سریال منو بشنو از جمله سریال‌های پرطرفدار و نوجوانانه کشور ترکیه است که توانست معروف شود. این سریال از استار تی وی ترکیه پخش شد و با معرفی سریال ترکی مرا بشنو همراه شما هستیم.

سریال ترکیه ای بشنو منو (Duy Beni) محصول سال 2022 است و به کارگردانی علی بالجی (Ali Balcı) ساخته شد. داستان این اثر از مقبوله کوسیف (Makbule Kosif) است و فیلمنامه آن را تیمی متشکل از 13 نویسنده برعهده داشتند. از بازیگران شاخص سریال باید به برک هاکمن (Berk Hakman)، اجه کوکنلی (Ege Kökenli)، رابیا سویتورک (Rabia Soytürk) و جانر توپچو (Caner Topçu) اشاره کنیم. در ادامه این مقاله پلازا به معرفی و بررسی سریال ترکی مرا بشنو خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال منو بشنو

ژانر سریال ترکی مرا بشنو درام نوجوانانه و عاشقانه است. سریال طی یک فصل و 20 قسمت از شبکه Star TV پخش شد. اولین قسمت این مجموعه تلویزیونی در 7 ژوئیه 2022 (16 تیر 1401) بر روی آنتن رفت و در تاریخ 17 نوامبر 2022 (26 آبان 1401) به پایان رسید. مدت زمان سریال ترکی منو بشنو در هر قسمت حدودا 130 دقیقه است. متأسفانه علیرغم امتیازات نسبتا خوبی که فیلم منو بشنو از بینندگان دریافت کرد، ساخت آن برای فصل‌های جدید تمدید نشد و تنها پس از انتشار یک فصل، به پایان رسید.

داستان سریال منو بشنو

معرفی سریال منو بشنو (Duy Beni) + بیوگرافی بازیگران و
بررسی

ابتدا به سراغ خلاصه سریال منو بشنو مرا بشنو می‌رویم تا بدانیم در روند این اثر شاهد چه خواهیم بود. همان‌طور که از تریلر سریال منو بشنو مشخص می‌شود، داستان درباره دو دختر نوجوان به نام‌های اکیم و لیلا است که دوستان صمیمی یکدیگر هستند. آن‌ها از خانواده‌‌های متوسط رو به پایین محسوب می‌شوند و همیشه به دانش‌آموزان مدرسه‌‌‌ای مخصوص دانش‌‌آموزان پولدار به نام دوگرو حسادت می‌کنند.

یک روز لیلا با ماشینی مدل بالا تصادف می‌کند و راننده خاطی نیز فرار کرده و وارد مدرسه مذکور می‌شود. لیلا باید تا آخر عمر روی ویلچر بنشیند و مدرسه نیز که خود را در رسوایی می‌بیند، تصمیم می‌گیرد تا سه دانش‌ آموز از طبقه پایین را بورسیه کند و یکی از آن دانش آموزان اکیم است. اکیم به قصد انتقام وارد مدرسه می‌شود و با دیدن زندگی بچه پولدارهای آنجا تمام تصوراتش درباره آنان بهم می‌ریزد.

بازیگران سریال بشنو منو

نوبت به معرفی هنرپیشه‌های این سریال می‌رسد. سریال ترکیه ای بشنو منو درباره نوجوانان است و اکثر بازیگران اصلی آن نیز در سن پایین‌تر و جویای نام هستند. در ادامه به معرفی این هنرپیشه‌ها و قرار دادن عکس بازیگران سریال منو بشنو خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید :

برک هاکمن در نقش سلیم بندر ؛ از بازیگران سریال منو بشنو

برک هاکمن / ژانر سریال ترکی مرا بشنو

برک هاکمن بازیگر ترکی در سینما، تئاتر و تلویزیون فعالیت می‌کند و متولد 18 اوت 1981 (27 مرداد 1360) است. او بازیگری را از سال 2003 شروع کرد و از آثار شاخص آن باید به فیلم آن سوی تپه (Tepenin Ardı) و سریال‌‌های به به یاد بیار عشقم (Hatırla Sevgili)، سکوت کنندگان (Suskunlar) و سریال چه کشتی‌هایی را سوزاندم (Ne Gemiler Yaktım) اشاره کنیم. او در سریال ترکیه ای بشنو منو نقش سلیم بندر معلم مدرسه را دارد.

همچنین بخوانید :

اجه کوکنلی در نقش بهار ایدین

اجه کوکنلی / مدت زمان سریال ترکی مرا بشنو

اجه کوکنلی در 30 مارس 1993 (10 فروردین 1372) به دنیا آمد‌. او در سن 11 سالگی در یک سریال تلویزیونی بازی و از دوران دبیرستان تئاتر را شروع کرد و در این زمینه موفق بود. از جمله آثار معروفی که کوکنلی در آن ایفای نقش داشته باید به سریال‌های چکاوک (Çalıkuşu)، هرگز تسلیم نمی‌شویم (Asla Vazgeçmem)، دختران آفتاب (Güneşin Kızları)، کفاره (Kefaret) و دگو (Doğu) اشاره کنیم. اجه کوکنلی در سریال ترکی مرا بشنو نقش بهار ایدین معلم دیگر بچه‌ها را دارد.

همچنین بخوانید :

رابیا سویتورک در نقش اکیم ؛ از بازیگران سریال منو بشنو

رابیا سویتورک / عکس بازیگران سریال مرا بشنو

رابیا سویتورک بازیگر اهل ترکیه در 11 مارس 1996 (21 اسفند 1374) به دنیا آمد. او در دانشگاه معماری خوانده و همزمان به تئاتر و بازیگری نیز پرداخته است. از آثار معروف این بازیگر می‌توان به سریال‌های شخصیت (Sahsiyet)، گلپری (Gulperi)، اسم من ملک (Benim Adim Melek)، سریال ترکی تاریخی آلپ ارسلان: سلجوقیان بزرگ (Alparslan: Büyük Selçuklu) و سریال نامه خداحافظی (Veda Mektubu) اشاره کرد. رابیا سویتورک در این سریال نقش اکیم بازیگر نقش اصلی را دارد.

همچنین بخوانید :

جانر توپچو در نقش کانات

جانر توپچو / بازیگران سریال ترکی مرا بشنو

جانر توپچو در 25 ژوئن 1997 (4 تیر 1376) متولد شد. او بازیگری را از تئاتر شروع کرد و در سال 2015 اولین فیلم خود یعنی Bilinçsizler را بازی کرد. سپس توپچو را در سریال‌های معروفی همچون کشیک (Nöbet)، بارباروس‌ها: شمشیر مدیترانه (Barbaroslar: Akdeniz’in Kılıcı)، سریال سریال مدار استوا (Dönence) و سریال زندگی شگفت انگیز من (Şahane Hayatım) دیدیم. او در مرا بشنو کانات یکی از نقش‌های اصلی است‌. مجموعا 3 فیلم و 6 سریال در کارنامه این بازیگر ثبت شده‌اند.

همچنین بخوانید :

هلین کاندمیر در نقش لیلا

هلن کاندمیر / بازیگران سریال ترکی مرا بشنو

هلین کاندمیر (Helin Kandemir) بازیگر ترک متولد 2 ژوئن 2004 برابر با  در شهر استانبول است. او بیشتر به خاطر ایفای نقش حوا در سرگذشت سه خواهر و نقش جیلان در سریال تلویزیونی The Protector یا محافظ محصول سال‌های 2018 و 2019 شناخته می‌شود. او چندین کار دیگر را نیز در کارنامه هنری خود جای داده که از میان آن‌ها می‌توانیم به Azizler محصول 2021 و فیلم بیتر (Bihter) اشاره کنیم.

سمیه آیدوغان در نقش ملیسا ؛ از بازیگران سریال منو بشنو

سمیه آیدوغان / ژانر سریال ترکی مرا بشنو

سمیه آیدوغان (Sümeyye Aydoğan) بازیگر اهل ترکیه در 2 آوریل 1999 (13 فروردین 1378) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 2020 با فیلم Aile Hükümeti شروع کرد و در سال 2021 با نقشی فرعی در سریال پدر قهرمانم (Kahraman Babam) وارد تلویزیون شد. این هنرپیشه سپس در سریال بی‌صداقت (Sadakatsiz) حضور داشت و بالاخره با نقش ملیسا در سریال منو بشنو توانست دیده شود. سریال‌ پرنسس بی‌تاج (Taçsız Prenses)، مدار استوا، عاکف (Akif)، ماگارسوس (Magarsus) و سریال بی‌رحم (Gaddar) از آثار جدید او هستند.

سایر بازیگران سریال منو بشنو ترکیه ای عبارتند از:

  • بوراک جان (Aziz Günay) در نقش عزیز گونای
  • دولول بازان (Dulul Bazan) در نقش فکرت توسان
  • مرات دالتابان (Murat Daltaban) در نقش رضا گونای
  • طاها بورا الکوجا (Taha Bora Elkoca) در نقش بکیر کاپلان
  • فریده چتین (Feride Çetin) در نقش نشه گولریوز
  • آیتاچ اوشون (Aytaç Uşun) در نقش خلیل کاپلان
  • اوتکو کوشکون (Utku Coşkun) در نقش اوزان ییلماز
  • گوکچه گونش دوگروسوز (Gökçe Güneş Doğrusöz) در نقش عایشه کاراجا
  • و…
همچنین بخوانید :

نقد و بررسی سریال ترکی منو بشنو

نقد سریال بشنو منو

در قدم آخر قصد داریم تا به نقد سریال مرا بشنو بپردازیم. این اثر توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند به طوری که پس از پخش قسمت اول، درصد مخاطبان قسمت دوم به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرد. این روند تا نیمه سریال ادامه پیدا کرد اما نیمه دوم با افت مخاطبان روبه‌رو شد. نمرات سریال ترکی منو بشنو نیز بالا بود. این اثر با تعداد 2200 رای در سایت IMDb توانست نمره 6.6 از 10 را از این سایت دریافت کند و 92% کاربران گوگل نیز منو بشنو را پسندیدند. در ادامه چند نکته سریال را برای شما بیان می‌کنیم.

همچنین بخوانید :

داستان جذاب

برای یک سریال یا فیلم مهمترین فاکتور داستان آن است. مقبوله کوسیف و تیم او این نکته را بسیار خوب می‌دانند و به همین دلیل است که 13 نفره به ساختن یک داستان می‌پردازند. اگرچه ضعف‌های سایر سریال‌ها مثل کش دار شدن داستان یا اغراق بیش از حد را در این اثر هم می‌بینیم، اما مرا بشنو پیشرفت خوبی نسبت به سایر درام‌های نوجوانانه ترکیه داشته است.

شخصیت‌های داستان

شخصیت پردازی‌ها در سریال ترکیه ای بشنو منو در حد خوبی بود. شخصیت‌ها ایستا، اغراق شده یا بیش از حد بی‌ثبات نبودند یا حداقل به نسبت سریال‌های دیگر ترکی از ثبات بهتری برخوردار بودند.

الهام از سریال معروف

دلیل چشمگیری این اثر الهام گرفتن آن از اثر معروفی همچون الیت (Elite) است. برخی این اتفاق را نقطه ضعف می‌دانند اما باید گفت که الهام گرفتن از آثار معروف و موفق در همه جای دنیا مرسوم است. گذشته از آن، داشتن تشابهات نباید همیشه کپی کردن شمرده شود. این سریال هم تا حدی تلاش خود را کرده و توانسته مخاطب را به خود جذب کند.

همچنین بخوانید :

سخن پایانی

داستان سریال ترکی مرا بشنو / خلاصه ی سریال ترکی مرا بشنو

در این مقاله با معرفی سریال ترکیه ای بشنو منو همراه شما بودیم و سعی کردیم علاوه بر ارائه توضیحات کامل درباره سریال، بیوگرافی بازیگران سریال منو بشنو را نیز به شما ارائه دهیم. شما نیز می‌توانید با دانلود سریال ترکی مرا بشنو و تماشای آن نظرات خود را درباره سریال با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

منتخب کاربران

منبع: پلازا | https://www.plaza.ir
[kkratings]

می‌توانید این صفحه رویداد اطلاعیه خبری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on google
Share on telegram
Share on email

📅 برای اطلاع از جدیدترین رویدادهای عرصه هنر و فرهنگ ایران و جهان، همراه روزنامه هنر در گالری لیلیت باشید

📢 ویژه‌های روزنامه هنر:

نمایشگاه «طرح نو » آثار نقاشی خانم مهسا باویلی؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «طرح نو » آثار نقاشی خانم مهسا باویلی؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «گل و گلشن» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «گل و گلشن» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «نقش فیروزه» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «نقش فیروزه» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «دختر فصلها» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «دختر فصلها» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «محله قدیمی» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «محله قدیمی» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «طبیعت زیبا» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «طبیعت زیبا» آثار نقاشی خانم بیتا حاتم زاده؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «بوم و رنگ» آثار نقاشی خانم الهه سعادت نژاد؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «بوم و رنگ» آثار نقاشی خانم الهه سعادت نژاد؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «موج نو» آثار نقاشی خانم حوریه هاشمی؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «موج نو» آثار نقاشی خانم حوریه هاشمی؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «انعکاس» آثار نقاشی خانم فیروزه خدیوی؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «انعکاس» آثار نقاشی خانم فیروزه خدیوی؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «نگاه» آثار نقاشی خانم بنفشه اسداله زاده؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «نگاه» آثار نقاشی خانم بنفشه اسداله زاده؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «هنر و انسان» آثار نقاشی خانم معصومه استادی؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «هنر و انسان» آثار نقاشی خانم معصومه استادی؛
در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «طعم شیرین رویاها» آثار نقاشی خانم زهرا مطبوع؛ <br> در گالری لیلیت برگزار شد

نمایشگاه «طعم شیرین رویاها» آثار نقاشی خانم زهرا مطبوع؛
در گالری لیلیت برگزار شد

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت