فیلم کد 8 قسمت دوم یک فیلم اکشن و علمی-تخیلی است که به عنوان دنباله‌ای برای فیلم Code 8 ساخته شده است. در این مقاله به بررسی فیلم Code 8: Part II می‌پردازیم.

فیلم کد 8 قسمت دوم (Code 8: Part II) یکی از جدیدترین فیلم‌های کشور کانادا به کارگردانی جف چان (Jeff Chan) است. او در کنار کریس پر (Chris Paré)، شرن لی (Sherren Lee) و جسی لاورکامب (Jesse LaVercombe) کار نگارش فیلمنامه را انجام داده است. ژانر فیلم کد ۸ ۲۰۲۴ اکشن، جنایی، درام و علمی-تخیلی است و به عنوان دنباله‌ای برای فیلم Code 8 (2019) ساخته شده است. مدت زمان فیلم Code 8: Part II 2024 یک ساعت و چهل دقیقه، یا 110 دقیقه، است. این فیلم اکشن جذاب توسط شبکه نتفلیکس منتشر شد و آراء نسبتا خوبی از سوی بینندگان دریافت کرد.

در این مقاله از پلازا به بررسی فیلم Code 8: Part II 2024 خواهیم پرداخت. با داستان و بازیگران آن آشنا می‌شویم و نقدهای منتقدین را می‌خوانیم. اگر به آثار ژانر اکشن علاقمندید، مقاله بهترین فیلم‌های اکشن جهان را از دست ندهید.

فهرست مطالب

داستان فیلم کد 8 قسمت دوم

معرفی فیلم کد 8 قسمت دوم (Code 8: Part II)

در ابتدا بهتر است مروری بر خلاصه قسمت دوم فیلم کد 8 داشته باشیم. داستان در شهری روایت می‌شود که در آن افراد با توانایی‌های فوق بشری و صاحب قدرت تحت تعقیب پلیس قرار گرفته و سرکوب می‌شوند. در قسمت اول با کانر، مردی با توانایی‌های خاص که با تبهکاران همدست شده، آشنا شدیم. در فیلم Code 8: Part II 2024 با پاوانی همراه می‌شویم در حالی که 5 سال از وقایع قسمت اول گذشته است. پاوانی دختر جوانی با نیروهای فوق‌بشری است که پس از مشاهده قتل برادرش و پنهان‌کاری‌های پس از آن، تصمیم می‌گیرد انتقام قتل برادرش را از پلیس‌های فاسد بگیرد. کانر، که به تازگی از زندان آزاد شده، و شریک تبهکارش گرت در این مسیر به پاوانی کمک می‌کنند.

بازیگران فیلم کد 8 قسمت دوم

در فیلم سینمایی کد ۸ ۲۰۲۴ رابی امل و استیون امل، دو بازیگر کانادایی که باهم پسرعمو هستند، بار دیگر نقش سایق خود از فیلم اول را تکرار می‌کنند. بازیگرانی چون سیرنا گولامگاوس، آلتر وینسنت و الکس مالاری جونیور نیز به عنوان بازیگران جدید به جمع ستارگان فیلم Code 8: Part II 2024 پیوسته‌اند. در ادامه مروری بر بیوگرافی 4 تن از بازیگران داریم و سپس به اختصار با نام و نقش دیگر هنرپیشه‌های فیلم کد ۸ ۲۰۲۴ آشنا می‌شویم.

رابی امل در نقش کانر رید

مدت زمان فیلم Code 8: Part II 2024 / هنرپیشه‌های فیلم کد ۸ ۲۰۲۴

رابرت پاتریک امل چهارم (Robert Patrick Amell IV) بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی-کانادایی است. او متولد 21 آوریل 1988 (1 اردیبهشت 1367) در شهر تورنتو، کانادا، است. رابی از سن 6 سالگی در تبلیغات تلویزیونی بازی می‌کرد و در دوران دبیرستان در نمایش‌های مدرسه شرکت می‌جست. عشق او به بازیگری سبب شد تحصیلاتش در دانشگاه را در آکادمی بازیگری استودیو کانادایی ادامه دهد. رابی در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری بازی کرده و بیش از هرچیز برای نقش استفان جیمسون در سریال The Tomorrow People (2013-14)، نقش رانی ریموند/ فایراستورم در سریال The Flash (2014-23)، و نقش فرد جونز در فیلم‌های اسکوبی-دو شناخته می‌شود. او یکی از تهیه‌کنندگان فیلم کد 8 قسمت دوم است.

همچنین بخوانید :

استفان امل در نقش گرت کلتون

تاریخ اکران فیلم Code 8: Part II 2024 / بازیگران فیلم کد 8 قسمت دوم

استیون آدام امل (Stephen Adam Amell) بازیگر و تهیه‌کننده کانادایی متولد 8 می‌1981 (18 اردیبهشت 1360) در شهر تورنتو، کانادا، است. او در سال 2000 از کالج سنت اندروز، یک مدرسه غیرانتفاعی خصوصی برای پسران، فارغ‌التحصیل شد. استیون بازیگری را از سال 2004 آغاز کرد و تاکنون در آثار سینمایی و تلویزیونی بسیاری بازی کرده و در 2 بازی ویدئویی نیز گوینده بوده است. وی بیش از هرچیز برای نقش الیور کوئین/ گرین اَرو در سریال Arrow (2012-20)، نقش جک اسپید در سریال Heels (2021-23) و نقش کیسی جونز در فیلم Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows(2016) شناخته می‌شود.

سیرنا گولامگاوس در نقش پاوانی

نمرات فیلم Code 8: Part II 2024 / ژانر فیلم کد ۸ ۲۰۲۴

سیرنا گولامگاوس (Sirena Gulamgaus) بازیگر کانادایی متولد شهر تورنتو است. او خواهر نورین گولامگاوس، بازیگر است و در 6 سالگی با تماشای اجرای برادرش روی صحنه به بازیگری علاقمند شد. سیرنا بازیگری را با فصل آخر سریال Orphan Black در سال 2017 آغاز کرد. پس از آن بازی در سریال Transplant (2020-24) و سریال Chapelwaite (2021-23) را تجربه کرد. با موفقیت این مجموعه‌ها، نامی در صنعت فیلمسازی برای خود دست‌وپا کرد و بدین ترتیب به عنوان نقش اصلی فیلم کد 8 قسمت دوم انتخاب شد. همچنین وی بازیگر نقش مکمل فیلم Human، اولین تجربه کارگردانی کیتلین کراننبرگ، نیز هست.

الکس مالاری جونیور در نقش گروهبان کینگستون

بررسی فیلم Code 8: Part II 2024 / معرفی فیلم کد 8 قسمت دوم

الکس مالاری جونیور (Alex Mallari Jr.) بازیگر کانادایی، متولد 19 فوریه 1988 (30 بهمن 1366) در کشور فیلیپین، و بزرگ‌شده کانادا است. وی کمربند مشکی تکواندو را دارد و دو بار قهرمان مسابقات تکواندو کانادا شد ولی در 13 سالگی این ورزش را رها کرد. الکس سپس به بسکتبال روی آورد ولی به دلیل آسیبی که به وی وارد شد، نتوانست این ورزش را در حد حرفه‌ای ادامه دهد. با ورود به دانشگاه، درنهایت حرفه بازیگری را برای خود برگزید. او بازیگری را از سال 2009 با سریال مستند Cold Blood آغاز کرد. امروزه او را با سریال Dark Matter (2015-17)، فیلم The Adam Project (2022) و سریال Ginny & Georgia (2021-24) می‌شناسیم.

همچنین بخوانید :

در فهرست زیر نام و نقش دیگر بازیگران Code 8: Part II 2024 را باهم می‌خوانیم:

  • آلتر وینسنت (Altair Vincent) در نقش افسر استیلمن
  • مو جودی-لامور (Moe Jeudy-Lamour) در نقش افسر سیرلی
  • آرون آبرامز (Aaron Abrams) در نقش افسر دیویس
  • نکا الیوت (Nneka Elliott) در نقش نادین
  • ژان یون (Jean Yoon) در نقش مینا
  • سارینا پارمار (Sarena Parmar) در نقش استفانی کینگستون
  • دارین ماهاراج (Darrin Maharaj) در نقش گوینده خبر
  • کری مچت (Kari Matchett) در نقش مادر کانر

نقد فیلم کد 8 قسمت دوم

در ژوئن 2021 اعلام شد که رابی و استیون امل، در کنار جف چان و کریس پر تهیه‌کنندگی قسمت دوم فیلم کد 8 را برعهده دارند. فیلمبرداری از نوامبر 2021 آغاز شد و امل در سخنان خود از احتمال ساخت قسمت سوم فیلم گفت. تاریخ اکران فیلم Code 8: Part II 2024 در شبکه نتفلیکس، 28 فوریه 2024، برابر با 9 اسفند 1402، بود.

پس از انتشار فیلم بینندگان در سال IMDb نمره 5-8 از 10 را به فیلم دادند که نمره بدی نیست. اگر از طرفداران ژانر اکشن و علمی-تخیلی باشید، یک بار تماشای فیلم برای شما لذت‌بخش خواهد بود. نمرات فیلم Code 8: Part II 2024 از سوی منتقدین اندکی پایین‌تر بود. در وبسایت راتن تومیتوز، از 13 نقد تنها 69% آن‌ها نقد مثبت ارزیابی شده است. در ادامه مروری بر نظرات منتقدین برای فیلم کد 8 قسمت دوم داریم.

فیلم Code 8: Part II 2024 / فیلم سینمایی کد ۸ ۲۰۲۴

New York Times/ گلن کنی

در پایان، حتی طرفداران این ژانر با استاندارهای معمولی ممکن است به طور مشابه علیه این پیشکشی بی‌مزه شورش کنند.

RogerEbert.com/ ماریا ای. گیتس

فیلم Code 8: Part II، همانند نسخه قبلی خود، از یک مفهوم علمی-تخیلی عالی برای انتقاد از خشونت فزاینده پلیسی که نظامی‌‌شده، به ویژه در عصر نظارت استفاده می‌کند.

Rogers TV/ اریک مارچن

همانطور که تمایز بین محتواهای متفاوت دو فیلم ادامه دارد، این کار بیشتر شبیه به یک فیلم آغازین طولانی است که منتظر است تا برای قسمت‌های بعدی چراغ سبز دریافت کند.

همچنین بخوانید :

But Why Tho? A Geek Community/ ویلیام تاکر

فیلم کد 8 قسمت دوم هرگز فراتر از مبنای حداقلی نمی‌رود و در هر حوزه‌ای کاملا محروم از عمق است. بهبود ویژگی بصری ممکن است تنها پیشرفت فیلم در مقایسه با فیلم اول باشد، در حالی که بقیه چیزها ثابت باقی مانده است.

Sean Chandler Talks About/ شان چندلر

فیلم سینمایی کد ۸ ۲۰۲۴ یک دنباله قدرتمند برای فیلم Code 8 است. او با آنچه که در تازگی از دست می‌دهد، داستانی می‌سازد که خیلی بهتر افسانه ابرقدرت‌ها را با روایت جنایت‌های خیابانی ادغام می‌کند.

Screen Rant/ فیلیپ رنگل

قسمت دوم فیلم کد 8 آنچه را در فیلم اصلی بود بهبود می‌بخشد تا ادامه‌ای هیجانان‌گیز با نمایش‌های فراوان زیر سایه ابرقدرت‌ها را ارائه دهد.

نقد فیلم کد 8 قسمت دوم / فیلم Code 8: Part II 2024

Decider/ جان سربا

کارگردان بازیگرانش را طوری هدایت می‌کند که انگار به همه آن‌ها گفته وانمود کنند میگرن دارند و دندان روی جگر می‌گذارند. حال و هوای بی‌مزه فیلم از میان صفحه نمایش عبور می‌کند و در اتاق نشیمنتان فرود می‌آید.

Pajiba/ لیندزی تروز

این فیلم به عنوان یک داستان سرکوب کاملا خلاقانه نیست، اما برداشت یک فیلمساز مستقل از تمثیل علمی-تخیلی بسیار به موقع است و از بازیگران و بودجه خود به خوبی استفاده کرده تا یک دنباله مدرن را بسازد.

Geek Vibes Nation/ ام. ان. میلر

فیلم‌های فرنچایز Code 8 یک واقعیت بدون روتوش، زیرزمینی و خام هستند. چان و پیور داستانی مینیمالیستی نوشته‌اند که به طرز ماهرانه‌ای یک روایت علمی-تخیلی پیرامون بیندگان ایجاد می‌کند که هیجان‌انگیز و تفکربرانگیز است.

همچنین بخوانید :

سخن پایانی

بار دیگر به پایان یکی از مقالات پلازا در حوزه بررسی فیلم و سریال رسیدیم. در این مقاله با معرفی فیلم کد 8 قسمت دوم در کنار شما بودیم تا داستان فیلم را بخوانیم، با بازیگران آن آشنا شویم و نگاهی اجمالی به نظرات منتقدین داشته باشیم. نظر شما درباره این فیلم اکشن مهیج چیست؟ آن را تماشا کرده‌اید؟ شما چه نمره‌ای به آن می‌دهید؟ نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان سایت در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع: پلازا | https://www.plaza.ir
[kkratings]

می‌توانید این صفحه رویداد اطلاعیه خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on google
Share on telegram
Share on email

📅 برای اطلاع از جدیدترین رویدادهای عرصه هنر و فرهنگ ایران و جهان، همراه روزنامه هنر در گالری لیلیت باشید

📢 ویژه‌های روزنامه هنر:

نمایشگاه «طرح نو » آثار نقاشی خانم مهسا باویلی؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «طرح نو » آثار نقاشی خانم مهسا باویلی؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «گل و گلشن» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «گل و گلشن» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «نقش فیروزه» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «نقش فیروزه» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «دختر فصلها» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «دختر فصلها» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «محله قدیمی» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «محله قدیمی» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «طبیعت زیبا» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «طبیعت زیبا» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «بوم و رنگ» آثار نقاشی خانم الهه سعادت نژاد؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «بوم و رنگ» آثار نقاشی خانم الهه سعادت نژاد؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «موج نو» آثار نقاشی خانم حوریه هاشمی؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «موج نو» آثار نقاشی خانم حوریه هاشمی؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «انعکاس» آثار نقاشی خانم فیروزه خدیوی؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «انعکاس» آثار نقاشی خانم فیروزه خدیوی؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «نگاه» آثار نقاشی خانم بنفشه اسداله زاده؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «نگاه» آثار نقاشی خانم بنفشه اسداله زاده؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «هنر و انسان» آثار نقاشی خانم معصومه استادی؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «هنر و انسان» آثار نقاشی خانم معصومه استادی؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «طعم شیرین رویاها» آثار نقاشی خانم زهرا مطبوع؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «طعم شیرین رویاها» آثار نقاشی خانم زهرا مطبوع؛
در گالری لیلیت برگزار شد

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت