لوستر کودک

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

لوستر اصطلاحی فرانسوی است که به آن نورافشان هم گفته می‌شود، این وسیله برای نگهداشتن چند لامپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. شکل ظاهری این چراغ سقفی‌ها به صورتی است که در قسمت بالایی کاملا ثابت بر روی سقف قرار می‌گیرد و قسمت پایینی آن آویزان می‌شود. قدیمی‌ترین و سنگین‌ترین لوستری که در جهان وجود دارد، هدیه‌ی ملکه ویکتوریا به موزه دلمه باغچه در استانبول می‌باشد که 750 لامپ دارد و وزن آن هم چیزی حدوده 450 تن است.

همانطور که می‌دانید اتاق کودک نخستین جایی است که فرزندتان با آن انس می‌گیرد و در این مکان است که به رشد جسمی و حرکتی دست پیدا می‌کند. پس باید همیشه در تلاش باشید که این مکان اولیه را به بهترین شکل ممکن زینت ببخشید تا کودکتان از ماندن در اتاق خوابش لذت ببرد. اگر بخواهیم در تعریفی کلی لوستر کودک را شرح دهیم باید بگوییم که وسیله‌ای است که دارای دو یا چند لامپ می‌باشد که به شکل فانتزی و زیبایی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند؛ پس نقش اصلی این وسیله علاوه بر روشن کردن محیط مدنظر، باعث زیبایی هرچه بیشتر دکوراسیون منزل شما هم خواهد شد. در واقع لوستر کودک به دلیل داشتن اشکال زیبا و فانتزی فقط در اتاق کودک قابل استفاده خواهد بود.

.

آشنایی بیشتر با انواع لوستر کودک موجود در بازار:

◉ لوستر کودک آویزان: اغلب لوسترهایی که در بازار موجود می‌باشند، حالت آویزان دارند. به این معنا که قسمت نگهدارنده لوستر بر روی سقف نصب می‌شود و بعد از آن قسمت پایینی حالت آویزانی به خود خواهد گرفت. اگر بخواهیم به لحاظ شکل این مدل از لوسترها را شرح دهیم باید بگوییم که نمای خاصی که این مدل از لوسترها به اتاق فرزند دلبندتان می‌بخشد، فوق العاده جذاب و زیبا خواهد بود.

◉ لوستر کودک ثابت: همانطور که از نام این مدل مشخص است، حالت غیر آویزان دارد و کاملا ثابت می‌باشد. در اصل این لوسترها نقش چراغ خواب را ایفا می‌کنند و نورپردازی آنها فقط در یک جهت خاص خواهد بود، درست برعکس لوسترهای آویزان که تمام فضای اتاق را روشن می‌کنند.

.

مزایای خرید لوستر کودک:

◉ نصب آسان.

◉ قیمت مناسب.

◉ کارایی بسیار بالا نسبت به چراغ خواب‌.

◉ زیبایی خاص و منحصر به فرد.

◉ زیباتر شدن اتاق کودک.

◉ تقویت حس آرامش در کودکان هنگام روشن شدن.

◉ داشتن طرح‌های فانتزی و جذاب.

◉ وزن سبک.

◉ قابلیت ست شدن با سایر وسایل اتاق کودک نظیر: دیوارپوش، پرده، ملحفه و… .

◉ برخی از لوسترهای کودک قابلیت تغییر رنگ و پخش کردن موزیک را دارا می‌باشند که یک مزیت بزرگ برای این محصول تلقی خواهد شد.

.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید لوستر کودک باید به آنها توجه داشته باشید:

◉ اولین نکته توجه به قیمت لوستر کودک است، شما عزیزان باید با توجه به بودجه و سلیقه‌ی خود یا فرزندتان یک مدل خاص را خریداری کنید. در حال حاضر تنوع این محصول در بازار به حدی است که میزان بودجه‌ی شما مسیر را بسیار هموارتر خواهد کرد و دستتان برای انتخاب باز یا بسته می‌باشد.

◉ مورد بعدی دقت در جنس این محصول است، جنس اغلب لوسترهای کودکی که در بازار موجود هستند بدنه‌ی فلزی با روکش پارچه‌ای یا پلاستیکی می‌باشد. عزیزان بهتر است که برای اتاق کودکتان از لوسترهای با بدنه‌ی پلاستیکی استفاده کنید؛ چون وزن کمی دارند و هم اینکه فانتزی‌تر هستند.

◉ لوستر کودک انتخابی شما باید وزن کمی داشته باشد تا هنگام نصب آن اذیت نشوید و همچنین اگر خدایی ناکرده در اثر زمین لرزه به زمین افتاد؛ صدمه‌ای به کودک وارد نشود.

◉ سعی کنید مدل انتخابی‌تان در تناسب رنگی و ظاهری کامل با سایر وسایل اتاق خواب کودکتان باشد تا هم توجه به کودک را به خود جلب کند و هم اینکه اتاق او را زیباتر کند.

◉ اگر لوستر انتخابی‌تان از میان طرح و رنگ باب علاقه‌ی کودکتان انتخاب شود، مسلما فرزندتان بسیار به آن علاقه مند خواهد بود و از تماشا کردن آن و روشن بودنش لذت خواهد برد.

◉ به کودکتان آموزش دهید که فقط وقتی اتاق تاریک است، آن را روشن نماید، در غیر این صورت عمر مفید این محصول کوتاه خواهد شد و خیلی زود خراب می‌شود.

◉ حتما از فروشنده بپرسید که لامپ این مدل مدنظرتان به راحتی در بازار پیدا می‌شود یا خیر. اگر گفت خیر، پس از خرید آن اجتناب کنید.

.
منابع :
کیمیک | https://kimik.ir

همچنین بخوانید…

بخش‌های مرتبط

مجله والدین و کودک

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت