برترین موزیک‌های بی‌کلام ناجی رشید Najee Rashid
جروم نجی رشید یا ناجی رشید (Jerome Najee Rasheed)، هنرمند نوازنده ساکسیفون ، امریکایی افریقایی تبار، زادهٔ ۴ نوامبر ۱۹۵۷در شهر نیویورک امریکا است.
ناجی رشید به طور حرفه‌ای با نام نجی Najee شناخته می‌شود ، یک ساکسیفونیست و نوازنده موسیقی جاز آمریکایی است. نجی در بخش غربی منهتن در شهر نیویورک به دنیا آمد و سال های نوجوانی خود را در کوئینز، نیویورک زندگی کرد. پدرش در جوانی درگذشت و نجی و خواهر و برادرش توسط مادرش مری ریچاردز بزرگ شدند. مادر او در طول زندگی و حرفه موسیقی او یک چهره مهم و حامی بود. فعالیت های موسیقی نجی رشید در سن هشت سالگی در مدرسه ابتدایی آغاز شد، جایی که او نواختن کلارینت را آغاز کرد، اما او میل عمیقی به نواختن ساکسیفون داشت. نجی رشید در آن سن کم تحت تأثیر شنیدن صدای ضبط شده مادرش از مایلز دیویس و دیگر هنرمندان افسانه ای جاز آمریکایی قرار گرفت. لحظه ای مهم در زندگی او زمانی فرا رسید که تصمیم گرفت یک نوازنده حرفه ای جاز شود. در دبیرستان، نجی رشید به عنوان دانش‌آموز در برنامه Jazzmobile (که توسط دکتر بیلی تیلور موسس شد ) شروع به مطالعه جاز کرد و در آنجا مهارت‌های خود را در ساکسیفون تنور و فلوت زیر نظر جیمی هیث ، فرانک فاستر و ارنی ویلکینز تقویت کرد. در سن 16 سالگی، نجی در بخش مقدماتی مدرسه موسیقی منهتن فلوت خواند، جایی که او با هارولد جونز، نوازنده فلوت از ارکستر فیلارمونیک نیویورک درس خواند. پس از دبیرستان، اولین تور جهانی نجی با گروهی از شهر نیویورک به نام «کد منطقه» بود. پس از تور با بن ای کینگ، نجی و برادرش فرید به مدت دو ترم در کالج اجتماعی برانکس شهر نیویورک شرکت کردند . هر دو زیر نظر والری کپرز در رشته موسیقی بودند . سال بعد هر دو برادر تست دادند و در کنسرواتوار موسیقی نیوانگلند در بوستون پذیرفته شدند و نجی استاد اجرا و آهنگسازی شد و رفته رفته به شهرت جهان دست یافت.

در این آلبوم برترین موزیک‌های بی‌کلام ناجی رشید Najee Rashid قرارگرفته است، امیدواریم از شنیدن آن بهره‌مند شوید و لذت ببرید…

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت