود.

از جمله این نکات می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- انتخاب رنگ تأثیری زیادی در ساختار کلی محیط کار دارد. رنگ‎های شاد و سرزنده بیانگر فعال بودن محیط کار و پرسنل است. در واقع رنگ‎های مناسب و الهام بخش، گویای فعالیت کاری سازمان است و نشان می‌دهد شرکت شما، یک اداره سرزنده و پویاست.
2- نورپردازی و روشنایی فضای کار برای کارکنان بسیار مهم می‌باشد. فقدان نور موجب خستگی و خواب آلودگی پرسنل می‌گردد و در عین حال ضعف چشم را نیز به همراه دارد.
3- استفاده از میز و صندلی‎های استاندارد علاوه بر زیبایی دکوراسیون، بر سلامتی کارکنان نیز تاثیر زیادی دارد. استفاده از میز و صندلی‎های غیراستاندارد در دراز مدت موجب بروز دردهای عضلانی و مفاصل می‌گردد. رشد ناموزن اندام‎ها یکی دیگر از نتایج استفاده از میز و صندلی‎های غیراستاندارد است.
4- وجود کمدهای دیواری، قفسه و فایل برای دکوراسیون اداری ضروری می‌باشد. برخی اوقات به علت حجم بالای پرونده محیط کار نامنظم می‌شود این کار با ایجاد مکانی مخصوص سهولت می‌یابد. قراردادن وسایل و ابزارهای کار در قفسه‎های مخصوص علاوه بر نظم بخشیدن به محیط کار، موجب زیبایی نیز می‌گردد.

5- محیط اداری اگر چه برای کار در نظر گرفته شده است اما بدین معنا نیست که از تزئین کردن آن غافل شویم. در دکوراسیون اداری، تزئین شرکت یا اداره با گل‎های طبیعی و گیاهان، آکواریوم ماهی‎ها، عکس‎ها و گلدان‎های مصنوعی تاثیر زیادی در زیبایی محیط کار دارد.

6- زیباسازی دیوارها موجب آرامش روحیه پرسنل می‌گردد. این کار را می‌توان با ابزارهایی چون کاغذ دیواری‎ زیبا، نصب قاب عکس و نقاشی‎هایی از طبیعت تأمین نمود.

7- هماهنگی کلی میان اجزا و وسایل مختلف تاثیر زیادی در زیبایی محیط کار دارد. انتخاب وسایل با رنگ‎های متناسب موجب هماهنگی می‎شود که از شلوغی و درهم ریختگی نیز می‌کاهد.

8- تقسیم‎بندی محل کار و اداره به قسمت‎های مختلف با توجه به کارکرد، روش خوبی برای احترام به حقوق پرسنل و کارکنان است. ساخت و طراحی محیطی برای استراحت موجب دلگرمی کارکنان می‎گردد. اختصاص فضای خصوصی به هر یک از کارکنان موجب افزایش تمرکز آنان و همچنین حصول نتایج مطلوب‎تر می‎شود. اگر محیط اداره کوچک است، این کار را می‏توان بوسیله پارتیشن‎های اداری انجام داد.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت