3 ویژگی برتر در عکاسی با تلفن همراه موبایل

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

3 ویژگی برتر در عکاسی با تلفن همراه موبایل
در ادوار گذشته عکاسی سختی‌ها و هزینه‌های زیادی داشت؛ طوری که فقط افراد به اصطلاح ثروتمند و سطح بالای مالی قابلیت لذت یک عکس یادگاری را داشتند. پیشرفت تکنولوژی و ابزارهای هوشمند دنیای هنر را تحت تاثیر خود قرار داده و عکاسی هم از این قاعده مستثنی نیست. امروزه با پیشرفت علم و ظهور ابزارهای دیجیتال، هر فردی یک دوربین عکاسی همراه خود دارد. پیشرفت گوشی‌های هوشمند و راحتی آن‌ها بسیاری از عکاسان را به سمت عکاسی با موبایل سوق داده است. در زیر به سه دلیل اشاره می‌کنیم که چرا عکاسی موبایلی گزینه خوبی به شمار می‌رود تا شاید برای شما هم انگیزه‌ای شود که به عکاسی موبایلی روی بیاورید:

1. ارزان بودن
یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باعث همه‌گیر شدن عکاسی با موبایل شده ارزان بودن آن نسبت به دوربین‌های حرفه‌ای و دیجیتال است. شما اگر یکی از رده پایین‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار را هم خریداری کنید، کمترین چیزی که دارد دوربین است. اگر معیار کیفیت را که در عکس‌های یادگاری اهمیت چندان زیادی ندارد، در نظر نگیریم؛ امروزه یکی از کم هزینه‌ترین تفریحات و هنرها عکاسی با موبایل است.

2. استفاده آسان
کار کردن و عکاسی کردن با موبایل، به واسطه پیشرفت‌ها و امکاناتی که تلفن‌های هوشمند در اختیار کاربران قرار داده، باعث شده تا آن را به یکی از ساده‌ترین حرفه‌ها و سرگرمی‌های روزمره تبدیل کند. تعویض نگاتیو مراحل مربوط به ظهور فیلم و … دیگر وجود ندارد و امروزه امکان عکاسی تنها با فشردن یک دکمه و به دست آوردن یک نتیجه عموما خوب برای همه افراد، فارغ از سن و دانش فنی‌شان، لذت عکاسی را به ارمغان آورده. اندازه مناسب و حمل و نقل آسان نیز ار دیگر دلایل جذابیت عکاسی با موبایل است.

3. امکانات و قابلیت‌های فراوان
امروزه گوشی‌های هوشمند و مخصوصا گوشی‌های سطح بالا، امکاناتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند که در گذشته برای عکاسان یک رویا بود. امکاناتی که برای دوربین‌های دیجیتال نیز با سختی‌های زیادی همراه است.
عکاسی HDR، ماکرو، پنینگ، پرتره، پانوراما و … با دوربین‌های تلفن‌های هوشمند نتیجه‌ای کم‌کیفیت‌تر از دوربین‌های دیجیتال را به دست می‌دهند، اما دستیابی به آن‌ها به دانش و صرف هزینه‌های نسبتا زیاد، چه برای دوربین و چه برای لنز، نیاز دارد.
گوشی‌های هوشمند، حتی گوشی‌های نسبتا سطح پایین، امکانات بی‌نظیری در اختیار کاربران قرار می‌دهند که باعث شده افرادی که هدفشان عکاسی هنری نیست هم بتوانند عکس‌هایی بگیرند که در سطح عکاسی حرفه‌ای تلقی شود.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت