بایدها و نبایدهای آرایش چشم

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط
همانطور که میدانید چشم‌ها زیباترین و تاثیرگذار ترین عضو در چهره هستند و به وسیله آرایش زیبایی آن‌ها صد چندان میشود. اما اگر در آرایش این عضو زیبا دقت نکنید باعث میشود که مشکلاتی برای شما پیش بیاید. در این مقاله به بایدها و نبایدهای آرایش چشم خواهیم پرداخت تا شما را با نکات مختلف و ترفندهای آرایش چشم آشنا کنیم.
.

نکات آرایشی برای آرایش انواع پلک ها

آرایش چشم‌ها باید بر اساس مدل چشم انجام شود. موضوعی که در مدل چشم تعیین کننده است پلک‌ها هستند. کشیدن خط چشم، رنگ سایه، کانسیلر و… در انجام آرایش برای انواع مدل‌های چشم تاثیر گذار هستند. به وسیله ابزارها و مواد آرایشی میتوانید نوع پلک را اصلاح کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا ترفندهای آرایش چشم را بر اساس انواع چشم بخوانید.

⇠ چشم‌های گود

چشم‌های گود
افرادی که دارای چشم هایی گود هستند معمولا انتهای مژه هایشان به پشت پلک برخورد میکند. اولین موردی که باید در آرایش این نوع از چشم‌ها مدنظر داشته باشید استفاده از ریمل‌های ضد آب است تا برخورد مژه به پشت پلک باعث سیاه شدن پلک نشود.
کسانی که چشم هایی گود دارند به دلیل فرورفتگی که ایجاد میشود باعث میشود که استخوان پیشانی برجسته و بزرگ تر از آنچه که هست نشان داده شود. بهترین رنگ سایه برای چشم‌های گود رنگ بژ است. رنگ هایی که تناژ گرم دارند مانند هلویی، مرجانی و… نیز برای چشم‌های گود گزینه مناسبی هستند. پس از زدن سایه چشم میتوانید به وسیله یک مداد روشن زیر ابروها را هایلایت کنید.
.

⇠ چشم‌های تک پلکی

چشم‌های تک پلکی
چشما‌های آسیایی به چشم‌های تک پلکی معروف هستند. این نوع از پلک‌ها در افراد چینی، ژاپنی، فیلیپینی بیشتر از سایر کشورها دیده میشود. به همین خاطر افرادی که دارای چشمان تک پلکی هستند باید با سایه چشم به پلک‌های خود بعد بدهند. برای بعد دادن به پلک‌ها باید از رنگ روشن شروع کنید و به سمت رنگ تیره بروید تا پلک‌های شما زیباتر جلوه کند. روشن ترین رنگ را از زیر استخوان ابرو شروع کنید. در میانه پلک از رنگ خنثی و براق به طور همزمان استفاده کنید و تیره ترین رنگ را نیز نزدیک مژه‌ها و خط چشمتان بزنید. این نکته را فراموش نکنید که فر کردن مژه‌ها قبل از ریمل زدن برای شما بسیار ضروری است زیرا مژه‌های فر میتواند چشمان شما را حالت بهتری ببخشد.
.

⇠ پلک‌های افتاده

پلک‌های افتاده
افرادی که پلک‌های افتاده دارند به دلیل وجود یک لایه اضافی در بالای چین پلک است. این لایه اضافی باعث میشود که چشمان شما کوچکتر از آنچه که هست نشان داده شود. اگر میخواهید جذابیت چشمان شما بیشتر شود باید از سایه هایی که رنگ تیره هستند مانند دودی، مشکی، قهوه ای تیره و… در بالای چین پلک استفاده کنید سپس با مداد چشم پلک بالایی را خط چشم بکشید. میتوانید از مداد چشم درون چشم تان نیز بزنید تا چشم هایتان بزرگ تر از آنچه که نشان داده شود. به این ترتیب میتوانید ترفندهای آرایش چشم را بر روی پلک‌های افتاده انجام دهید.
.

⇠ پلک‌های برآمده (چشمان درشت)

پلک‌های برآمده
پلک‌های برآمده باعث درشت تر نشان دادن چشم‌ها میشوند و یکی از زیباترین چشم‌ها در دنیا مختص به افرادی هستند که دارای پلک هایی برآمده هستند. بهترین روش برای آرایش این نوع از پلک‌ها این است که اطراف پلک تان را سایه تیره بزنید تا چشمان زیبا و درشت تان با چهره تان هماهنگ شود. یکی از بهترین رنگ هایی که میتوانید برای چشمان تان انتخاب کنید رنگ دودی است. کشیدن خط چشمی پهن نیز میتواند زیبایی چشمان و همچنین چهره شما صد چندان کند.
.

⇠ چشم‌های گربه ای و رو به بالا

چشم‌های گریه ای
متخصصان حوزه آرایشگری تصیه میکنند که اگر میخواهید پلک هایتان را کمی پایین تر نشان دهید و آن‌ها را از حالت گربه ای خارج کنید بهتر است که از مداد چشم مشکی و تیره یا سایه‌های تیره در قسمت خارجی پلک پایین استفاده کنید. در این چشم‌ها پلک پایین بیشتر از پلک بالا در معرض دید است و شما میتوانید با استفاده از این ترفند آرایش چشم چشمان خود را کمی رو به پایین نشان دهید.
.

⇠ چشم‌های رو به پایین  

چشم‌های رو به پایین
اگر گوشه‌های پلک شما رو به پایین است باید آن‌ها را طوری آرایش کنید که رو به بالا نشان شوند. برای اینکار باید به وسیله خط چشم مدادی و یا مایع از گوشه چشم به سمت بالا خط چشم بکشید. با این روش میتوانید چشمان خود را گربه ای نشان دهید.
.

⇠ چشمان نزدیک به هم

چشمان نزدیک به هم
فاصله استاندارد بین دو چشم به اندازه یک چشم است. افرادی که بین دو چشمان خود فاصله ای کمتر از این را دارند افرادی هستند که چشمان آن‌ها به یکدیگر نزدیک است و باید ترفند آرایش چشم را طور دیگری فرا بگیرند و اجرا کنند. برای اینکه فاصله بین چشم‌ها را بیشتر نشان دهید باید با سایه‌های رنگ روشن مانند کرمی و صدفی گوشه‌های داخلی چشم را روشن کنید تا باعث ایجاد خطای دید شود و تصور شود که فاصله بین چشم‌ها بیشتر است. استفاده از سایه‌های براق نیز پیشنهاد میشود. استفاده از ریمل و مژه‌های مصنوعی در گوشه‌های خارجی پلک و در ادامه مژه‌های طبیعی تان نیز میتواند باعث افزایش زیبایی و فاصله بین چشم‌ها شود.
.

⇠ چشم‌های دور از هم

چشم‌های دور از هم
این نوع از چشم‌ها بر خلاف مدل قبل فاصله بین چشم‌ها از یک چشم بیشتر است و باید به وسیله ترفند آرایش چشم آن‌ها را به یکدیگر نزدیک کرد. برای اینکار باید از یک مداد چشم مشکی کمک بگیرید و داخل چشم‌ها را خط چشم بکشید و حدالامکان این خط را از مجرای اشک به سمت بیرون و به سمت بینی هدایت کنید. اما مراقب باشید که ظاهری مصنوعی و نازیبا برای شما نسازد. به نحو صحیح از ریمل استفاده کنید و مژه هایتان را تک به تک ریمل بزنید تا آن‌ها از یکدیگر باز شوند. با این کار میتوانید فاصله ایجاد شده بین چشمان تان را جبران کنید.

.
منابع:
.https://www.beytoote.com

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت