نکات رفتن به آرایشگاه

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

همه خانم‌ها بسته به نوع زندگی خود چندین بار در سال به آرایشگاه‌ها و سالن‌های آرایشی مراجعه می‌کنند. آرایشگران متخصص کارهای مختلفی مثل کوتاه کردن، رنگ کردن، استایل مو و … را انجام می‌دهند که معمولا از دست خودمان ساخته نیست. علاوه بر اینکه همیشه توصیه می‌کنیم به سالن‌های آرایشی مجاز، با سابقه و بهداشتی و آرایشگران متخصص مراجعه کنید همچنین توصیه می‌کنیم هنگام رفتن به آرایشگاه این نکات را رعایت کنید. 
.

تمیز بودن موها

بسیاری از آرایشگرها از این مساله شکایت دارند که بیشتر مشتری‌ها با موهای کثیف که شاید یک هفته از شستن آن می‌گذرد به آرایشگاه می‌روند. البته لزومی ندارد حتما موهای کاملا تمیزی داشته باشید اما اگر انواع محصولات حالت دهنده مو مثل ژل و اسپری و … روی موهای شما باقی مانده باشد قطعا نتیجه مناسبی از مراجعه خود به آرایشگاه نخواهید گرفت.
.

صبور بودن

برخی عملیات مثل رنگ کردن مو و هایلایت و کارهای دیگر به زمان کافی برای نتیجه مناسب نیاز دارد. پس حتما باید صبور باشید و زمان کافی برای معطل شدن در آرایشگاه در نظر بگیرید چون اگر به خاطر عجله شما کاری ناقص انجام شود این شما هستید که زیان خواهید دید.
.

تصور درست از چیزی که می‌خواهید

در مورد موهای خود صادق باشید و با آرایشگر مانند پزشک خود برخورد کنید و همه چیز را درمورد موها و پوست خود به او بگویید. نکته دیگر این است که حتما تصور درستی از آن چه که می‌خواهید داشته باشید. کلمات بیشتر اوقات نمی‌توانند گویای یک تصویر و مدل خاص باشند و بهتر است حتما تصویری از آن چه می‌خواهید همراه داشته باشید.
.

اعتماد به آرایشگر

معمولا توصیه می‌کنیم مدل پیشنهادی خود را همراه داشته باشید اما ممکن است این مدل به هر دلیلی از جمله جنس مو، فرم چهره و … مناسب شما نباشد و آرایشگر شما مدل مناسب‌تری پیشنهاد دهد. در این شرایط بهتر است به آرایشگر خود اعتماد کنید (البته اگر آرایشگر مناسب و متخصصی را انتخاب کرده‌اید) و به توصیه او گوش دهید.
.

حوله شخصی خود را همراه داشته باشید.

هنگام مراجعه به آرایشگاه به منظور رنگ کردن مو و یا خدماتی که نیاز به شستشو دارند حتما حوله مخصوص خود را همراه داشته باشید. برخی آرایشگاه‌ها نیز از حوله‌های یک بار مصرف استفاده می‌کنند، باید بگوییم آن‌ها نیز مناسب هستند اما هرگز از حوله‌های خود آرایشگاه استفاده نکنید حتی اگر آن‌ها مرتب شسته شوند. زیرا بسیاری از میکروب‌ها و عفونت‌ها با شستشو از بین نمی روند.
.

با موی کثیف به آرایشگاه نروید.

منظور ما این نیست که حتما قبل از رفتن به آرایشگاه به حمام بروید، اما اگر موهای شما با انواع ژل و اسپری پوشانده شده باشد قطعا نتیجه دلخواه را نخواهید گرفت.
.

شلوغ بودن نشانه آلودگی نیست.

ما به شما نمی گوییم که هر آرایشگاهی که شلوغ تر است پس حتما آلوده تر نیز خواهد بود، خیر. ملاک رعایت بهداشت و نظافت بر پایه اصول صحیح است. باید توجه کنید که آرایشگاه شما اصول را به دقت رعایت کند.
.

بند انداختن به پوست آسیب نمی زند.

گاهی مواقع افراد به اشتباه تصور می‌کنند که بند انداختن باعث آسیب به پوست می‌شود و یا پوست را شل می‌کند و یا حتی باعث بروز جوش می‌شود، و به جای آن صورت خود را وکس می‌کنند. این تصور کاملا اشتباه است. وکس خطرات بیشتری برای پوست شما دارد. باید بدانید که حرارت بالای موم ذوب شده، باعث پیری پوست می‌شود. همچنین کندن سریع آن نیز پوست را شل می‌کند.
بی عارضه ترین روش اصلاح صورت همان روش مرسوم قدیمی یعنی بند انداختن است. فقط بعد از آن توجه کنید که برای اینکه پوست شما دچار التهاب نشود از کمپرس سرد استفاده کنید. بند انداختن موجب می‌شود جریان خون در صورت بیشتر شود و چون روی پوست آلودگی‌های محیطی وجود دارند و با بند انداختن منافذ پوستی نیز باز شده اند، امکان دارد پوست دچار آکنه شود. بعد از بند انداختن پوست خود را با یک محلول بعد از اصلاح پوشش داده و تا چند روز از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. با رعایت این نکات مطمئن خواهید شد که سالم ترین روش اصلاح را بر گزیده اید.
.

لوازم آرایشی مشترک استفاده نکنید.

از لوازم آرایشی خودتان در آرایشگاه استفاده کنید. مخصوصا لوازمی مثل ریمل، رژ، پودر و … . این مواد به سرعت میکروب‌ها را به خود جذب می‌کنند و محل مناسبی برای رشد آن‌ها هستند. در صورتی که برای میک آپ به آرایشگاه رفته اید حتما لوازم خود را به همراه داشته باشید و به آرایشگر نیز تأکید کنید که از لوازم خودتان استفاده کند. حتی می‌توانید از قبل با آرایشگرتان در مورد اینکه چه لوازمی نیاز دارد سؤال کنید و همان‌ها را خریداری کنید.
.

برای اپیلاسیون از لوازم یک بار مصرف استفاده کنید.

هنگام اپیلاسیون دقت کنید فرد از وسایل یک بار مصرف استفاده کند و نیز موم داخل ظرف را که قبلا برای فرد دیگر استفاده شده دوباره برای شما گرم نکند. بلکه آن را دور بریزد، ظرف را عوض کرده و موم تازه استفاده کند. حتی می‌توانید ظرف اپیلاسیون مخصوص خود را با خود به آرایشگاه ببرید.
.

وقتي عصباني هستيد، آرايشگاه نرويد

اگر به‌طور ناگهاني اتفاق نا خشا یندی برایتان افتاد مثلا نامزدتان را از دست داده‌ايد يا از كار اخراج شده‌ايد يا با نزديك‌ترين دوست‌ خود دعوا كرده‌ايد، بدانيد كه اصلا وقت خوبي براي رفتن به یک ارایشگاه خوب کرج نیست و تغيير مدل موهاي‌تان نيست؛ چون احساسات‌ شما مي‌تواند روي تصميم‌گيري‌هاي‌تان اثر بگذارد و مدلي انتخاب بكنيد كه بعدها پشيمان شويد.
.

آرايشگران نمي‌تواند فكرتان را بخواند

آرايشگرتان نمي‌تواند به شما بگويد كه چه مي‌خواهيد. اگر واقعا هيچ نظري نداريد، ابتدا براي مشاوره وقت بگذاريد نه براي رفتن به آرايشگاه. در یک آرایشگاه خوب کرج طي مشاوره مي‌توانيد با ديدن مدل‌ها و عكس‌هاي مختلف و بيان نيازهاي‌تان، مدل موي خود را انتخاب كنيد.
.

نبايد دوستان‌ را هم با خود ببريد

وقت آرايشگاه براي شما است، نه براي دوستانتان؛ آرايشگري مي‌گفت: «اگر دوستان فرد در حين انجام كار آنجا باشند، كارها به هم خواهد ريخت.» همچنين باعث مي‌شود كه آرايشگر فكر كند نه تنها بايد شما را راضي كند، بلكه بايد كاري كند كه همراهان‌تا‌ن هم راضي شوند؛ اين واقعا منصفانه نيست.
.

آرامش داشته باشيد

خيلي بهتر است كه در زمان اصلاح مو آرام، راحت، خونسرد و خالي از استرس باشيد تا بهتر بتوانيد با آرايشگرتان صحبت كرده و مدل موي مورد نظرتان را براي او تشريح كنيد. یک آرایشگر حرفه ایی در یک آرایشگاه خوب در کرج حتما شما را درک می‌کند .
.

تصوير مدل موي مورد نظرتان را داشته باشيد

آوردن عكس بهترين راه براي بيان مقصودتان و تشريح مدل موي دلخواه‌تان است. حتي بعضي مي‌گفتند آوردن عكس مدل موهايي كه بدتان مي‌آيد و نمي‌خواهيد هم بسيار مفيد است. با اين كار خيلي واضح‌تر علايقتان را بيان كرده و مدل موي مورد نظرتان را به آرايشگر مي‌فهمانيد.
.

بعد از آرايشگاه، نظر دوستانتان را بپرسيد

با این کار می‌توانید نظر دوستانتان را هم جویا شوید و اگر خواستید، در دفعات بعدی پیشنهادهای آن‌ها را هم به کار گیرید.
.

تغيير مدل ناگهاني، تغيير كلي نمي‌دهد

يك آرايشگاه و آرایشگر خوب، ظاهرتان را خوشايندتر خواهد كرد. مي‌تواند بافت طبيعي موهاي شما را به بهترين حالت ممكن‌ درآورد اما هيچ‌گاه بافت مو، چهره يا زندگي‌ شما را به‌كلي تغيير نخواهد داد.
.

دير به آرايشگاه نرويد

يكي از بهترين آرايشگرها مي‌گفت كه چقدر ممكن است دير رسيدن مشتري، همه برنامه‌هاي آرايشگر را به‌ هم بريزد در یک آرایشگاه خوب کرج به علت زیاد بودن مشتری شما اگر 10 دقيقه دير بياييد، 10 دقيقه ديگر هم لازم است كه آماده شويد، چاي يا قهوه‌اي بنوشيد و به محل مورد نظر برويد و تنها استرس براي آرايشگر مي‌ماند كه چطور با زماني كمتر بهترين اصلاح مو را براي شما انجام دهد
.
منابع:
.http://www.arooseanish.com
.https://blog.tagmond.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت