راهنمای کت و شلوار مردانه

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

خریدن کت و شلوار می‌تواند یکی از سخت ترین خرید‌ها در طول زندگی آقایان باشد شما باید بدانید که چه مواردی را برای خرید کت و شلوار در نظر بگیرید اصول انتخاب کت و شلوار بسیار مهم هستند ، پارچه استفاده شده در کت و شلوار میتواند انتخاب ما را کاملاً متفاوت کنند همچنین انتخاب کت و شلوار دامادی با کت و شلوار مجلسی می‌تواند متفاوت باشد از همین رو دانستن نکات مهم در خرید کت و شلوار بسیار ضروری است

.

نکات خرید کت و شلوار برای آقایان

  • کت و شلواری بخرید که کاملا فیت تن شما باشد.
    دانستن اندازه‌ها میتواند بسیار کمک کننده باشد
  • تحقیق کلید خرید موفق استبدانید که چه نوع کت  و شلواری میخواهید تا پروسه خرید کوتاه تر شود.
  • داشتن تودوزی‌های مشخص یا کنتراست، میتواند جلوه بهتری به کت و شلوار بدهد
  • با یک آیتم سوم میتوانید کت و شلوار خود را تکمیل کنید،کلاه،ساعت،اکسسوری و…
  • اینکه برای کت و شلوار چه هزینه ای بپردازید، بستگی به خودتان دارد اما اگر برای یک کت و شلوار خود هزینه بالایی هم بپردازید، مدت طولانی این لباس را خواهید داشت.
  • برای مهمانی‌ها و مجالس رسمی کت هایی که دکمه‌های کمتری دارند مناسب تر هستند.
  • کت‌های دو دکمه برای افراد با قد متوسط یا کوتاه و کت‌های سه دکمه برای قدبلند‌ها مناسب ترند.
  • کت هایی را که دارای دو چاک در قسمت پشت هستند برای افراد چاق مناسبند زیرا آنها را لاغر تر نشان می‌دهند.
  • کت و شلوارهای با رنگ‌های تیره و پارچه ساده برای مهمانی رسمی و برای محل کار مناسبند.
  • در ابتدای این بخش از دنیای مد نمناک توضیح دادیم که در خرید کت دقت کنید قسمت سرشانه باید کاملا مناسب با اندازه و سایز عرض شانه‌های شما باشد.
  • شلوارهای خیلی گشاد و بلند از زیبایی کت و شلوار می‌کاهد .
  • برای مراسم رسمی پوشیدن کت و شلوارهایی که رنگ آن‌ها متفاوت است ، اشتباه است.
  • کت و شلوارهایی با رنگ متفاوت برای افراد کوتاه قد مناسب نیست .
  • موقع خرید دقت داشته باشید که کت جدید با پیراهن‌های شما سازگاری داشته باشد.
  • از خرید کردن هنگام غروب آفتاب خودداری کنید زیرا خرید کردن هنگام غروب آفتاب باعث می‌شود رنگ برخی از لباس‌ها را اشتباه تشخیص دهید.
  • از خرید عجولانه بپرهیزید زیرا ممکن است پس از خرید از انتخاب خود پشیمان شوید پس هنگام خرید صبر و حوصله داشته باشید.
  • تنها توجه به مارک و برند و قیمت کت و شلوار ملاک مناسبی برای انتخاب کت و شلوار نیست بین کت‌ها و شلوارهای ارزان قیمت تر هم نمونه هایی وجود دارد که جنس خوب و دوخت و مدل مناسب داشته باشد

.

موارد مهم در انتخاب کت و شلوار

1- اهمیت دکمه

هنگام خرید کت و شلوار حواستان به تعداد دکمه‌های کت باشد . کت هایی که دکمه کمتری دارند رسمی تر هستند و باید برای مجالس رسمی انتخاب شوند . علتش هم این است که کت‌های یک یا 2 دکمه، یقه بازتری د ارند و پیراهن زیر کت بیشتر د یده می‌شود ، در نتیجه حالت رسمی تری پیدا می‌کند.
در اروپا کت‌های 2 دکمه برای مهمانی‌ها رایج تر است ولی ایرانی‌ها انواع 3 د کمه را ترجیح می‌د هند . هر چه تعداد دکمه بیشتر می‌شود کت‌ها نیمه رسمی می‌شوند ؛کت‌های فانتزی و مدرن و با طراحی نو هم اغلب د کمه بیشتری د ارند .

 

2 – رابطه میان قد و دکمه

بد نیست در انتخاب تعداد دکمه کت به قد تان هم توجه کنید . کت‌های 2 د کمه برای مرد ان کوتاه تر و کت‌های 3 دکمه برای مردان بلند تر مناسب هستند . این را هم فراموش نکنید که بعضی از کت‌ها یک ردیف دکمه د ارند و بعضی د یگر 2 طرف دکمه د ارند . دسته دوم برای افراد چهارشانه مناسب نیستند و عرض شانه‌ها را بیشتر نشان می‌دهند . کت‌های تک دکمه هم خیلی رسمی هستند و اگر قرار است فقط یک د ست کت و شلوار در کمد لباستان داشته باشید ، بی‌خیال این کت‌ها شوید چون خیلی خاص‌اند .

 

3 – پشمی‌های اسم و رسم دار

جنس کت و شلوار هم رسمی و غیر رسمی بودن آن را تعیین می‌کند . هرچه میزان پشم پارچه بیشتر باشد رسمی تر از کار در می‌آید . معمولا کت‌های خیلی رسمی صد در صد پشم هستند. مرغوبیت شان هم به کیفیت و نوع پشم به کار رفته بستگی دارد . البته بهتر است نقطه ضعف شان را هم بد انید . پارچه‌های پشمی خیلی بیشتر و سریع تر چروک می‌شوند و باید فکر پوشید ن آنها در محیط‌های اداری و کاری را از سرتان بیرون کنید . چون نظم و آراستگی آنها در حد یک مجلس رسمی است و برای محیط کار مناسب نیستند .

 

4 – اهمیت استاند ارد بودن

نباید سایز کت و شلوارتان خیلی بزرگ باشد . دقت کنید سرشانه‌های کت جذب شانه‌ها باشد نه بزرگ تر از شانه هایتان. قد کت و شلوار غیر از موارد استثنا استاندارد‌های ثابتی دارد که باید رعایت شود . همین نکات ظریف باعث می‌شود خوش تیپ و برازنده به نظر برسید . برای کت‌های معمولی که مدل شان خیلی بلند یا کوتاه نیست وقتی کت را می‌پوشید ، در حالت ایستاده دست‌ها را کنار بدن قرار د هید ، قد کت باید تا نوک انگشت شست باشد . قد آستین هم بهتر است به‌اند ازه ای باشد که یکی، دو سانتی متر از لبه آستین پیراهن از زیر آن بیرون بزند .

بلندی یقه کت هم باید طوری باشد که یقه پیراهن از کت بیرون باشد .

به قد شلوار هم توجه کنید . لبه پشت شلوار باید تا لبه پایین پاشنه کفشتان برسد و وقتی راه می‌روید جورابتان دیده نشود . البته حواستان به رنگ جوراب هم باشد که همرنگ شلوارتان انتخاب کنید .
در ضمن این روزها دیگر پوشیدن شلوار خیلی گشاد و خیلی تنگ در کت و شلوار، رواج ندارد .

یک نکته مهم در شلوارهای کت و شلوار این است که کمر آنها به اندازه نیم تا یک سایز امکان تنگ یا گشاد شدن دارد و برای آنکه شلوار مناسب اندامتان د اشته باشید نگرانی زیادی نخواهید داشت.

 

5 – با رنگ تیره بد رخشید

اگر می‌خواهید د ر یک مجلس رسمی مثل جشن عروسی شرکت کنید بهتر است سراغ رنگ‌های تیره بروید . طیف خاکستری تا مشکی که ساده و بدون طرح یا راه راه باشد ، کاملا مناسب است. برای این نوع مجالس پارچه‌های چهارخانه را فراموش کنید چون اصلا رسمی نیستند . این طرح‌ها بیشتر به درد مهمانی‌های غیر رسمی می‌خورند .

 

6 – متناسب با قد و بالای شما

اگر قد بالاتنه شما نسبت به پایین تنه کوتاه تر است باید کت هایی با یقه باز و برگردان یقه بلند و باریک بپوشید ولی اگر پاهای کوتاهی د ارید کت‌های کوتاه تر برای شما برازنده تر است؛ چون کت‌های بلند باعث می‌شوند پاهای شما کوتاه تر از حدی که هست به نظر برسد . یادتان باشد حتی اگر دوباره شلوارهای دمپا پاکتی مد شد ، اگر پاهای کوتاهی د ارید از انتخاب آنها پرهیز کنید چون اصلا به شما نمی آید .

 

7 – چاق یا لاغر، مسئله این است

در مورد آقایان چاق یا لاغر نکات مهمی وجود د ارد . اصولا کت و شلوارهایی که پارچه‌های براق دارند شما را چاق تر از چیزی که هستید نشان می‌د هند . تاثیر پارچه‌های ضخیم و کلفت یا طرح‌های چهارخانه درشت هم همین است. این قبیل طرح‌ها برازند ه افراد لاغر است. آقایان چاق بهتر است از کت و شلوارهایی با رنگ‌های تیره و مات استفاد ه کنند . کت‌های پشت چاک د ار به خصوص اگر 2 چاک در پشت د اشته باشند ، برای افراد درشت هیکل مناسب نیستند . چون چاک‌های پشت جلب توجه می‌کند و درشت بودن هیکل بیشتر به چشم می‌آید .

برش کت هم مهم است. بعضی کت‌ها به طور کامل د ر قسمت کمر جذب می‌شود ولی انواع د یگر از زیر بغل تا نزد یک ران پا برشی راسته د ارد . برش‌های راسته برای مرد ان با اندام و بالاتنه درشت تر مناسب تر است.

 

8 – کتان‌های غیر رسمی

کت و شلوارهای جنس کتان کاملا غیر رسمی ولی برای مهمانی‌های معمولی ساده و شیک هستند . بهتر است این نوع کت و شلوارها را به جای پیراهن با تی شرت‌های یقه هفت روشن بپوشید . البته حواستان باشد که بعضی از کت‌های کتان شانه‌های بزرگ و پهن د ارند و چندان شما را خوش هیکل نشان نمی د هند . شاید انواع بدون آستر انتخاب بهتری باشند . برش و دوخت کت و شلوارهای کتان اهمیت خاصی د ارد . برش شانه‌ها باید بلند و کت تا حدی تنگ باشد .

 

9 – قد کوتاه‌ها د قت کنند

آقایان کوتاه قد نباید کت و شلوارهای با رنگ متفاوت و متضاد بپوشند . مثلا کت قهوه ای و شلوار کرم یا برعکس. رنگ‌های متضاد قد را کوتاه تر نشان می‌د هد . پیشنهاد می‌شود افراد قد کوتاه از کت و شلوارهای یکرنگ استفاده کنند . پارچه‌های راه راه هم انتخاب مناسبی است و تاثیر خوبی در بلند تر نشان د ادن قد دارد .

 

10-با دراپ آشنا شوید

در سایزبندی کت و شلوارها واحد‌ی به نام د راپ drop  وجود دارد که اختلاف بین سایز کت و سایز شلوار را نشان می‌د هد . یعنی مثلا کت و شلوار سایز 48 با دراپ 4 شلواری با سایز 42 دارد یا به عبارتی اختلاف د ورسینه و د ور کمر 4 اینچ است. دراپ‌ها بسته به نوع برش کت متفاوت‌اند ولی 4، 6 و 8 د راپ‌های رایج هستند .

 

11-یک پیشنهاد

کــت و شلوارهای آبی روشن معمولا چندان جالب به نظر نمی رسند ولی اگر رنگ آن نیلی خیلی روشن باشد و از پارچه نخی نرم، سبک و با کیفیت تهیه شده و به اصطلاح خوش دوخت هم باشد ، به یک مدل عالی برای تابستان یا پاییز تبدیل می‌شود . این کت و شلوار را می‌توانید با پیراهن سفید موجد ار بپوشید . پیراهن آبی دریایی هم انتخاب خوبی خواهد بود . با کت و شلوارهای اسپرت تابستانی می‌توانید پیراهن آستین کوتاه هم بپوشید .

.

جنس پارچه به کار رفته در کت و شلوار

قصد داریم در این بخش انواع جنس‌های مختلف تولید کت و شلوار را بررسی کنیم جنس‌های پنبه ای ، پشمی و مخلوط از جنس هایی هستند که در تولید کت و شلوار از آنها استفاده می‌شود

جنس پنبه ای : کت و شلوارهای جنس پنبه ای برای مردانی که در مناطق آب و هوایی گرم زندگی می‌کنند کت و شلوار‌های مناسبی هستند اگر به دنبال یک کت و شلوار رسمی برای فصل‌های سرد سال هستید این جنس در رنگ‌های تیره می‌تواند برای شما مناسب باشد کت و شلوارهای جنس پنبه در رنگهای متنوع غیررسمی تولید می‌شود و شما می‌توانید از این کت و شلوار‌ها در مراسم‌های مختلف استفاده کنید

جنس پشمی : همانطور که در بخشی از این مقاله اشاره کردیم جنس پشمی بیشتر برای کت و شلوارهای رسمی کاربرد دارد کت و شلوارهایی با جنس پشم زیبا و مقاوم هستند و البته قیمت بالایی دارند پارچه‌های پشمی تراکم و بافت بسیار خوب به همراه کیفیت بالا دارد کت و شلوارهای جنس پشم از الیاف ظریف تهیه شده‌اند و برخلاف تصور بسیاری از افراد در تمامی فصل‌های سال را می‌توانید از آنها استفاده کنید

جنس مخلوط : جنس مخلوط پارچه‌های جنس پلی استر، ریون و ترکیبات این دو علیاف با یکدیگر هستند که برای تولید کت و شلوار از آنها استفاده می‌شود این دسته از کت و شلوار‌ها به واسطه جنس شان از نظر اقتصادی بسیار خوش قیمت‌اند و از نظر کیفیت و دوام نسبت به کت و شلوار‌های پشمی ضعیف‌تر هستند اما باز می‌توانند دوام خوبی داشته باشند

.

سایز کت و شلوار مردانه

یکی از مهمترین نکته هایی که در هنگام خرید کت و شلوار مردانه به آن دقت کنید، انتخاب سایز درست و متناسب با بدن شما است. انتخاب درست سایز دارای پارامترهایی‌ست که برخی از آن‌ها را در این قسمت بررسی کرده ایم. البته فراموش نکنید که قبل از انتخاب درست سایز، باید بدانید، کدام مدل کت و شلوارهای مردانه را برای خرید انتخاب کرده اید زیرا بسته به نوع و مدل کت و شلوار ها، سایزها تغییرات کوچکی خواهند کرد.

  • آستین‌های کت بهتر است تا بالای مچ دست باشند.
  • یقه پیراهنی که می‌پوشید با یقه کت در یک راستا باشد.
  • وقتی دست‌های تان را در کنار بدن قرار می‌دهید، مچ‌های دست شما باید با دکمه‌های کت در یک راستا باشد

.

موقعیت

از دیگر نکات مهم برای انتخاب درست یک کت و شلوار مردانه، توجه به موقعیت هاییست که شما می‌خواهید از آن استفاده کنید. موقعیت هایی که تا به حال شاید چندین بار در آن‌ها قرار گرفته باشید و بدون توجه به موقعیت، کت و شلوار خود را انتخاب کرده اید.

  • موقعیت‌های رسمی مانند مصاحبه‌های کاری: در این نوع از موقعیت ها، ترجیح بر این است که از کت و شلوارهای ساده و تک رنگ استفاده کنید.
  • مراسم‌ها مانند عروسی: در این مراسم‌ها با توجه به رسمی و یا غیر رسمی بودن آن ها، کت و شلوار خود را انتخاب کنید. اما فراموش نکنید که در این مراسم‌ها با داشتن یک دست کت و شلوار طرح دار (چهار خانه و یا کمباین) می‌توانید توجه همه را به خود جلب کنید.
  • روزمره: اگر از کت و شلوار به عنوان لباس روزمره استفاده می‌کنید و هر روز با آن‌ها سر کار می‌روید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در هنگام خرید کت و شلوار به جنس آن توجه کنید. با توجه به حساسیت بالای کت و شلوارهایی که از جنس پشم هستند و نیاز به مراقبت دائم از آن ها، کت و شلوارهایی با جنس پلی استر بیشتر به کمک شما خواهند آمد.

.

راهنمای اندازه گیری کت و شلوار

صرف نظر از اینکه چقدر پول برای آن پرداخت کرده اید،اگر کت و شلوار بیش از حد تنگ یا گشاد باشد، برازنده شما نخواهد بود. به اندازه شانه‌ها دقت کنید همچنین شلوارها نباید بیش از حد باریک باشد و روی کفش نیفتد. انتخاب یک کت و شلوار کناسب با اندام، به خودی خود میتواند یک چالش باشد اما ارزشش را دارد.

در اینجا نکات اصلی را جمع اوری کرده ایم:

  • شانه‌ها : پدهایی که در قسمت شانه‌ها قرار میگیرد باید کاملا مسطح باشند و نباید از اندازه شانه‌ها خارج شوند. درز قسمت شانه باید دقیقا مقابل درز آستین‌ها بایستد، اگر درز شانه‌ها حالت افتاده دارد یا هم سطح درز آستین‌ها نیست، لباس سایز شما نیست.
  • قد کت : پشت کت باید در یک خط صاف و مستقیم باشد و انتهای آن روی باسن قرار بگیرد اما سطح آن نباید پایین تر از دستها باشد، همچنین دقت کنید که قد کت نباید تا زیر باسن باشد وقتی که دستهای شما در کنار بدنتان قرار گرفته؛باید بتوانید با انگشتهایتان زیر کتتان را لمس کنید.
  • طول آستین‌ها : قد آستین نباید پایین تر از انگشت شست شما باشد. بهترین اندازه این است که حدود نیم اینچ از  آستین پیراهنی که زیر کت پوشیده اید، از زیر آستین کت مشخص باشد
  • بستن کت: کت باید درکنار شکم شما بایستد اما نباید آنقدر تنگ باشد که دکمه‌ها به سختی بسته شود همچنین به اندازه یک مشت باید بین بدن شما و کت فضا باشد.
  • پایین کت : این قسمت نباید در قسمت باسن تنگ شود یا کت تا روی ران‌ها برسد. میتوانید با نشستن یان مورد را چک کنید و ببینید روی  قسمت پایینی کت نشسته اید یا نه.
  • خط پایین شلوار: منظور قسمتی ست که انتهای شلوار به کفش‌ها میرسد.این قسمت بالای کفش بایستد و روی آن نیفتد چون وقتی شلوار روی کفش می‌افتد ظاهر نامرتب و شلخته ایجاد میکند

یک مدل کت و شلوار در حال حاضر مرسوم است که کمی تنگ تر دوخته میشود اما باید دقت کرد که به هیچ عنوان پارچه نباید کشیده شود. در این مدل‌ها قسمت‌های سینه و پاها کمی تنگ تر از حالت معمول است در کت و شلوارهای مدرن، لبه پاچه‌های شلوار کمی بالاتر از کفش می‌ایستد و مانند مدل‌های قدیمی روی شلوار نمی افتد و در این مدل معمولا جوراب پوشیده نمیشود

.

نحوه اندازه گیری سایز بدن برای کت و شلوار

معمولا خیاط‌ها الگوها و اندازه هایی از اندام مدل‌های خود را از قبل دارند اما اگر شما مانند بیشتر مردم خیاط مخصوص به خود را ندارید،مهم است که نحوه اندازه گیری بدن را برای دوخت کت و شلوار بدانید. اگر نمیخواهید کت و شلوار اماده خریداری کنید، اندازه گیری اهمیت پیدا میکند با کمک این راهنما اندازه‌های خود را بگیرید تا مطمئن شوید کت و شلوار شما کاملا متناسب اندام شما خواهد بود.

قبل از شروع، به متر و یک نفر که به شما کمک کند، نیاز دارید.بهترین حالت این است که یک تی شرت و شلواری غیر از جین به تن داشته باشید

راهنمای اندازه گیری بدن:

  • گردن: دور تا دور قسمتی از گردن که یقه روی آن قرار میگیرد را اندازه بگیرید. دقت کنید که اندازه یقه باید طوری باشد که احساس تن بودن نکنید.
  • شانه‌ها : از انتهای شانه سمت چپ تا انتهای شانه سمت راست را اندازه بگیرید.
  • سینه: به صورت افقی دور تا دور سینه را اندازه بگیرید
  • کمر: به صورت افقی دور تا دور شکم را در پایین ترین سطح آن،اندازه بگیرید
  • باسن: دور تا دور باسن را اندازه بگیرید
  • ران : قسمتی از ران که درشت تر است را دور تا دور اندازه بگیرید
  • قد کمر: از یقه تا پایین کمر را اندازه بگیرید.
  • قد آستین: از  خط شانه تا جایی که میخواهید آستین تمام شود را اندازه بگیرید.
  • قسمت داخلی پاها: از بالا تا پایین یعنی جایی که میخواهید انتهای پاچه شلوار قرار بگیرد، اندازه گیری کنید.
  • قد: از بالای سر خود را پایین را به صورت یک خط عمودی کاملا صاف اندازه بگیرید.

.

آداب کت و شلوار پوشیدن

در اینجا به نکات اولیه در پوشیدن کت و شلوار میپردازیم:

  • هیچ وقت دکمه پایینی کت را نبندید
  • اگر از کراوات استفاده میکنید، حتما بالاترین دکمه پیراهن را ببندید
  • حتما قبل از نشستن دکمه کت خود را باز کنید
  • کت هایی از جنس فاستوی برای زمستان و کتهای پنبه ای و لینن برای تابستان مناسب است
  • دقت کنید که جورابهایتان به اندازه کافی بلند باشد تا موقع نشستن پایتان پیدانباشد
  • برای موقعیت‌های غیررسمی میتوانید از کراوات استفاده نکنید

.

10نکته برای مراقبت از کت و شلوار

 

بخار شویی کت و شلوار

1- کت و شلوار مناسب انتخاب کنید

همیشه روی این نکته تاکید داشته‌ باشید که اولویت اول شما باید اندازه بودن لباس باشد. کت و شلواری که انتخاب می‌کنید حتی اگر از با کیفیت‌ترین جنس هم باشد، وقتی اندازه شما نباشد به هیچ وجه زیبا نیست. پس اولین و مهم‌ترین مقدمه‌ برای نگهداری بهتر از کت و شلوار، انتخاب کت و شلوار اندازه تن است.

2- کت و شلوار جایگزین داشته باشید

یکی از روش‌های مراقبت از کت و شلوار داشتن چند دست از این لباس مردانه است. توجه داشته باشید که استفاده روزمره از یک دست کت و شلوار باعث از بین رفتن لباس‌ می‌شود.

3- به خوبی از کت و شلوار مراقبت کنید

اگر به هر دلیلی توان خرید دو دست کت و شلوار ندارید، بلافاصله بعد از پوشیدن لباس، آن را درون کاور خود گذاشته و حتما به چوب رختی آویزان کنید.

 

4- چوب رختی مناسب را فراموش نکنید

یکی از بهترین کارهایی که برای مراقبت از کت و شلوار مردانه می‌توان انجام داد، آویزان کردن آنها است. اگر استفاده مکرر از کت و شلوار دارید آن را بیرون قفسه آویزان کنید. آویزان کردن موجب حفظ شکل کت و شلوار به خصوص شکل کلی شانه‌ها می‌شود.

5- خشکشویی ممنوع!

شما حداکثر باید هر 6 ماه یکبار کت و شلوار را بشویید؛ ولی نه در خشکشویی. استفاده از مواد شیمیایی موجب ضعیف شدن جنس پارچه کت و شلوار می‌شود،. پس بهتر است آن را از این مواد دور نگه دارید. خیلی از کسانی که در خشکشویی این کار را انجام می‌دهند، توجه زیادی نمی‌کنند و نتیجه  آن خراب شدن شکل سرشانه و لبه‌های کت است.

6- شلوار مردانه اضافه داشته باشید

معمولا عمر شلوار مردانه کمتر از کت است؛ علت آن هم نشستن و برخاستن‌های زیاد در طی روز است. برای اینکه شلوار کمتر آسیب ببیند، بهتر است یک شلوار مناسب مردانه بگیرید و همراه کت آن را یک روز در میان بپوشید.

7- کت را بخارشویی کنید

اتو بخار، اتو و پرس کردن کت و شلوار مردانه از راه‌های مناسب برای دوری از چروک است. برخورد مستقیم اتوی آهنی با کت و شلوار می‌تواند به جنس آنها صدمه وارد کند و موجب کشیده شدن آن شود؛ پس سعی کنید از اتوی بخار استفاده کنید.

8- کمتر از جیب کت استفاده کنید

قرار دادن وسایلی مانند سوئیچ اتومبیل، موبایل و کیف پول باعث کشیده شدن الیاف پارچه کت شده و شکل آن را خراب می‌کند. بنابراین بهتر است از یک کیف دستی مردانه مناسب برای حمل این وسایل استفاده کنید؛ همچنین هرگز کت و شلوار خود را با جیب‌های پر در کمد آویزان نکنید.

9- قبل از استفاده آن را تمیز کنید

همیشه برای پاک کردن شوره‌های سر و لکه‌های خوراکی یا موی سر از روی کت‌، می‌توانید بعد از استفاده آن را روی قسمتی آویزان کرده و با شانه مخصوص آن را پاک کنید. این کار نه تنها موجب پاک شدن و تمیز شدن کت می‌شود، بلکه برای جنس پارچه هم خوب است.

10- مراقبت بید خوردگی باشید

بید بدترین و خطرناک‌ترین حشره برای کت و شلوار مردانه است. بید علاوه بر خراب کردن جنس کت و شلوار و از بین بردن آن، باعث می‌شود کت و شلوار بدون استفاده بماند. چون تخم‌ریزی بید در جیب‌های کت یا شلوار باعث بدبو شدن و بدفرم شدن کت و شلوار می‌شود.

.
منابع:

.https://tarahilebas.com
.https://www.beytoote.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت