سریال هائچی بر اساس داستان زندگی واقعی یی گیوم، شاهزاده یونینگ، در سال‌های اولیه سلطنتش ساخته شده است. با معرفی سریال Haechi همراه ما باشید.

سریال هائچی درامی اکشن، تاریخی و سیاسی محصول شبکه SBS است که با کارگردانی لی یونگ سوک (Lee Yong Seok) که ساخت سریال معروف Iljimae 2009 را در کارنامه کاری‌اش دارد و نویسندگی کیم یی یانگ (Kim Yi Young) که سریال پرطرفدار Dong Yi 2010 را به تحریر در آورده، ساخته شده است. در این مطلب معرفی سریال Haechi و مصاحبه بازیگر جونگ ایل وو درباره بازی در این درام را برایتان آماده کرده‌ایم. با نقد و بررسی سریال کره ای هائچی همراه پلازا بمانید.

فهرست مطالب

داستان سریال هائچی

معرفی سریال هائچی نگهبان حقیقت و عدالت

داستان سریال هه چی در دوره سلسله چوسون اتفاق می‌افتد، و زندگی سه نفر از طبقات مختلف را دنبال می‌کند که برای کمک به شاهزاده لی گیوم برای تصاحب تاج و تخت و اصلاح ساهونبو گرد هم آمده‌اند. این درام بر اساس داستان زندگی واقعی یی گووم، در سال‌های اولیه سلطنت او ساخته شده است. او در سال 1724 به پادشاهی یونگجو، بیست و یکمین پادشاه چوسون (کره کنونی) تبدیل شد و به مدت 52 سال سلطنت کرد.

همچنین بخوانید :

بازیگران سریال هائچی

بیایید با هنرپیشه‌های سریال هه چی آشنا شویم.

جونگ ایل وو در نقش یی گوم

سریال هائچی / سریال Haechi

جونگ ایل وو متولد 9 سپتامبر 1987 است.  این هنرمند در عناوینی مانند سریال “Good Job 2022″، سریال “Bossam: Steal the Fate 2021″، سریال “Sweet Munchies 2020” و سریال “Cinderella with Four Knights 2016” نقش‌آفرینی کرده است.

همچنین بخوانید :

گو آرا در نقش چون یو جی

گو آرا متولد 11 فوریه 1990 است. این بازیگر در آثاری مانند سریال “Do Do Sol Sol La La Sol 2020″، سریال “Ms. Hammurabi 2018″، سریال “Black 2017” و سریال “Hwarang: The Poet Warrior Youth 2016” حضور دارد.

کون یول در نقش بک مون سو در سریال هائچی

بررسی سریال کره ای هائچی / معرفی سریال Haechi / زمان پخش سریال هائچی

کون سه این که با نام هنری کون یول شناخته می‌شود، متولد 22 جون 1982 است. این هنرمند را می‌توانید در درام‌های دیگری مانند سریال “Longing for You 2023”، سریال “Mental Coach Jegal 2022″، سریال “Dali & Cocky Prince 2021” و سریال “Whisper 2017” دنبال کنید.

همچنین بخوانید :

پارک هون در نقش دال مون در سریال Haechi

سریال هه چی / سریال Heachi 2019

پارک هون متولد 27 آپریل 1981 است. این هنرمند در آثاری مانند سریال “Payback 2023″، سریال “Big Mouth 2022″، سریال “Remarriage & Desires 2022” و سریال “Nobody Knows 2020” بازی کرده است.

همچنین بخوانید :

جونگ مون سونگ در نقش یی تان در سریال هائچی

هنرپیشه‌های سریال هه چی / خلاصه سریال کره ای هائچی

جونگ مون سونگ متولد 13 ژانویه 1981 است. این بازیگر پیش از حضور در سریال Haechi در آثاری مانند سریال “Divorce Attorney Shin 2023″، سریال “The Good Detective 2 2022″، سریال “The Veil 2021” و سریال “Hospital Playlist 2020-2021” بازی کرده است.

همچنین بخوانید :

لی گئون یونگ در نقش مین جین وون در سریال هه چی

بازیگران سریال هائچی / بازیگران سریال Haechi

لی گئون یونگ متولد 21 دسامبر 1960 است. این بازیگر کهنه کار در عناوین بسیاری مانند سریال “Dr. Romantic 3 2023″، سریال “Adamas 2022″، سریال “Again My Life 2022” و سریال “The Veil 2021” حضور دارد.

همچنین بخوانید :

نقد سریال Haechi

این بخش حاوی اسپویل داستان سریال است.

همان‌طور که در خلاصه سریال کره ای هائچی گفتیم، در دوره سلسله چوسون، سه نفر از طبقات مختلف گرد هم می‌آیند تا شاهزاده لی گیوم را پادشاه کنند و ساهونبو را اصلاح کنند. این سه نفر یو جی، پارک مون سو و دال مون هستند.

در پس‌زمینه این درام، مجسمه HAECHI در مقابل ساختمان ساهونبو قرار دارد. هه چی یک حیوان افسانه‌ای است که شبیه یک شیر با فلس است و نماینده قاضی عادل عدالت و حقیقت است. و ساهونبو، که یک دفتر قضایی چوسون با اختیار برای تحقیق و قضاوت است، قرار بود مانند هه چی، شریف و صالح باشد. در ابتدای درام، وزیر مین جین وون توضیح می‌دهد که عدالت و حقیقت مانند آن حیوان افسانه‌ای دست نیافتنی است. “در زندگی واقعی، قضاوت درست از غلط غیرممکن است.” برای او سیاست عدالت نیست، بلکه قدرت است. و معتقد است وقتی آن را از دست بدی، می‌میری.

در طرف دیگر طیف، گروهی از مردم در ساهونبو کار می‌کنند که در واقع به عدالت واقعی اعتقاد دارند. به رهبری هان جونگ سوک، بازرس ارشد، آن‌ها شروع به حفاری پرونده قتلی می‌کنند که آن‌ها را با دربار سلطنتی درگیر می‌کند. این او و افرادش را در معرض خطر قرار می‌دهد. آیا آن‌ها باید تحقیق را متوقف کنند؟ برای بازرس هان، پیروی از اشتیاق و زندگی برای حقیقت آسان‌تر از مصالحه برای منافع سیاسی است. پس دردسرها آغاز می‌شود!

پس از آن یی گیوم را می‌بینیم. شاهزاده‌ای که به‌طور تصادفی درگیر این معمای حل جنایت می‌شود. اگرچه یی گیوم یک شاهزادهاست، اما مادرش یک خدمتکار حقیر بود، و بسیاری از اشراف او را به عنوان یک بچه پست تحقیر می‌کنند. بنابراین اگرچه او فوق العاده باهوش است، اما زندگی خود را با خوش گذرانی هدر می‌دهد.

اما در حین کشف جنایت، کسانی را که بیشتر از هرکسی دوستشان دارد از دست می‌دهد و می‌آموزد که بدون قدرت نمی‌تواند کاری انجام دهد. بنابراین او شروع به دیدن رویای تغییر جهان با تبدیل شدن به پادشاه می‌کند. بدین ترتیب بازی تاج و تخت آغاز می‌شود. در ابتدا کار غیرممکن به نظر می‌رسد. میزان ائتلاف سیاسی او صفر است. اما گروهی از دوستان پرشور به او می‌پیوندند و چند مشاور سیاسی همراهی اش می‌کنند. هنگامی که مردم شروع به جمع شدن برای او می‌کنند، بازی سیاسی واقعی آغاز می‌شود.

سریال هائچی / سریال Haechi

سریال هائچی ممکن است قابل پیش‌بینی به نظر برسد زیرا می‌دانیم که او پادشاه خواهد شد. اما این سفر پر از کشمکش‌های زیادی است که ما در لبه صندلی‌هایمان نگه داشته می‌شویم. این بسیار خوشحال کننده است که شاهد این باشیم که چگونه شاهزاده ما از مرگ می‌گریزد و هر بار که این کار را می‌کند، قوی‌تر می‌شود. و روشی که او انجام می‌دهد، انتخاب‌هایی که انجام می‌دهد، آنقدر غیرمنتظره هستند که مردم از بینش و شجاعت او لال می‌شوند. او به آرامی اما مطمئناً مانند یک نیروی قوی رو به جلو حرکت می‌کند و همه اطرافیان خود را به خود جذب می‌کند.

با نگاه کردن به دوستانش می‌توانید بگویید که یی گیوم توسط رویاپردازان پرشور احاطه شده بود. بازرس پارک مونسو (با بازی کون یول)، دستیار بازرس یوجی (گو آرا) و رهبر گداها، دال مون (پارک هون). آن‌ها به مبارزه برای عدالت و کمک به افراد ضعیف اعتقاد داشتند و یی گیوم که به عنوان یک شاهزاده حقیر بزرگ شده بود، جرأت نداشت رویاپردازی کند. اما ملاقات با این دوستان به زندگی او هدف و معنا بخشید. و شروع کرد به داشتن رویاهای بزرگ. با حضور او، گروه کوچک دوستانش نیز اهداف خود را ارتقا دادند. آن‌ها نیز شروع به رویاهای بزرگ کردند: شاهزاده کوچک خود را پادشاه کنند.

در نهایت، برخی از این دوستان با فداکاری خود به شاهزاده کمک خواهند کرد تا بر تخت سلطنت بنشیند. در آن زمان، وزیر مین، بزرگترین دشمن یی گیوم، شوکه خواهد شد. او تعجب خواهد کرد: این یی گیوم چه جور آدمی است که بتواند این همه محبت را از طرف پیروانش بگیرد؟

ژانر سریال کره ای هائچی / نمرات سریال Haechi / تعداد قسمت‌های سریال هائچی

در پایان سریال Haechi قلب خود او نیز توسط پادشاه تسخیر می‌شود. او به شاه می‌گوید که بیش از حد ایده آل گرا است و سیاست‌های منصفانه محکوم به شکست است. اما او همچنان شاه را تشویق می‌کند که به مبارزه خوب ادامه دهد: “اعلیحضرت، من دعا می‌کنم که برای مدت بسیار بسیار طولانی به رویاپردازی ادامه دهید. من احساس می‌کنم که شما می‌توانید این کار را انجام دهید، زیرا شما توسط رویاپردازان زیادی مانند خودتان احاطه شده اید.”

این همان وزیری است که با بدبینی علیه عدالت و حقیقت، درام را باز می‌کند. در پایان درام، او نگرش خود را تغییر می‌دهد. او هنوز معتقد است که عدالت واقعی دست نیافتنی است، اما کمی امیدوارتر است. او زمانی را که جوان و ساده لوح بود به یاد می‌آورد. او هم زمانی رویاپرداز بود. و در برابر اعلیحضرت به احترام و ارادت واقعی سر تعظیم فرود می‌آورد و پایانی جذاب را برای سریال Haechi رقم می‌زند.

سریال موفقیتش را مدیون جونگ ایل وو، بازیگر نقش اول است که تا حد زیادی به خاطر تلاش‌هایش برای زنده‌کردن شاه یونگجو که بازتفسیر شده بود بر روی صفحه‌نمایش کوچک مورد تحسین قرار گرفت. او در مصاحبه ای با خبرگزاری یونهاپ گفت: «برای بیان معقولانه یئونگجوی جوان، سعی کردم تا حد امکان از استفاده از (حالات) صورت خودداری کنم و از ته قلبم عمل کنم.

پس از دو سال دوری (از کسب و کار نمایشی)، من با سختی‌های زیادی در فیلمبرداری سریال Haechi بدون لحظه‌ای استراحت روبه‌رو بودم. سخت و طاقت فرسا بود، اما فکر می‌کنم به خوبی انجام شد.” این اولین نقش بازیگری او پس از دو سال وقفه در کار برای رفتن به سربازی بود.

این بازیگر 32 ساله گفت: “من مطمئناً ( در مورد بازی خود در سریال Haechi ) در گذشته پشیمانی‌هایی داشتم، اما داستان صعود لی گیوم از طبقه پایین به تاج و تخت سلطنتی به من انگیزه داد تا با او رشد کنم.” “هدف من از این پروژه دریافت نظراتی بود که می‌گفتند جونگ ایل وو در مقایسه با دوران قبل از سربازی (به عنوان یک بازیگر) خیلی رشد کرده است” و خوشبختانه نظرات خوبی به من داده شد.

سریال هائچی / سریال Haechi

این درام داستان بلوغ لی گیوم، شاهزاده ای را روایت می‌کند که از سوکجونگ، نوزدهمین پادشاه سلسله چوسون، و یکی از کارکنان دربار سلطنتی متولد شده است. این حقیقت او را در سفری پر از دست‌انداز برای ادعای تاج و تخت قرار داد، اما پس از به قدرت رسیدن، سلسله را به اوج خود رساند و طولانی ترین پادشاه چوسون شد. اما امروزه او را بیشتر به عنوان پادشاهی بی‌رحم می‌شناسند که بزرگ‌ترین پسر بالغ خود را به دلیل درگیری‌های حزبی در یک صندوقچه کوچک برنج نگه داشت تا از گرسنگی بمیرد.

او با نسبت دادن موفقیت سریال به نویسنده درام گفت: “یئونگجو تاکنون به ندرت در نقش اصلی در سریال‌های تلویزیونی تاریخی ظاهر شده است، اما کیم یی یونگ، فیلمنامه نویس، شخصیت یونجو را با قدرت نویسندگی فوق العاده اش بازسازی کرد.” او با آرزوی اینکه در آینده بتواند نقش‌های متفاوت‌تری را بازی کند، گفت: «اما نقش یونجو از «هه چی» بهترین شخصیت در 30 سالگی من است.” ایل وو با بازگشت به صحنه سرگرمی پس از یک مکث طولانی، زمانی را تلف نمی‎کند تا حرفه خود را به شکل کامل بازگرداند. او گفت: “ممکن است نقش بازیگری بعدی خود را متفاوت‌تر انتخاب کنم. خیلی دلم برای صحنه فیلمبرداری تنگ شده بود.”

وی با بیان اینکه “در ادامه کار، می‌خواهم به عنوان یک بازیگر شناخته شوم، نه به عنوان یک ستاره، زمان آن فرا رسیده که به دنبال حضور وزین باشم.” مصاحبه خود را به پایان رساند.

ژانر سریال کره ای هائچی اکشن، تاریخی، سیاسی و ماجراجویی است و تعداد قسمت‌های سریال هائچی 48 اپیزود 30 دقیقه ای است. همچنین اگر در مورد نمرات سریال Haechi کنجکاو هستید باید بگوییم که این درام در سایت آی‌ام‌دی‌بی نمره از 10 و در سایت مای دراما لیست نمره 8.1 از 10 را دریافت کرده است. زمان پخش سریال هائچی از تاریخ 11 فوریه 2019 تا تاریخ 30 آپریل 2019 بود.

سخن آخر

با بررسی و نقد سریال کره ای هائچی همراهتان بودیم. شما این سریال را تماشا کرده‌اید؟ دوست دارید جونگ ایل وو را در سریال‌های تاریخی ببینید یا سریال‌های مدرن؟ از تماشای این درام راضی بودید؟ تماشای آن‌را به دیگر همراهان پلازا پیشنهاد می‌کنید؟ می‌توانید در بخش دیدگا‌ها نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع: پلازا | https://www.plaza.ir
[kkratings]

می‌توانید این صفحه رویداد اطلاعیه خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on google
Share on telegram
Share on email

📅 برای اطلاع از جدیدترین رویدادهای عرصه هنر و فرهنگ ایران و جهان، همراه روزنامه هنر در گالری لیلیت باشید

📢 ویژه‌های روزنامه هنر:

نمایشگاه «طرح نو » آثار نقاشی خانم مهسا باویلی؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «طرح نو » آثار نقاشی خانم مهسا باویلی؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «گل و گلشن» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «گل و گلشن» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «نقش فیروزه» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «نقش فیروزه» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «دختر فصلها» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «دختر فصلها» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «محله قدیمی» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «محله قدیمی» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «طبیعت زیبا» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «طبیعت زیبا» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «بوم و رنگ» آثار نقاشی خانم الهه سعادت نژاد؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «بوم و رنگ» آثار نقاشی خانم الهه سعادت نژاد؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «موج نو» آثار نقاشی خانم حوریه هاشمی؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «موج نو» آثار نقاشی خانم حوریه هاشمی؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «انعکاس» آثار نقاشی خانم فیروزه خدیوی؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «انعکاس» آثار نقاشی خانم فیروزه خدیوی؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «نگاه» آثار نقاشی خانم بنفشه اسداله زاده؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «نگاه» آثار نقاشی خانم بنفشه اسداله زاده؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «هنر و انسان» آثار نقاشی خانم معصومه استادی؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «هنر و انسان» آثار نقاشی خانم معصومه استادی؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «طعم شیرین رویاها» آثار نقاشی خانم زهرا مطبوع؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «طعم شیرین رویاها» آثار نقاشی خانم زهرا مطبوع؛
در گالری لیلیت برگزار شد

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت