نکات لباس پوشیدن آقایان متناسب با فرم اندام

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

قوانین کلی در مورد انتخاب لباس برای فرم اندام مردانه

  • فرم اندام مردانه شما تعیین می‌کند که چه لباس‌هایی برای شما مناسب است پس زیبا بودن لباس بر تن مانکن فروشگاه یا مدل تبلیغاتی، دلیل موجهی برای خرید آن نیست.
  • لباس‌ها را طوری به کار ببرید که روی بهترین جنبه‌های ساختار اندام شما تاکید کنند و قسمت‌هایی را که از نظر شما جذاب نیستند بپوشانند.
  • آگاه باشید که حتی اگر اندام یک سوپرمدل را داشته باشید باز هم لباس نامناسب، شما را بدریخت نشان خواهد داد.
  • لزوما لباس‌هایی که در فروشگاه‌ها وجود دارند دقیقا اندازه شما نیستند و در بیشتر مواقع نیاز به تغییر و اندازه شدن دارند. پس به خیاط خود اعتماد کنید.
  • برای اندامی که اکنون دارید لباس بخرید نه برای چیزی که آرزو دارید باشید.

.

فرم اندام مثلثی

فرم اندام مثلثی به اندامی اطلاق می‌شود که در آن دور کمر برجسته‌ترین و عریض‌ترین قسمت اندام است و شانه‌ها باریک و کم عرض هستند. آقایانی که چنین اندامی دارند معمولا چاق هستند و فعالیت بدنی کمی دارند. البته با افزایش سن اندام بیشتر آقایان به این فرم متمایل می‌شود. لباس‌هایی برای این فرم اندام مناسب هستند که شانه‌ها را عریض‌تر نشان دهند و به وزن و عرض نیمه بالایی بالاتنه اضافه کنند. وقتی نوبت به کت و شلوار می‌رسد ترجیحا سراغ خیاط بروید و کتی را سفارش دهید برای اندام شما دوخته شده باشد و ترجیحا از رنگ‌های تیره مثل مشکی و سرمه‌ای استفاده کنید تا لاغرتر به نظر برسید.

کت‌های اپل دار برای این فرم اندام مردانه بهترین گزینه هستند و بهتر است به جای مدل‌های دکمه دوبل از مدل ساده استفاده کنید. طرح پارچه نیز اگر خطوط عمودی در خود داشته باشد به تناسب بیشتر اندام شما کمک خواهد کرد. زیر چنین کتی هم بهتر است از یک پیراهن رنگ روشن استفاده کنید تا نیمه بالایی تنه، عریض‌تر به نظر برسد. از شلوارهایی استفاده کنید که از زیر زانو کمی گشاد می‌شوند و چاقی ران‌ها را متعادل‌تر نشان می‌دهند. پولوشرت و یقه اسکی باعث می‌شود شانه‌های شما باریک دیده شود، از شلوارهای پیلی‌دار هم استفاده نکنید و ترجیحا در همه لباس‌ها سراغ طرح‌های شلوغ و رنگ‌های روشن و تند نروید.

فرم اندام مردانه و نکات مهم و کلیدی درباره آن

فرم اندام مثلث معکوس

اندام مثلث معکوس به اندامی گفته می‌شود که در آن عرض شانه‌ها و سینه بزرگ‌تر است و شکم قطر کمتری دارد. این اندام در آقایان ورزشکار دیده می‌شود و اندام افرادی که در این دسته قرار می‌گیرند عضلانی و روی فرم است. این اندام دقیقا عکس انددام مثلثی است یعنی در آن نیمه بالایی تنه عریض‌تر و پهن‌تر است و شما باید لباس‌هایی را انتخاب کنید که تعادل عرض شانه و سینه با شکم برقرار شود. اندام ورزشکاری، زیبا و جذاب است و شما باید استایل خود را طوری بسازید که روی این زیبایی تاکید کنید بدون آن که به شخصیت‌های کارتونی شباهت پیدا کنید. برای این دسته نیز پیدا کردن لباس‌های آماده‌ای که کاملا اندازه باشد ساده نیست و معمولا این لباس‌ها در قسمت شانه تنگ و در قسمت کمر و شکم گشاد خواهد بود پس مراجعه به خیاط بهترین راه حل است.

سعی کنید لباس‌هایی انتخاب کنید که گشاد و شل نباشند و تا حد ممکن به پوست نزدیک باشند تا به این شکل روی اندام خود تاکید کنید. پیراهن‌ها و کت‌های تنگ برای چنین اندامی بهترین انتخاب هستند به خصوص اگر فرم طبیعی بدن را دنبال کنند. لباس‌هایی که ساختار و فرم ندارند مثل بلوزهای بافتنی و … روی زیبایی اندام ورزشکاری تاکید می‌کنند و بر لباس‌های فرم‌دار ترجیح دارند. استفاده از کمربند را نیز فراموش نکنید تا اندام شما بیشتر به چشم بیاید. اگر پاهای لاغری دارید شلوار پیلی‌دار بپوشید و از پوشیدن شلوارهای چسبان به خصوص در رنگ تیره اجتناب کنید. کت‌های اپل دار را به طور کلی فراموش کنید و از لباس‌های طرح‌دار و بلوزهای یقه اسکوپ نیز استفاده نکنید. به طور کلی هر چه لباس‌های شما جزئیات کمتری روی یقه و شانه داشته باشد بهتر است.

فرم اندام مردانه و نکات مهم و کلیدی درباره آن

فرم اندام مستطیلی

در این فرم اندام عرض شانه و عرض کمر تقریبا به یک اندازه است و آقایانی که چنین اندامی دارند معمولا لاغر و ظریف هستند و عضلات مشخصی ندارند. اگر شما در این دسته قرار می‌گیرید باید لباس‌های خود را طوری انتخاب کنید که حس یک اندام ورزشکاری را تداعی کند. لباس‌هایی که خطوط افقی روی خود (به خصوص در نیمه بالایی تنه) دارند کمک می‌کنند تا شانه‌ها و بالاتنه شما عریض‌تر به نظر برسد و اندام شما متعادل شود. از لباس‌های که خطوط عمودی دارند اجتناب کنید چون شما را لاغرتر نشان خواهند داد. تکنیک روی هم پوشیدن لباس‌ها را فراموش نکنید و از کت بافتنی، ژاکت و کت اسپورت  و… برای ایجاد حجم در اندام کمک بگیرید. لباس‌هایی بپوشید که یقه عریض دارند و شانه‌های شما را عریض‌تر نشان می‌دهند. کت اپل‌دار، جیب‌دار و طرح‌دار هم در رسیدن به این هدف کمک کننده است.

استفاده از رنگ‌های روشن و شاد در استایل می‌تواند به تعادل بیشتر در چنین اندامی منجر شود. پوشیدن شلوارهای تیره اگرچه باعث می‌شود پاهای شما لاغر به نظر برسد اما در عوض بر عرض بالاتنه و شانه‌ها می‌افزاید. تا زدن لبه شلوار جین نیز روش مناسبی است که کمک می‌کند کل اندام شما درشت‌تر دیده شود. از پوشیدن کت‌های دکمه دوبل اجتناب کنید و ترجیحا کتی نپوشید که شل و بدون فرم باشد. شلوارها را نیز طوری انتخاب کنید که خط کمر آن‌ها بالاتر از محل طبیعی کمر شما نباشد چون این کار باعث می‌شود پاهای شما لاغرتر و اندام شما مستطیلی‌تر دیده شود.

فرم اندام مردانه و نکات مهم و کلیدی درباره آن

فرم اندام بیضی یا سیبی شکل

آقایانی که اندام بیضی شکل یا سیبی دارند در میانه بدن خود دچار کمی اضافه وزن هستند و بالاتنه آن‌ها نسبت به پایین تنه و ران‌ها چاق‌تر است. این افراد در قسمت شکم و سینه و صورت نسبتا چاق هستند در حالی که پاها در مقایسه با این قسمت‌ها لاغر به نظر می‌رسد. اگر جزو این دسته هستید باید سعی کنید اندام خود را لاغرتر نشان دهید و روی شانه‌ها تاکید کنید. خطوط عمودی در لباس‌ها برای این منظور گزینه مناسبی هستند همچنین می‌توانید با انتخاب لباس‌های همرنگ در بالاتنه و پایین تنه خودتان را لاغرتر و کشیده‌تر نشان دهید. از رنگ‌های متضاد در لباس‌ها اجتناب کنید و ترجیحا از رنگ‌های تیره مثل مشکی  سرمه‌ای و ذغالی استفاده کنید.

بلوز یقه هفت با آستین بلند باعث کشیده‌تر دیده شدن بالاتنه می‌شود و در مورد پیراهن رسمی هم سراغ مدل‌های بروید که یقه پهن‌تری دارند چون تناسب بیشتری با فرم اندام مردانه بیضی شکل دارند. شلوارهایی انتخاب کنید که به اندازه کافی گشاد و راخت هستند و کمربند را طوری نبندید که شکم شما را به دو قسمت تقسیم کند! بلکه کمربند باید کمی بالاتر از خط کمر و روی شکم قرار گیرد تا پاها را بلندتر و بالاتنه را لاغرتر نشان دهد. در استایل راحتی پیراهن و بلوز را روی شلوار قرار دهید تا شکم شما توجه کمتری را به خود جلب کند، در استایل رسمی هم می‌توانید به جای کمربند از ساسپند استفاده کنید. هرگز سراغ کت‌های یقه دوبل نروید، بلوزهای یقه اسکی هم گزینه مناسبی برای شما نیستند، از رنگ‌های روشن به خصوص در بالاتنه نیز اجتناب کنید و سراغ لباس‌های طرح‌دار و کمربند رنگی نروید.

فرم اندام مردانه و نکات مهم و کلیدی درباره آن

فرم اندام ذوزنقه‌ای

اندام ذورنقه‌ای ایده‌آل‌ترین فرم اندام مردانه است که در آن تناسب بین بالاتنه و پایین تنه، شانه‌ها و شکم به بهترین شکل برقرار است. انتخاب لباس برای این فرم اندام بسیار ساده است و بیشتر لباس‌هایی که در فروشگاه‌ها پیدا می‌کنید برای این اندام مناسب هستند اما این به معنای آن نیست که شما به خیاط نیاز نخواهید داشت. باید سعی کنید لباس‌هایی را انتخاب کنید که مشخص کننده تناسب اندام شما باشد و روی آن تاکید کند. خطوط راه راه عمودی برای بلندتر دیده شدن مناسب است و چهارخانه نیز برای حجیم‌تر شدن بدن گزینه خوبی است. کتی انتخاب کنید که کمر باریکی دارد و شکم را کوچک‌تر نشان می‌دهد.

پیراهن روشن را همراه با شلوار تیره بپوشید تا تناسب اندام شما خود را به خوبی نشان دهد. جزئیات روی لباس‌ها مثل جیب و دکمه و … نیز به جذاب‌تر شدن استایل شما کمک می‌کند. سعی کنید شلوار تنگ نپوشید تا پاهای شما لاغر به نظر نرسد و از پوشیدن شلواری که فاق آن کوتاه است اجتناب کنید. مهم‌ترین چیزی که در انتخاب لباس باید از آن خودداری کنید پوشیدن لباس‌های گشاد و شل است که مانع از دیده شدن اندام متناسب شما خواهد شد مگر این که قصد داشته باشید عمدا آن را مخفی نگه دارید.

فرم اندام مردانه و نکات مهم و کلیدی درباره آن

.
منابع:
. https://bepooshro.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت