راهنمای دوچرخه‌ی کوهستان

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید ورزش دوچرخه سواری را شروع کنید، ممکن است برای شروع به سراغ یک دوچرخه معمولی از برندهای متفرقه درجه دو یا سه بروید. اما بعد از فرا گرفتن دوچرخه سواری قطعا به دنبال این هستید که علم و دانش خود را در این زمینه افزایش دهید تا بتوانید بهترین نوع دوچرخه را با توجه به نیاز خود تهیه کنید.

پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید، تا نکات مهمی را هنگام انتخاب و خرید دوچرخه کوهستان را به شما آموزش دهیم.

در زمان‌های گذشته برای خرید یک دوچرخه کوهستان بایستی به اندازه قیمت یک خودرو ارزان هزینه می‌کردید، اما امروزه این چنین نیست و خوشبختانه با تولید مدل‌های جدید و با صرفه می‌توانید برای خود یک دوچرخه کوهستان خریداری کنید و از این ورزش لذت ببرید.

در هنگام دوچرخه سواری در مسیرهای خاکی و آفرود، به دلیل ذات این ورزش باید دوچرخه ای انتخاب نمایید که بتواند ضربه‌های وارد شده از سمت زمین را جذب کند. دوچرخه هایی که دارای کمک فنر جلو و عقب هستند بهترین گزینه برای این مکان‌ها می‌باشند. اما متاسفانه این مدل قیمت بالایی دارد. البته مدل هایی هم در بازار موجود است که فقط در جلو یا فقط در عقب دارای کمک می‌باشند که کار شما را راه می‌اندازد و قیمت مناسبی نیز دارند.

.

هنگام خرید دوچرخه کوهستان باید به چه موارد مهمی توجه کنید:

  • جنس فلزی که بدنه دوچرخه از آن ساخته شده است: برای خرید دوچرخه کوهستان اولین موردی که باید به آن توجه داشته باشید جنس بدنه مناسب است. بدنه دوچرخه‌ها از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود که رایج ترین آنها کربن و آلومینیوم می‌باشد. اگر قبلا دوچرخه کوهستان داشته اید و در این زمینه تجربه دارید به شما جنس کربن را پیشنهاد می‌کنیم.
  • طرح و شکل هندسی دوچرخه: معمولا دوچرخه‌ها با شکل و قیافه‌های مختلفی تولید می‌شوند که همگی تابع یک استاندارد نزدیک به هم هستند. طرح و شکل هندسی، مواردی هستند که هر شخص بایستی متناسب با علاقه و فرم بدن خود آن را انتخاب نماید. بنابراین در مورد آن زیاد توضیح نمی دهیم.
  • سایز چرخ‌های دوچرخه: چرخ دوچرخه‌ها با سایزهای متفاوتی تولید می‌شوند، به عنوان مثال 20 اینچی یا 26 اینچی که احتمالا قبلا یکی از این اندازه‌ها داشته اید. یکی از استانداردترین سایزهای دوچرخه 26 اینچ است که علاوه بر آن سایزهای دیگر هم وجود دارند. برای مثال دوچرخه با سایز چرخ 28 و 29 هم وجود دارد که انتخاب سایز چرخ بسته به سلیقه شخص می‌باشد به همین دلیل آن را به شما واگذار می‌کنیم.
  • اندازه لاستیک دوچرخه: در انتخاب یک دوچرخه کوهستانِ خوب، اندازه لاستیک هم خیلی مهم است. به طوری که هرچه بزرگتر باشد کنترل دوچرخه راحت تر می‌شود که باعث کاهش سرعت هم می‌شود. پس با توجه به نیاز خود سایز لاستیک دوچرخه را انتخاب نمایید.
  • چه نوع سیستم فنری داشته باشد: در هنگام خرید دوچرخه کوهستان نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، نوع کمک و سیستم فنر می‌باشد. به طوری که فرق گرانی و ارزانی دوچرخه را نوع سیستم فنر مشخص می‌کند.
  • توجه به سیستم ترمز: اگر شما هم از علاقه مندان به سرعت هستید، باید هنگام خرید دوچرخه به نوع سیستم ترمز آن توجه کنید‌. ترمز دوچرخه به دو شکل دیسکی و لقمه ای است، ترمز دیسکی بهترین نوع ترمز محسوب می‌شود.

.
منبع: کیمیک | https://kimik.ir

همچنین بخوانید…

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت