رامبد جوان

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، مجری، نویسنده، کارگردان و…

 معرفی/ بیوگرافی:

رامبد جوان (به انگلیسی: Rambod Javan) هنرمند، متولد 1 دی 1350 در تهران است.

آقای رامبد جوان در خانواده‌ای در تهران با اصالت آذری زاده شد. او در مصاحبه ای که در برنامه «هزار پنجره» رادیو جوان با زنده یاد مهران دوستی (گوینده مشهور ایرانی) داشت، گفت که نام خانوادگی او جوان نمی‌باشد و در واقع جوّان به معنی جویدن است.

سینما و تلویزیون
روند شروع به کار هنری او به ترتیب در تئاتر , تلویزیون و سینما می‌باشد. او در یازده فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته و کارگردانی فیلم صورتی را نیز به عهده داشته‌ است. وی در یک قسمت از مجموعه تلویزیونی پرطرفدار همسران نقش کوتاهی داشت و همین باعث حضور پررنگ وی در مجموعه تلویزیونی خانه سبز در نقش فرید صباحی شد. نقش‌هایی که جوان در سینما و تلویزیون ایفا می‌کند بیشتر جنبه طنز داشته و طنز او نیز طنزی منحصربفرد می‌باشد.

کارگردانی
وی کارگردانی چهار مجموعه تلویزیونی به نام‌های گمگشته، نشانی، مسافران و توطئه فامیلی را به عهده داشته‌ است که مجموعه نشانی ایام نوروز 87 از شبکه دو سیما پخش شد. مجموعه گمگشته به نویسندگی سید سعید رحمانی و علیرضا کاظمی پور نیز در ماه رمضان سال 1380 از سیما پخش شد که با استقبال تماشاگران مواجه شد.
در سینما نیز اسپاگتی در هشت دقیقه را در کارنامه خود دارد که جایزه بهترین کارگردانی دوره بیستم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را در سال 1384 از آن خود کرد. او در جشنواره 29 فجر به عنوان کارگردان در فیلم ورود آقایان ممنوع شرکت داشت و توسط همین فیلم در زمان اکران فروشی بالغ بر 6 میلیارد تومان بر جای گذاشت و فیلم پر مخاطب شب‌های رمضان 90 بود. همچنین رامبد جوان در جشنواره 31 فجر سیمرغ بهترین بازیگر مکمل نقش مرد از فیلم گناهکاران را دریافت کرد.
رامبد جوان از همسر قبلی خود سحر دولتشاهی (بازیگر و مترجم) جدا شده و با نگار جواهریان ازدواج مجدد نموده است.

• وبسایت:
rambodjavan.com

• اینستاگرام:
rambodjavan1

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت