ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

کشیدن خط چشم دقیق و زیبا نیاز به حوصله و صرف وقت زیاد دارد و لازم است که برای این کار دستانی قوی و بدون لرزش داشته باشید و به همین دلیل است که خانم‌های تنبل و کم حوصله و خانم‌هایی که دستان لرزانی دارند معمولا علاقه‌ای به استفاده از خط چشم ندارند حتی اگر از این مساله مطمئن باشند که آرایش خط چشم بهترین گزینه برای آن‌ها است. در هر صورت همیشه لازم نیست وقت زیادی را برای آرایش خط چشم صرف کنید و بهتر است این نکته را بدانید که همه افراد متخصص آرایش و کسانی که همیشه خط چشم عالی و بی‌نقص دارند دستان قوی و بدون لرزشی ندارند بلکه راز موفقیت این افراد در آرایش خط چشم به ترفندهایی وابسته است که آن‌ها به کار می‌برند، ترفندهایی که سرعت و دقت کار شما را افزایش می‌دهد و نتیجه‌ای حرفه‌ای به دنبال دارد.

آرایش خط چشم با کمک گرفتن از انگشتان پا!

بله درست خواندید اما منظور ما با چیزی که به نظر می‌آید تفاوت زیادی دارد. همان طور که می‌دانید همه دستانی قوی و بدون لرزش ندارند و به خصوص زمانی که برای آماده شدن عجله دارید و وقت کافی برای تمرکز و آرامش در اختیار ندارید کشیدن خط چشم و دنبال کردن خطوط آن با دقت و ظرافت تقریبا غیرممکن خواهد شد. برای افزایش دقت و تمرکز هنگام آرایش خط چشم سعی کنید انگشتان پا را جمع کنید، این کار باعث می‌شود که تمرکز شما افزایش یابد و لرزش دستان شما نیز از بین برود و به این ترتیب خواهید توانست خط چشمی دقیق و درست بکشید بدون آن که مجبور باشید چند بار آن را پاک کنید و مجددا بکشید.

تمیز کردن و دقیق کردن خط چشم با کمک کانسیلر

در آرایش خط چشم همیشه احتمال خطا و لرزیدن دست وجود دارد و اگر این اتفاق برای شما هم افتاد و خط چشم شما کج و کوله و عجیب و غریب از کار درآمد نگران نباشید. شما می‌توانید با کمک یک گوش پاک کن، یک پاک کننده آرایش و کانسیلر همرنگ پوست می‌توانید اشتباه خود را در کمترین زمان اصلاح کنید. ابتدا گوش پاک کن را به پاک کننده آرایش آغشته کنید (گوش پاک کن‌های نوک تیز گزینه مناسب‌تری هستند) و اضافات خط چشم را با دقت پاک کنید. سپس کانسیلر را با یک برس زاویه دار کوچک روی قسمت‌هایی که پاک کرده‌اید بزنید و خط چشم را تمیز و تیز کنید.

کشیدن خط چشم روی ریشه مژه‌ها

اگر شما جزو افرادی هستید که حوصله آرایش زیاد و خط چشم‌های کشیده و دنباله‌دار را ندارند باز هم دلیلی برای ترک کردن آن وجود ندارد. چشمان شما ممکن است به دلیل کم خوابی یا خستگی یا هر دلیل دیگری چشمان شما پف دار به نظر برسد کمی خط چشم می‌تواند مشکل شما را حل کند و چشمان شما را باز و شاداب نشان دهد. برای این کار کافی است ابتدا با یک فرمژه مژه‌های خود را فر کنید سپس با یک دست (که قبلا آن را شسته‌اید) مژه‌ها را بالا بدهید و خط چشم مدادی یا ژلی (به رنگ مشکی یا قهوه‌ای و رنگ‌های تیره دیگر) را دقیقا در امتداد داخلی مژه‌های خود بکشید. پس از این کار خواهید دید که چشمان شما بسیار زیباتر شده بدون آن که حتی خط چشم شما مشخص باشد.

یک ترفند برای آرایش خط چشم به سبک دودی

آرایش دودی چشم یکی از زیباترین انواع آرایش است که بهترین گزینه برای مهمانی‌ها به شمار می‌رود. این نوع آرایش از نظر تئوری ساده به نظر می‌رسد اما اگر تجربه انجام دادن آن را داشته باشید می‌دانید که به این سادگی‌ها هم نیست آرایشگرهای حرفه‌ای زمان زیادی را برای این کار صرف می‌کنند و از چندین نوع سایه و خط چشم برای آن بهره می‌برند. اما شما با یک ترفند می‌توانید آرایش دودی زیبا و ساده‌ای داشته باشید. شما برای این کار به یک خط چشم مدادی ضخیم (یا سایه مدادی تیره) نیاز دارید، با این مداد یک خط ضخیم در امتداد مژه‌ها بکشید و بلافاصله با انگشت یا برس سایه آن را کاملا محو کنید، این نوع آرایش در چند دقیقه انجام می‌شود و برای هر فرم چشمی مناسب و زیبا است.

نقطه چین زدن و متصل کردن نقاط به هم

یکی از مشکلات جدی در کشیدن خط چشم خطا رفتن دست است که به خصوص برای خط چشم دنباله دار و گربه‌ای دردسرساز است. بیشتر اوقات ما دقیقا می‌دانیم که خط چشم را کجا باید بکشیم اما با تغییر زاویه سر و صورت، دید ما عوض می‌شود و نتیجه با آن چیزی که انتظارش را داشتیم بسیار متفاوت می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از نقطه چین کمک بگیرید. ابتدا با یک مداد کمرنگ محدوده خط چشم و امتداد آن را به کمک نقطه چین مشخص کنید سپس با خط چشم مایع که برس ظریفی دارد این نقاط را دنبال کرده و به هم متصل کنید.

استفاده از مداد رنگ پوست برای آرایش خط چشم

خط چشم مشکی قوی‌تری نوع خط چشم از نظر بصری است که توجه همه را به خود جلب می‌کند و نگاهی عمیق و زیبا به شما می‌دهد. اما شما همیشه مجبور نیستید از این رنگ برای آرایش خط چشم خود استفاده کنید. رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای، سرمه‌ای و … نیز می‌توانند زیبایی و جذابیت زیادی به چشمان شما بدهند اما پیشنهاد ما استفاده از خط چشم مداد به رنگ طبیعی پوست شما است. کشیدن این نوع خط چشم روی پلک پایین و زیر مژه‌ها باعث می‌شود که چشمان شما باز به نظر برسد بدون آن که آرایش شما مشخص باشد. بیشتر خانم‌ها عادت دارند برای این کار از خط چشم سفید استفاده کنند اما این کار ظاهری مصنوعی به آرایش شما می‌دهد و چندان جالب نیست.

یک ترفند برای کشیدن خط چشم دنباله دار

خانم‌هایی که چشمان پف دار دارند معمولا نمی‌توانند خط چشم دنباله دار و گربه‌ای بکشند چون در حالت اخم و … این خط چشم حالت نامناسبی پیدا می‌کند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به طور طبیعی و ذاتی چشمان پف دار دارید به جای دنبال کردن قوس‌های اطراف چشم موقع کشیدن خط چشم کمی آن را به سمت بالا امتداد دهید طوری که به صورت مجازی با امتداد خط ابروی شما تقاطع پیدا کند و چشمان شما را به سمت بالا بکشد. به طور کلی این افراد یا باید از خط چشم ملایم و کوتاه استفاده کنند و یا آن را بسیار ضخیم و بلند بکشند و حد وسطی برایشان وجود ندارد.

استفاده از یک گوش پاک کن برای خط چشم تمیز

حتما شما هم می‌دانید که هر چه خط چشم شما انتهای تیزتری داشته باشد زیبایی آن نیز بیشتر خواهد بود و چشمان شما گیراتر و جذاب‌تر به نظر خواهد رسید. اما بیشتر برس‌های خط چشم آن قدر باریک نیستند که بتوان با آن‌ها خطوط تیز و دقیق کشید و  در این شرایط است که یک گوش پاک کن نوک تیز می‌تواند به کمک شما بیاید و انتهای خط چشم شما را با روشی که در بخش‌های قبلی گفته شد تیزتر کند. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که وقت و حوصله دو عنصر ضروری برای داشتن آرایشی زیبا و کامل هستند و گاهی تنها یک خط چشم ژلی داخل مژه‌ها به همراه کمی ریمل و فرمژه می‌تواند تنها چیزی باشد که برای آرایش چشم خود به آن نیاز دارید.
.
منابع: مجله قرمز | https://redmag.ir

بخش‌های مرتبط

مجله آرایش و زیبایی

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود