شستشوی پارچه‌های کتان:

پارچه‌های کتان با توجه به دوام بالایی که  دارند امروزه مورد توجه عموم مردم قرار گرفته اند  که علت آن آسیب پذیری پایین و مقاوت بالای این نوع پارچه‌ها می‌باشد ، در این مقاله سعی داریم درباره نحوه شست و شوی این نوع پارچه با شما صحبت کنیم :

.

نحوه شستشوی پارچه کتان:

برای جلوگیری از آسیب به بافت لباس‌ها بهتر است لباس‌های کتان از بقیه لباس‌ها جدا شوند.

اگر لباس کتان شما ظریف می‌باشد برای شستشوی لباس کتان، لباس را در یک بالش پنبه ای  قرار دهید.

کتان هایی که رنگ روشن دارند را از بقیه لباس‌ها جدا نمایید و در شستشوی آن‌ها از سفید کننده استفاده کنید.

بهترین روش برای شستشوی پارچه کتان استفاده از ماشین لباس شویی می‌باشد.

اگر لباس شما کتان پنبه ای می‌باشد و روی آن لکه ای ایجاد شده به محض ایجاد لکه روی لباس آن را پاک کنید.

اگر روی لباس کتان شما لکه‌ی چربی مشاهده شد می‌توانید بوسیله‌ی مسواک و چند قطره مایع ظرف شویی آن لکه را پاک نمایید بدینصورت که مسواک را با مایع ظرف شویی آغشته می‌کنید و روی لکه بوسیله‌ی مسواک به مدت 5 تا 10 دقیقه بکشید سپس لباس را بشویید.

روی پارچه‌های کتان عموما برچسب مراقبت از لباس وجود دارد، با توجه به این برچسب لباس را در پایین ترین  دمای ممکن بشویید (تا رنگ لباس شما بخاطر آب داغ  تغییر نکند) سپس لباس را روی آویزی که ضد زنگ می‌باشد پهن کنید.

.

نحوه خشک کردن پارچه کتان:

از قرار دادن پارچه کتان در برابر نور مستقیم خورشید اکیدا اجتناب نمایید زیرا بعد از مدتی لباس مقاوت خود را از دست می‌دهد و قابل استفاده نخواهد بود.

درصورتیکه از خشک کن ماشین لباس شویی استفاده می‌کنید با توجه به دستوری که بر روی برچسب لباس زده شده عمل نمایید (بهتر است از دور کند خشک کن استفاده شود)
درکل پیشنهاد به شما این است که  اجازه دهید  لباس‌ها در فضای آزاد به آرامی خشک شوند و از روش‌های خشک کردن ، بیش ازحد استفاده نشود تا از جمع و کوچک شدن لباس‌ها و همچنین ایجاد چین و چروک روی لباس‌ها جلوگیری شود.