استعلام و پیگیری کارت سوخت خودرو و موتور

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

اردیبهشت 1400: خانم کاهی (سخنگوی شرکت ملی پخش) ضمن اشاره به روال عادی در فرآیند صدور کارت هوشمند سوخت، گفته که زمان تقریبی از صدور کارت سوخت تا تحویل کارت به متقاضی، 40 الی 60 روز است.

طبق آمارهای شرکت ملی پخش، حدود 10% از کارت‌های صادر شده‌ای که به اداره پست تحویل می‌شود، بدلایل مختلف (مانند حضور نداشتن متقاضی در محل، آدرس اشتباه و …) در باجه‌های پستی معطل می‌مانند. شرکت پست نیز، هر شش ماه، به جمع‌آوری کارت‌های سوخت معطل مانده در باجه‌ها، اقدام کرده و آنها را به شرکت ملی پخش برمی‌گرداند. بنابراین این گروه از متقاضیان، برای گرفتن کارت سوخت، دوباره باید ثبت نام کارت المثنی را انجام دهند.

پیگیری کارت سوخت مفقودی در جایگاه

اسفند 99 | برای رهگیری و پیگیری کارت سوخت جامانده در پمپ بنزین‌ها، با همراه داشتن کارت ماشین یا سند خودرو، ابتدا باید به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنید و سپس پرینت سوختگیری را از آنها دریافت کنید. در پرینت سوختگیری، مشخصات زمان و محلی که آخرین‌بار، از کارت سوخت‌تان استفاده کرده‌اید، ذکر شده است. حتی اگر کارت سوخت خودرو بنام مالک قبلی باشد، بازهم ایرادی ندارد چراکه در پرینت سوختگیری، شماره شناسایی 16 رقمی کارت سوخت نیز ذکر شده است.

حالا با در دست داشتن مدارک شناسایی و پرینت سوختگیری پلیس+10، به پمپ بنزین موردنظر مراجعه کنید. همچنین توجه داشته باشید که پرسنل جایگاه، فقط در ساعات اداری، جوابگوی متقاضیان خواهند بود.

طبق آخرین اعلام شرکت ملی پخش، کارت سوخت مفقودی در جایگاه‌ها، به مدت سه روز در همان جایگاه نگهداری می‌شود. در صورت عدم مراجعه مالک خودرو، کارت سوخت مفقودی به مدت یک هفته در نواحی شرکت ملی پخش، نگهداری خواهد شد و در صورت عدم پیگیری طی این مدت، مالک خودرو باید مجددا ثبت نام کرده و کارت سوخت المثنی بگیرد.

.
منابع:
. https://bama.ir

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت