همواره یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان خودرو محافظت از خودروی شخصی خود بوده است و به همین خاطر معمولا همه به دنبال بهترین دزدگیر خودرو برای نصب بر روی وسیله نقلیه خودشان هستند.

.

فواید استفاده از دزدگیر خودرو:

  • چشمی‌های دزدگیر که معمولا دارای چند لامپ ال ای دی می‌باشد و دقیقا در قسمتی نصب می‌شود، که سارق متوجه وجود سیستم امنیتی خودرو شود، ممکن است سارق را از سرقت خودرو شما منصرف کند و به سراغ خودروی دیگری برود که سرقت ساده تری دارد.
  • از سرقت تجهیزات درون کاپوت خودرو از جمله باتری خودرو، Ecu یا کامپیوتر و… جلوگیری می‌کند.
  • از سرقت تجهیزات داخلی همانند ضبط و باند، سیستم صوتی، سیستم تصویری و هر نوع وسیله با ارزشی که ممکن است درون خودرو باشد جلوگیری می‌کند.
  • سرقت اجناس داخل صندوق عقب هم امروزه کم اتفاق نمی افتد، بنابراین برای جلوگیری از آن‌ها نیاز به یک سیستم امنیتی مانند دزدگیر دارید.
  • برخی مواقع ممکن است سارق تصمیم به سرقت کل خودرو بگیرد در این شرایط ممکن است استفاده از یک دستگاه دزدگیر سارق را از این کار منصرف کند.

.

دزدگیر خودرو بهتر است یا جی پی اس خودرو:

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، اگر خودرو شما مجهز به سیستم دزدگیر باشد، ممکن است سارق بی‌خیال خودرو شما شود و سرقت هرگز اتفاق نیوفتد، اما جی پی اس خودرو وسیله ای است که بعد از سرقت خودرو به شما در پیدا کردن محل دقیق خودرو کمک می‌کند، بنابراین نمی توان گفت که یکی از دیگری بهتر است، پیشنهاد من به شما استفاده همزمان از دو وسیله می‌باشد. اگر بخواهیم از بعد سرقت تجهیزات خودرو به مسئله نگاه کنیم جی چی اس خودرو نمی تواند مانع سرقت تجهیزات جانبی در خودرو شود و فقط موقع سرقت خود خودرو به کار شما می‌اید.

.

آشنایی با انواع دزدگیر خودرو

امروزه با کمی جستجو در بازار دزدگیر فروشان شما می‌توانید با انواع و اقسام دزدگیرهای مخصوص خودرو مواجه شوید که البته همین تنوع مدلی نیز سبب پیچیده شدن فرآیند انتخاب و خرید یک دزدگیر مناسب برای خودروی شما خواهد شد. بطور کلی دزدگیرها از 3 نوع مختلف در بازار برخوردار هستند که عبارتند از:

  • دزدگیرهای ساده: این نوع از دزدگیرها رایج ترین و در عین حال ارزان قیمت ترین نوع بحساب می‌آیند و از ویژگی‌های بخصوصی خیلی برخوردار نیستند و تنها به هنگام وارد شدن ضربه به بدنه خودرو است که آژیر آن به صدا درآمده و سبب هشیاری شما خواهد شد. البته فراموش نکنید که تقریبا آژیر تمام دزدگیرهایی که در این رده قرار می‌گیرند، شبیه به هم بوده و خیلی به شما در فهم اینکه صدای بلند شده از ماشین شما است و یا ماشین همسایه تان کمک نخواهد کرد.
  • دزدگیرهای سیمکارت خور: نوع دیگری از دزدگیر خودروها، دزدگیرهای سیمکارت خور هستند که البته خیلی با توجه به ضعف‌های مخابراتی در کشور ما مورد استقبال خودروداران واقع نشده و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به برقراری ارتباط تلفنی به محض بروز کوچکترین مشکلی در خودرو و همچنین باز شدن درب‌های خودرو با زنگ زدن به سیمکارت داخلی آن از شماره تعریف شده برایش، اشاره نمود.
  • دزدگیرهای تصویری: در حال حاضر بهترین دزدگیر خودروی موجود در بازار، دزدگیرهای تصویری هستند که برخلاف تصور شما قرار نیست یک صفحه نمایشگر چند اینچی بر روی خود داشته باشند و همه جزئیات داخل خودروی شما را به مو به مو برایتان نمایش دهند! این نوع از دزدگیرها دارای یک نمایشگر کوچک هستند که بطور کلی در صورت باز شدن در کاپوت و یا در خودرو و یا وارد شدن ضربه ای به بدنه اتومبیل، شما را مطلع می‌سازند. قابلیت کنترل از فواصل چند کیلومتری نسبت به محل پارک خودرو را برایتان مهیا و با نزدیک شدن و یا دور شدن شما به خودرو، درهای آن را باز و یا بسته می‌کنند.

دوستان و علاقه مندان خرید دزدگیر خودرو توجه داشته باشند چنانچه وسیله نقلیه آنان از جای پارک مشخص و ایمنی همچون پارکینگ ساختمانی برخوردار است، نیازی به خرید دزدگیرهای گرانقیمت ندارند و می‌توانند از نوع ساده دزدگیرها که از قیمتی به مراتب کمتر برخوردار می‌باشند، استفاده کنند. اما اگر خودروی شما داری جای پارک مشخصی نیست، توصیه می‌کنیم حتما به فکر خرید یک مدل دزدگیر قدرتمند برای آن باشد.

.

نکات مهم هنگام خرید دزدگیر خودرو

قفل مرکزی: اولین نکته ای که هنگام خرید دزدگیر خودرو باید به آن توجه کنید، مجهز بودن محصول انتخابی شما به قابلیت قفل مرکزی است. امروزه تقریبا تمام دزدگیرها دارای این امکان هستند و سبب می‌شوند تا شما با فشار دادن تنها یک دکمه تمام درهای خودرو را قفل و یا باز نمایید.

تنظیم سنسور حساسیت: از دیگر نکات مهم در خصوص خرید دزدگیر خودرو توجه به قابلیت تنظیم سنسور حساسیت آن می‌باشد. با وجود چنین امکانی شما می‌توانید میزان حساسیت دزدگیر اتومبیل خود در اماکن شلوغ و پر تردد را کاهش دهید تا پیوسته با هر برخورد کوچکی به خودرویتان، آژیر آن به صدا در نیاید و سبب سلب آسایش دیگران و همینطور خالی شدن باطری خودرویتان نگردد.

میزان بُرد دزدگیر: دزدگیرها هر یک دارای یک بُرد یا بهتر است بگوییم مسافت قابل پشتیبانی هستند که بیشتر از آن را نمی توانند ساپورت کنند؛ پس بهتر است در هنگام انتخاب و خرید دزدگیر خودروی خود به میزان بُرد آن نیز توجه لازم را داشته باشید.

قیمت دزدگیر: مهم ترین اصلی که هنگام خرید دزدگیر خودرو باید به آن توجه کنید، قیمت آن می‌باشد، ابتدا مشخص کنید برای خرید دزدگیر خودرو قرار است چه مقدار هزینه کنید، هنگامی که میزان بودجه را مشخص کنید خود به خود خیلی از مدل‌ها از انتخاب شما خارج می‌شوند.

نوع دزدگیر: همان طور که در بالا توضیح داده شده دزدگیر خودرو دارای مدل ساده، تصویری و سیم کارتی است، مشخص کنید با توجه به مقدار بودجه چه مدلی را قرار است بخرید، در قسمت بالا انواع مدل‌های دزدگیر توضیح داده شد که با توجه به اطلاعات بالا می‌توانید مدل از ان‌ها را انتخاب کنید.

شکل و ظاهر ریموت کنترل: شکل و ظاهر ریموت کنترل شاید در کارایی دزدگیر زیاد مهم و موثر نباشد، اما شکل و ظاهر ریموت کنترل می‌تواند برای خیلی از شما مهم باشد، پس حتما شکل ریموت کنترل را مورد بررسی قرار دهید.

برد ریموت: برد ریموت کنترل در دزدگیرهای مختلف متفاوت هست به طوری که در بهترین مدل‌های دزدگیر ساده آخرین مقدار برد مفید آن 800 متر می‌باشد. اما توصیه می‌شود، ریموت هایی خریداری کنید که دارای برد متوسط هستند زیرا اگر درون جیب شما باشد و درب خودرو شما باز شود صدای آن را می‌شنوید و از باز بودن درب خودرو جلوگیری می‌شود.

میزان صدای آژیر: مقدار صدای دزدگیر بسیار مهم است، به طوری که اگر در طبقه‌های بالا زندگی می‌کنید، ممکن است صدای دزدگیر به گوش شما نرسد، و باعث ایجاد آلودگی صوتی برای همسایه‌های شما شود. پس توصیه می‌شود صدای آژیر دزدگیر را با توجه به فاصله خودرو مشخص کنید.

تعداد و نوع آپشن: از فروشنده بخواهید در مورد نوع و تعداد آپشن‌های دزدگیر برای شما توضیح دهد. ممکن است خیلی از آپشن‌ها به کار شما نیاید و فقط هزینه اضافی برای شما به همراه داسته باشد پس حتما به نوع آپشن‌ها توجه کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش: همیشه شرکت‌ها تا از کیفیت دستگاه خود مطمئن نباشند، آن را ضمانت نمی کند، پس می‌توان نتیجه گرفت که ضمانت می‌تواند دلیل بر کیفیت جنس باشد.

از فروشگاه معتبر خرید کنید: همیشه از فروشگاه معتبر خرید کنید، ممکن است فروشگاهی که شما از ان دزدگیر را خریداری می‌کنید، یک ریموت کنترل با کد شما برای خود تعریف کند و با پیدا کردن محل زندگی شما در فرصت مناسب اقدام به سرقت خودرو شما کند. پس همیشه از فروشگاه معتبر خرید کنید و آدرس محل زندگی خود را به فروشنده ندهید.