راهنمای عینک آفتابی مردانه

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

امروزه کاربرد عینک آفتابی فراتر از یک اکسسوری است؛ به گونه ای که عینک به بخشی از پوشش روزانه اکثر آقایان تبدیل شده است. دانستن این موضوع ‌که چه مدل عینکی با چه سبک پوششی ظاهر فرد را زیباتر خواهد ساخت، امر مهمی تلقی می‌‌شود. در هنگام خرید عینک آفتابی مردانه باید دقت کنید گزینه مناسبی انتخاب کنید تا هم از چشمان تان در برابر نور شدید محافظت کرده و هم استایل تان را تکمیل کند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد خرید عینک آفتابی مردانه اطلاعاتی به دست آورید.

.

راهنمای انتخاب و خرید عینک آفتابی مردانه

راحتی عینک را در اولویت خود قرار دهید

یکی از فاکتورهای اصلی در خرید عینک آفتابی مردانه احساسی است که از عینک به شما منتقل می‌ شود. عینک آفتابی می‌بایست مناسب و مطابق با چهره شما باشد تا بتوانید برای مدت طولانی و بدون ناراحتی آن را به چشم داشته باشید. در جست ‌و جوی عینکی باشید که فشاری به صورت تان وارد نکند، از روی بینی سر نخورد، اندازه صورت تان باشد و فریم‌های آن به اندازه کافی بزرگ باشد تا نوری که از اطراف به چشم هایتان برخورد می‌کند اذیت تان نکند.

  • بازوهای عینک (قسمتی از فریم که در پشت گوش قرار می‌گیرد) نه خیلی سفت باشد که باعث اذیت استخوان پشت گوش شود و نه خیلی شل باشد که منجر به افتادن نابه‌ هنگام عینک شود.
  • تا حد ممکن بهتر است بازوهای عینک از موادی مانند سیلیکون و استات تهیه شده باشد. این مواد بهتر از پلاستیک هستند.

نیازهای خود را در نظر بگیرید

در هنگام خرید عینک آفتابی مردانه به این فکر کنید که چرا به دنبال عینک جدید هستید. آیا در جست ‌و جوی عینک خوب و با کیفیت هستید؟ آیا حرفه شما ایجاب می‌‌کند که عینک آفتابی خریداری کنید؟ یا هدف تان از خرید فقط مد و زیبایی است؟ یا اصلا به دنبال کادو برای شخص خاصی هستید؟ در نظر داشته باشید که با دانستن علت استفاده از عینک آفتابی، می‌ توانید در هنگام خرید انتخاب درستی داشته باشید.

  • برای کسی که به دنبال عینک آفتابی همه ‌کاره است، عینک‌های خلبانی، ویفرر و فریم نیمه بهترین انتخاب خواهد بود.
  • افرادی که صرفا با هدفمد از عینک آفتابی استفاده می‌ کنند می‌توانند به مدل‌های کلاسیک مثل پرسول یا عینک‌هایی با فریم‌های عجیب و جالب نیز فکر کنند. این مدل‌ها برای آقایانی که اهل بیرون رفتن‌های زیاد هستند نیز گزینه‌های مناسبی به حساب می‌آید.
  • در طول زمان، چند مدل مختلفعینک آفتابی تهیه کنید. به این ترتیب برای هر مراسمی عینک مخصوص به آن را خواهید داشت.

عینک مناسب فرم صورت تان انتخاب کنید

عینک‌‌های مختلف با سبک‌‌های متنوع را امتحان کنید و ببینید کدام یک بیشتر به چهره تان می‌آید. درست مثل زمانی که پیراهن جدید یا شلواری را امتحان می‌کنید، در زمان انتخاب عینک هم اندازه آن نکته مهمی است. با اینکه بهترین عینک همانی است که بیشتر از بقیه می‌پسندید، اما هر کدام از عینک‌ها صورت تان را شکل خاصی نشان می‌دهد. پس در هنگام خرید به این دقت کنید کدام یک بهتر به چهره تان می‌نشیند.

به جنس عینک توجه کنید

بعد از انتخاب شکل و فریم عینک، نوبت به بررسی جنس عینک می‌ رسد. عینک ‌هایی که از مواد اولیه ای مانند پلاستیک و فلزات سبک وزن ساخته شده ‌اند، طبیعتا قیمت کمتری نسبت به جنس‌هایی مثل چوب و صدف لاک پشت خواهند داشت. سعی کنید میان جنس، ظاهر، دوام، راحتی و قیمت تعادل برقرار کنید.

  • قبل از خرید عینک آفتابی بودجه‌ای برای خود تعیین کنید. فریم هایی که از صدف لاک پشت یا شاخ بوفالو ساخته شده‌اند ممکن است قیمت خیلی زیادی داشته باشند، درحالی که باکیفیت ترین فریم پلاستیکی کمتر از نصف این مبلغ، قیمت خواهد داشت.

.

عینک زدن در موقعیت‌‌های مختلف

در هوای آفتابی عینک بزنید

در هنگام روز و زمان‌ هایی که هوا روشن است، از عینک آفتابی استفاده کنید. عینک آفتابی چشم را از آسیب‌‌های اشعه ماوراء بنفش (UV) مصون نگه می‌ دارد. همچنین استفاده از عینک در هنگام رانندگی نیز توصیه می‌‌شود. از این جهت سطح حفاظت عینک در برابر آفتاب، نکته ای است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید.

  • سعی کنید از عدسی‌های پلاریزه استفاده کنید. عینک‌های پلاریزه چشم‌ها را در برابر نورهای منعکس شده حفظ می‌‌کند.
  • سعی کنید عینک آفتابی تان همیشه در دسترس باشد؛ مثلا عینک تان را در داشبورد ماشین یا در کیف تان جا دهید تا در زمان نیاز بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

در طول فعالیت ‌های ورزشی و تفریحی، از چشم خود محافظت کنید

در هنگام انجام فعالیت ‌های ورزشی سخت در فضای باز از عینک آفتابی استفاده کنید. عینک آفتابی علاوه بر جلوگیری از ورود نور خورشید به چشم، به عنوان مانعی میان چشم و هر گونه خاک و گرد وغبار عمل می‌‌کند. همچنین مانع از برخورد توپ تنیس و بدمینتون به چشم می‌‌شود.

  • هنگام خرید عینک آفتابی مردانه برای فعالیت‌های ورزشی، سعی کنید رنگ لنزها و ضخامت آن مناسب با ورزش مورد نظرتان باشد.

از عینک آفتابی مردانه متناسب با لباس تان استفاده کنید

کار اولیه عینک آفتابی، حفاظت از چشم است؛ اما در صورتی که درست انتخاب شود می‌‌تواند مانند سایر اکسسوری‌های مردانه مثل کمربند، ساعت و کلاه، به زیباسازی استایل شما کمک کند. اگر می‌خواهید تنها یک عینک بخرید، سعی کنید مدلی انتخاب کنید که خنثی باشد و بتوان آن را با هر لباسی ست کرد.

  • سعی کنید عینک تان با بقیه لباس‌ هایتان هماهنگ باشد. استفاده از عینک ورزشی دوچرخه ‌سواری با آن لنزهای پررنگش اصلا با کت ‌و شلوار مردانه جالب نمی شود.
  • رنگ عینک را با رنگ لباس هماهنگ کنید. فریم‌های قهوه ای با لباس هایی به رنگ طبیعی، سرمه ای و زیتونی هم خوانی دارد. فریم‌های مشکی و متالیک با لباس‌هایی به رنگ مشکی، سفید یا خاکستری هماهنگ است. فریم‌های پررنگ نباید در تضاد با رنگ‌های موجود در لباس باشند.

از عینک آفتابی طبی استفاده کنید

اگر چشم‌های شما ضعیف است و نیاز به استفاده از عینک طبی دارید، می‌ توانید از عینک ‌های آفتابی طبی استفاده کنید. با تعویض عدسی‌های عینک آفتابی با عدسی‌های طبی، مجبور به تعویض مداوم عینک نخواهید بود. عینک آفتابی طبی برای کسانی که بیشتر وقت خود را در خارج از منزل سپری می‌ کنند، مناسب است.

همچنین می‌‌توانید عینک طبی خود را با اعمال عدسی‌‌های فتوکرومیک بر روی آن، به عینک آفتابی تبدیل کنید و با یک تیر دو نشان بزنید.

.

انتخاب عینک آفتابی مردانه کلاسیک

عینکی انتخاب کنید که فریم کامل داشته باشد

سراغ مدل‌های کلاسیک مثل خلبانی یا ویفرر بروید. این مدل‌ها با تنوعی که دارند می‌توانند با هر لباسی از تیشرت و شلوار جین گرفته تا لباس‌های روزمره ست شوند و در واقع جزو بهترین اکسسوری‌ها به حساب می‌روند. این عینک‌ها همچنین از مواد ساده ای مثل پلاستیک و فلزات سبک ساخته می‌شوند که باعث فراوانی و ارزانی آن‌ها شده است.

  • عینک‌های تمام فریم، عینک‌های بادوامی هستند؛ چون فریم، از تمام جهات لنز آن‌ها را فرا گرفته است.
  • عینک‌های خلبانی بیشتر مناسب استایل‌های نیمه رسمی‌اند و به خوبی ویفرر یا پرسول با لباس رسمی ست نمی شوند.

عینک‌های با فریم نیمه هم باعث زیبایی استایل تان می‌شوند

در این نوع عینک‌ها فریم در قسمت بالای عینک قرار گرفته و پایین عینک بدون فریم است. مدلی که بیشتر حال و هوای کاری و همچنین مد و زیبایی را دارد. کت و شلوار و کراوات، یا شلوارک و یک جفت دمپایی راحتی هر دو استایل هایی هستند که با این عینک ترکیب خوبی ایجاد می‌کنند.

  • در نگهداری از این عینک باید دقت کافی به عمل آورید؛ چون بیشتر عدسی آن بدون حفاظ است.

فعالیت ورزشی خود را با عینکی ورزشی کامل کنید

از عینکی استفاده کنید که در دوچرحه سواری کوهستان یا بسکتبال همراه تان باشد. عینک‌های ورزشی از مواد ترکیبی ساخته می‌شوند که سبک و منعطف بوده و طوری پرداخت می‌شوند که انعکاس نور را به حداقل می‌رسانند.

  • در هنگام فعالیت‌های ورزشی فشرده از یک بند عینک استفاده کنید تا آن را گم نکنید.

از عینک‌های خاص استفاده کنید

از آنجا که هر قسمت عینک دارای طرح‌ها و مدل‌های مختلفی است، گزینه‌های بسیار بیشتری از آنچه پشت ویترین است در اختیار دارید. از مدل‌های خاص عینک پرسول و یا فریم‌های غیرعادی مثل فریم گرد استفاده کنید. با رنگ‌های مختلف عدسی عینک تان شخصیت خاص خود را به نمایش بگذارید. تعداد گزینه هایی که در اختیار دارید بی‌شمار است.

  • اگر واقعا به دنبال آن هستید که تغییر اساسی در ظاهرتان ایجاد کنید، عینکی با فریم خاص بزنید. اشکالی مثل مستطیل، بیضی، مثلث، و حتی ستاره!
  • می توانید بدهید عدسی‌های عینک تان را رنگ دلخواه تان بزنند و بدین ترتیب جلوه دیگری به آن ببخشید. یا از ابتدا از فریم‌های رنگی خاص مثل قرمز و زرد استفاده کنید.

.

انتخاب عینک افتابی مردانه متناسب با فرم صورت

اگر می‌خواهید بدانید که بین انواع مل‌های متفاوت عینک آفتابی کدامیک مناسب فرم صورت شما است در ادامه با ما همراه باشید.

.

صورت‌‌های گرد

مدل عینک آفتابی ویژه آقایان متناسب با فرم صورت

 

اگر صورت گرد دارید بهتر است که از عینک‌های مستطیلی یا عینک‌هایی که به صورت چند ضلعی هستند استفاده کنید. هرگز عینک آفتابی گرد نزنید مگر اینکه تمایل داشته باشید شبیه ایموجی(شکلک‌هایی که در فضای مجازی برای بیان احساسات استفاده می‌شود) شوید.

.

صورت‌‌های بیضی

مدل عینک آفتابی ویژه آقایان متناسب با فرم صورت

اگر صورت بیضی شکل دارید باید به شما بگوییم که برای انتخاب هر نوع عینک دلخواه خوش شانس هستید چون فرم صورت شما با تقریبا تمامی انواع عینک‌های آفتابی متناسب است.

.

صورت‌‌های مربعی

مدل عینک آفتابی ویژه آقایان متناسب با فرم صورت

اگر صورت شما مربعی شکل است باید بدانید که نقطه موفقیت شما، گوشه‌های صورت شماست. به دنبال عینک‌هایی بگردید که از لحاظ طولی، با طول صورت شما متناسب باشد و بهتر است خطوط صافی داشته باشد. منظور این است اشکال چند ضلعی که زاویه‌های تند دارند چندان مناسب صورت شما نیستند.

.

صورت‌‌های مستطیلی

مدل عینک آفتابی ویژه آقایان متناسب با فرم صورت

برای صورت‌های مستطیل شکل هم نکاتی که در مورد صورت‌های مربعی گفته شد صادق است. طول عینک با طول صورت شما باید متناسب باشد. از انتخاب فریم‌های کوچک یا فریم‌هایی با اشکال چند ضلعی خودداری کنید.

.

صورت‌‌های با حالت شکل قلب

مدل عینک آفتابی ویژه آقایان متناسب با فرم صورت

اگر صورت شما قلب مانند است، عینک‌های مربعی به صورت شما بعد میدهند. از خرید عینک‌هایی که از سایز صورت شما بزرگتر باشد خودداری کنید. عینک‌های بدون فریم یا با فریم نازک هم به صورت شما می‌آید.

.

صورت‌‌های باحالت شکل الماس

 

مدل عینک آفتابی ویژه آقایان متناسب با فرم صورت

صورت افراد با حالت الماس شکل، به هر مدل عینکی می‌آید، تنها باید برای انتخاب سایز عینک کمی دقت شود که دقیقا متناسب با ابعاد سایز صورت شخص باشد. فریم‌هایی که طول بیشتری از استخوان‌های صورت داشته باشند، اصلا مناسب شما نخواهند بود.

.

صورت‌‌های مثلثی

مدل عینک آفتابی ویژه آقایان متناسب با فرم صورت

فریم‌هایی که در قسمت بالا کمی پهن تر از قسمت پایینی عینک باشند برای شما مناسب هستند. همینطور فریم‌های مستطیلی هم گزینه خوبی برای افراد با صورت مثلثی می‌باشد.

.

منابع:

.http://www.nazweb.ir
.https://www.rimoj.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت