ماه چهره خلیلی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

ماه چهره خلیلی (به انگلیسی: Mah Chehreh Khalili) هنرمند ایرانی، متولد بیست و 5 دی 1355 و درگذشته 17 اَمرداد 1399 در تهران بود.

خانم ماهچهره خلیلی دارای مدرک فوق لیسانس معماری از دانشگاه اکسفورد انگلستان می‌باشد. وی دوره بازیگری را در method school در لندن گذراند و در سال 1382 برای اولین فعالیت سینمایی خود جهت بازی در فیلم چشمان سیاه بعد از 22 سال به ایران آمد و دوره دیگری از بازیگری و کارگردانی را در مؤسسه سمعی و بصری استاد سمندریان در سال 84 گذرانده بود.

ماه چهره خلیلی نوه دختری زنده ‌یاد پروین سلیمانی است و تاکنون در سریالهای «در چشم باد»، «مختارنامه» و «کلاه پهلوی» ایفای نقش نموده است. از جمله فعالیت‌های دیگر وی می‌توان به کارگردانی فیلم کوتاه «عید قربان» اشاره کرد که برنده جوایز بسیاری از جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره فیلم سانفرانسیسکو 2006 شد. او همچنین در فیلم‌هایی چون سن پترزبورگ، سایه وحشت، موش، پرونده هاوانا، تله، نقاب و چشمان سیاه ایفای نقش کرده بود.

ازدواج
ماه چهره خلیلی در تاریخ 25 فروردین ماه 1392 با ابراهیم اشرفی ازدواج کرد. ابراهیم اشرفی همانند همسرش دستی در دنیای هنر دارد. فیلم‌های سینمایی «شب بیرون»، «تنها در چند دقیقه سکوت»، «استراحت مطلق» و … از جمله کارهایی است که او به عنوان مدیر فیلمبرداری و فیلمبردار در آن‌ها حضور داشته است.

درگذشت
ماه چهره خلیلی که مدتی بود سرطان داشت و طی درمان پزشکی قرار داشت، طی اتفاق ناگهانی در روز جمعه 17 اَمرداد 1399 به علت سکته قلبی در سن 44 سالگی در تهران درگذشت و جامعه هنر را متاثر کرد.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت