نکات خرید گوشواره برای نوزاد

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

شما آماده سوراخ کردن گوش‌های کودک خود هستید، یا شاید قبلاً این کار را کرده اید. قبل از اینکه گوشواره‌های او را با یکی از مدل‌های زیبا و شیک که می‌توانید انتخاب کنید زینت دهید، باید بهترین گوشواره و اصولی ترین گوشواره را برای نوزاد خود پیدا کنید. به عنوان یک پدر و مادر، برای سلامت کودک خود، می‌خواهید مطمئن شوید که سوراخ کردن گوش کودک شما با خیال راحت انجام می‌شود و پس از آن به درستی مراقبت می‌شود تا از هرگونه ناراحتی جلوگیری شود. این کار با درک و یافتن نوع مناسب گوشواره کودک و توجه به نکات خرید گوشواره برای نوزاد شروع می‌شود.

.

چگونه بهترین گوشواره برای نوزادان را انتخاب کنیم؟

در جستجوی گوشواره مناسب نوزاد، به یاد داشته باشید که وقتی به دنبال گوشواره کودک هستید، چیزی بیشتر و مهم تر از اشکال و رنگ‌های زیبا وجود دارد. شما همچنین می‌خواهید بر روی ویژگی‌های کودک پسند گوشواره و نوع موادی که در ساخت آن استفاده شده تمرکز کنید. بنابراین، اگر می‌خواهید گوش‌های کودک خود را به سبکی آراسته کنید، در اینجا نگاهی گذرا به مواردی که هنگام انتخاب گوشواره کودک خود باید جستجو کنید و چرا ما گوشواره‌های طلا یا نقره طبیعی را برای کودکتان توصیه می‌کنیم، آورده شده است..

.

چرا گوشواره‌های نوزادان مانند گوشواره بزرگسالان نیستند؟

بهترین گوشواره برای نوزادان، منحصراً برای گوش نوزاد طراحی شده است. اول، خواهید دید که آنها به طور قابل توجهی کوچکتر از گوشواره‌های یک بزرگسال هستند. آنها معمولاً به دلیل اندازه گوش کودک شما دارای بست‌های کوتاه‌تر هستند، وزن سبک‌تری دارند، بنابراین گوش‌های کوچک را سنگین نمی‌کنند، و دارای پشتی‌هایی هستند که بهگونه ای طراحی شده‌اند تا آنها را در جای خود نگه دارند تا ایمن‌تر باشند. این تفاوت‌ها به جلوگیری از ناراحتی نوزادان کمک می‌کند زیرا گوشواره اگر خیلی سنگین باشد امکان آسیب به گوش و گم شدن آن بسیار بیشتر است. نظارت مستقیم همیشه توصیه خوبی برای هر نوع جواهرات برای کودکان زیر 3 سال است، قطعات کوچک آن می‌تواند خطر خفگی ایجاد کند. بنابراین، همانطور که می‌بینید، اطمینان از خرید گوشواره هایی که فقط برای نوزادان طراحی شده اند، مهم است. در اینجا چیزی است که باید به دنبال آن باشید.

.

هنگام انتخاب گوشواره کودک خود به دنبال چه چیزی باشید

هنگام خرید گوشواره کودک باید روی سه نکته تمرکز کنید، چه این اولین گوشواره کودک شما باشد یا خیر:.

  1. مواد – ضد حساسیت بهترین است.
  2. اندازه – کوچک و سبک وزن.
  3. طراحی – ترجیحاً پشت پیچ دار.

بیایید برای درک اهمیت این عوامل کلیدی بیشتر به کاوش بپردازیم.

موادی که در ساخت گوشواره نوزاد بکار رفته است.

.

چرا باید برای کودک خود گوشواره هایی از فلزات گرانبها مانند طلا یا نقره بخرید؟

ما گوشواره‌ هایی را که از فلزات گرانبها با محتوای طلای بالاتر ساخته شده‌اند، به‌ ویژه گوشواره‌‌های طلای 18 یا 14 عیار برای کودک یا گوشواره‌‌های نقره با کیفیت بالا را توصیه می‌کنیم. گوش‌های کودک شما حساس هستند و فقط باید از گوشواره‌‌های با کیفیت عالی استفاده کنید.

.

درک فلزات کم آلرژی زا برای جواهرات کودک

درک فلزات مورد استفاده در ساخت جواهرات در انتخاب گوشواره برای نوزادان مهم است. و مقرراتی وجود دارد که جواهرات برای نوزادان را تنظیم می‌کنند، و این مقررات، انواع فلزات و سایر اجزای مجاز در گوشواره‌های ساخته شده برای نوزادان را پوشش می‌دهد. در کالیفرنیا، دپارتمان کنترل مواد سمی CA (DTSC) سرب، کادمیوم و سایر الزامات مربوط به گوشواره‌های کودک موجود در قانون جواهرات حاوی فلزات CA را خلاصه می‌کند. انواع مواد مجاز برای ساخت جواهرات و محدودیت‌های سرب را مشخص می‌کند و مقررات ویژه ای را برای جواهرات کودکان در نظر می‌گیرد. به عنوان مثال، سرب، نیکل و کادمیوم در سطوح خاصی سمی هستند و احتمالاً باعث واکنش آلرژیک در پوست کودک شما می‌شوند.پایه گوشواره مستقیماً روی پوست کودک شما قرار می‌گیرد. بنابراین، این قسمت‌های گوشواره باید از فلزات ضد حساسیت ساخته شوند تا از واکنش آلرژیک جلوگیری شود. متأسفانه، بسیاری از گوشواره‌های ارزان قیمت ممکن است حاوی سطوح بالاتری از نیکل و احتمالاً سرب یا کادمیوم در پایه باشند. این مواد، به‌ویژه با مقادیر بالای نیکل، احتمالاً پوست نوزاد و حتی برخی بزرگسالان را تحریک می‌کنند و باعث می‌شوند پوست قرمز و ملتهب شود و خارش دردناک و آزاردهنده‌ای ایجاد شود. این درماتیت تماسی نامیده می‌شود، جایی که آنها واکنش آلرژیک به مواد دارند.بنابراین، ایده خوبی است که مطمئن شوید نوع جواهراتی که خریداری می‌کنید حاوی این مواد یا حداقل در مقادیر بسیار کم نیستند. از هر کجا که قصد خرید جواهرات کودک خود را دارید، مطمئن شوید که حداقل استانداردهای سلامت کودک را رعایت می‌کنند. فلزات گرانبها با محتوای طلای عیار 14 یا بالاتر و نقره استرلینگ، انتخاب مطمئنی برای جلوگیری از این مسائل هستند. جدا از استفاده از مواد سمی، انواع و درجه‌های خاصی از فلزات برای نوزاد مناسب تر است.

.

انواع فلزات ضد حساسیت برای گوشواره نوزاد

بهترین انواع فلزات برای گوشواره کودک آنهایی هستند که پوست را تحریک نمی کنند. اینها می‌تواند شامل طلا، نقره استرلینگ یا فولاد ضد زنگ باشد.

1. گوشواره طلا

گوشواره طلا باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. هرچه محتوای طلا یا عیار آن بیشتر باشد، احتمال کمتری وجود دارد که اجزای دیگر باعث تحریک یا واکنش آلرژیک شوند. گوشواره‌های 14 عیار برای نوزادان یک گزینه عالی است. معمولاً دارای طلای کافی برای جلوگیری از واکنش‌های آلیاژهای دیگر است. برای پوست‌های بسیار حساس ممکن است بخواهید طلای 18 عیار را در نظر بگیرید.

2. نقره استرلینگ

نقره یکی دیگر از فلزات گرانبها است که ضد حساسیت است و انتخاب خوبی برای گوشواره کودک است. مانند طلا، نقره به تنهایی یک فلز نرم است. نقره استرلینگ از 92.5 درصد نقره تشکیل شده است. به دنبال مهر مشخصه 925 باشید و این عیار نقره، معمولاً برای اکثر افراد باعث تحریک پوست نمی شود. با این حال، نقره مستعد کدر شدن است و برای حفظ ظاهر زیبا به کمی نگهداری نیاز دارد. برای گوشواره‌های نقره کودکانمان، از نقره استرلینگ روکش شده با لایه رودیوم برای جلوگیری از کدر شدن استفاده کنید که به گوشواره درخشندگی ماندگاری می‌دهد.

3. فولاد ضد زنگ

فولاد ضد زنگ می‌تواند یک فلز ضد حساسیت و گزینه ای کم هزینه باشد که می‌توانید برای کودک خود در نظر بگیرید. با این حال، این فلز را می‌توان از چندین ترکیب مختلف آلیاژ فلزی تشکیل داد، بنابراین فقط مطمئن شوید که حاوی مقدار زیادی نیکل نباشد، زیرا در برخی از جواهرات فولاد ضد زنگ، وجود نیکل غیر معمول نیست.تیتانیومیک فلز بسیار قوی است که اغلب در سوراخ کردن گوش و همچنین ایمپلنت‌های پزشکی استفاده می‌شود.

4. تیتانیوم

یک فلز ضد حساسیت است که حاوی نیکل نیست و برای افرادی که پوست بسیار حساس دارند انتخاب خوبی است. این فلز نسبت به فلزات گرانبها مانند طلا، ارزان تر است اما انتخاب‌های طراحی آن به عنوان جواهرات کودک، کمی محدود است.

.

چه سایز گوشواره ای برای نوزاد بخریم؟

آنها باید سبک باشند و برای گوش کودک شما خیلی سنگین نباشند. همانطور که متوجه شده اید گوشواره‌های مخصوص نوزادان نیز بسیار کوچکتر هستند. به طور معمول، گوشواره‌هایی با اندازه‌های بین 3 تا 4 میلی‌متر، مناسب‌تر برای نوزادان و کودکان نوپا هستند. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، اندازه میخ‌های پشت گوشواره یا بست‌ها نیز هست! این اغلب نادیده گرفته می‌شود، گوشواره‌های طراحی شده برای نوزادان و کودکان باید دارای بست‌های کوتاه تری نسبت به گوشواره‌های طراحی شده برای بزرگسالان باشند. گل میخ‌های کوتاهتر همراه با پشت گوشواره، برای بچه‌های کوچک بسیار راحت تر است.

.

طرح گوشواره نوزاد

 

پشت پروانه ای

پشتی‌های پروانه ای، همچنین به عنوان پشتی اصطکاکی یا پشتی فشاری شناخته می‌شوند، به دلیل راحتی که می‌توانید پشت را روی پایه گوشواره بلغزانید. آنها به راحتی قابل تشخیص هستند زیرا حلقه پشتی مانند یک پروانه به خود بازمی گردد. اگر به دنبال سهولت و راحتی هستید، ممکن است این سبک در نظر گرفته شود، اما به اندازه یک گوشواره به سبک پشت پیچی ایمن نیستند. بنابراین، گوشواره پشت پیچ دقیقاً چیست و باید به دنبال چه چیزی باشید؟

.

پشت پیچی

گوشواره‌های پشت پیچی به‌گونه‌ای ساخته می‌شوند که پشت گوشواره روی پایه‌ای که طرح پیچ دارد بپیچد. این به شما این امکان را می‌دهد که گوشواره را به جایی که محکم و ایمن می‌ماند بپیچانید و درآوردن آن برای نوزادان یا کودکان نوپا بسیار دشوار است. یک طرح عالی برای بچه‌های کوچک است، کاملا! گوشواره‌های پشت پیچی به دلایلی محبوب ترین انواع برای نوزادان هستند، بیایید برخی از جوانب مثبت گوشواره‌های پشت پیچی را مرور کنیم.

برداشتن این نوع گوشواره دشوار است. این برای نوزادان و کودکان نوپا که ممکن است با گوشواره‌های خود بازی کنند بسیار خوب است. از دست دادن و گم شدن آن بعید و سخت است. ممکن است که هر چند وقت یک بار یک گوشواره پروانه ای یا گوشواره ای را از دست بدهید و چقدر تلاش برای یافتن و هزینه برای خریدن گوشواره دیگری آزاردهنده است. با یک پیچ پشتی، کودک شما به راحتی نمی تواند آن را باز کرده و به راحتی گوشواره را از دست نمی دهد. اگرچه هنوز هم باید به طور منظم بررسی شود تا مطمئن شوید که محکم هستند. ایمنی اضافه شده در گوشواره‌های پشت پیچ دار، آنها را به یکی از انتخاب‌های مطمئن تر برای جواهرات کودک تبدیل کرده است. هنگامی که به درستی پیچ می‌شود، حذف آن دشوار است و احتمال خفگی کودک کاهش می‌یابد. با این حال، همه چیز در زندگی با هر دو مزایا و معایب همراه است و گوشواره‌های پیچ دار نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به خاطر داشته باشید که حتی با طراحی پشتی پیچ دار نیز ممکن است پشت گوشواره را گم کنید. آنها هنوز هم باید به طور مرتب بررسی شوند تا مطمئن شوید که ایمن هستند. همچنین، اگر پشت گوشواره بیش از حد سفت شود یا از پایه جدا شود، می‌تواند مشکل ساز باشد. بنابراین، مانند همه چیز، به خاطر داشته باشید که گوشواره‌های پیچ دار همچنان به دقت و مراقبت از طرف شما نیاز دارند.

.

گل میخ‌ها یا حلقه ها، کدام سبک را ترجیح می‌دهید؟

گل میخ در مقابل حلقه ترجیح ما است. حلقه‌ها کلاسیک هستند و اکسسوری زیبایی برای دختر کوچک شما می‌سازند. اگر در مورد گوشواره‌های حلقه ای تصمیم می‌گیرید، مانند سایر گوشواره ها، فقط به یاد داشته باشید که به طور مرتب بست آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها ایمن هستند. گل میخ‌ها اغلب برای نوزادان ترجیح داده می‌شوند، زیرا تعداد بی‌پایانی از طرح‌های زیبا در دسترس هستند و کمی امنیت بیشتری را ارائه می‌دهند. اگر ترجیح شما گوشواره حلقه ای است، مطمئن شوید که خیلی نزدیک به لاله گوش قرار می‌گیرند.

کنون که می‌دانید به دنبال چه چیزی باشید، وقت آن است که گوشواره کودک خود را انتخاب کنید. از دیدن طرح‌های مختلف از برندهایی که جواهرات را مختص کودکان تولید می‌کنند لذت ببرید و با دانش جدید خود، می‌توانید مطمئن شوید که گوشواره ای امن برای کودک زیبای خود انتخاب خواهید کرد. خرید خوبی داشته باشید!

.
منابع :
.https://hsaatchi.com

بخش‌های مرتبط

مجله والدین و کودک

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت