مهدی حسینی نیا

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

مهدی حسینی نیا (به انگلیسی: Mehdi HoseiniNia) هنرمند ایرانی، متولد ۲۸ شهریور ۱۳۶۰ در تهران است.

آقای مهدی حسینی‌نیا یکی از بازیگران کم حاشیه و آرام عرصه هنر است که اطلاعات چندانی از زندگی شخصی، ازدواج و همسرش در دسترس نمی باشد. هیچ یک از تصاویر منتشر شده منتسب به همسر مهدی حسینی نیا توسط خود این بازیگر تایید نشده است بنابراین نمیتوان گفت همسر ایشان کیست و یا حتی اینکه آقای بازیگر ازدواج کرده یا نه.

مهدی حسینی نیا فعالیت هنری خود را با فیلم «اینجا بدون من» ساخته بهرام توکلی در سال 1389 آغاز کرد و با فیلم «روایت ناپدید شدن مریم» به کارگردانی محمدرضا لطفی در سال 1392 مورد توجه قرار گرفت.

این بازیگر در سال 1393 با سریال «پرده نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی اولین تجربه تلویزیونی خود را در کارنامه هنری اش ثبت کرد و با بازیگرانی همچون ویشکا آسایش، فرهاد آئیش، حامد کمیلی و سارا بهرامی به هنرمندی پرداخت.

مهدی حسینی نیا اغلب در نقشهای جدی به هنرمندی می پردازد ، اوج شهرت این بازیگر با فیلم شنای پروانه و سریال می خواهم زنده بمانم رقم خورد و قدرت بازیگری اش اثبات شد.

مهدی حسینی نیا برای اولین بار در سال 1396 با نقش وزیر اقتصاد در سریال عالیجناب به کارگردانی محمدسام قریبیان پا به شبکه نمایش خانگی گذاشت و در سالهای1399 تا 1401 با سریالهایی همچون سیاوش، می خواهم زنده بمانم، میدان سرخ و یاغی به یکی از بازیگران پرکار در این شبکه تبدیل شد.

متری شیش و نیم فیلمی به کارگردانی سعید روستایی و تهیه کنندگی جمال ساداتیان در سال 1397 است که برنده دو سیمرغ بلورین از جشنواره فجر و جوایز دیگر از جشنواره های معتبر بین المللی شد.

در این فیلم مهدی حسینی نیا ایفاگر شخصیت “حسن دلیری یا حسن گاوی” و خرده فروش مواد مخدر بود که برای قاچاق مواد مخدر به ژاپن، مقدار زیادی مواد را بلعیده بود. او در فیلم متری شیش و نیم با بازیگرانی همچون پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و فرهاد اصلانی همکاری کرده است.

• اینستاگرام:
mehdi.hoseininia

• وب‌سایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت