سوغات مشهد

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

بازار رضا، اولین انتخاب برای خرید سوغات مشهد

ولین انتخاب مسافران و زائران شهر مشهد بازار رضاست. بازار رضا یکی از قدیمی‌ترین بازارهای شهر مشهد، نزدیک حرم است و مغازه‌های زیادی دارد. بزرگ و طولانی بودن بازار رضا که از خیابان بین المقدس شروع می‌شود و به میدان هفده شهریور ختم می‌شود در محبوبیتش بی‌تاثیر نیست. اگر دنبال خرید مهر و تسبیح، سجاده، انگشتر فیروزه و عقیق هستید، یا نه به دنبال خرید نبات، زرشک، زعفران و ادویه، بهترین مکان خریدنش بازار رضاست. طبقه دوم بازار رضا پر از مغازه‌های فیروزه، طلافروشی و صنایع دستی‌ای مثل پارچه‌های گلدوزی شده است. مشهدی‌ها می‌گویند تنوع اجناس در بازار رضا زیاد است ولی قیمت‌ها معمولا بالاست و باید حواست را خوب جمع کنی. البته آنها معتقدند در هیچ کجای مشهد نمی‌توان به خوبی و ارزانی فیروزه‌ها و نقره جات بازار رضا پیدا کرد.

*بهترین برند زعفران و زرشک در مشهد ادمان، زعفرانیه و سحرخیز است. می‌توان زرشک، زعفران و نبات را از بازار رضا یا مجتمع الماس شرق که جنس‌های  متنوع و نسبتا ارزانی دارد خرید. انتخاب‌های دیگری هم هست. مثلا برای خرید زعفران به نمایندگی زعفران سحرخیز در خیابان احمدآباد رفت و زرشک را نیز از آجیل حسینی در میدان توحید خرید.

سوغات دیگر را از کجا بخریم؟

*برای خرید لباس انتخاب‌ها متنوع است. مجتمع تجاری الماس شرق یکی از انتخاب هاست. این مجتمع هم مکانی است برای خرید و هم مکانی برای تفریح. داشتن شهربازی، سینمای 4 بعدی، آکواریوم، آبنمای جامپینگ و رستوران‌های مختلف از جذابیت‌های الماس شرق است. علاوه بر لباس، می‌توان لوازم خانگی و دکوری را با قیمت مناسبی از این مجتمع خرید. برای خریدن لباس انتخاب‌های دیگری هم وجود دارد. مراکز خرید خیابان 17 شهریور اجناس متنوع و باب سلیقه‌ای دارند و به عقیده بسیاری برای خرید لباس ارزان‌ترین و بهترین مکان خیابان 17 شهریور و لباس فروشی‌هایش است.

*یکی از خیابان‌های مشهد که می‌توان برای خرید اجناس مختلف روی آن حساب کرد و قیمت‌های مناسبی دارد خیابان مفتح مشهد است. این خیابان برای خرید طلا و سفره عقد بهترین گزینه است. خیابان مفتح، خیابان‌های فرعی دیگری هم دارد که وسایلی مثل کیف و کفش را می‌توان با قیمت ارزان از آنها خرید. مانتوی خوب را می‌شود از خیابان ایثار و بین خیابان‌های مفتح و علیمردانی خرید، جایی که به راسته مانتوفروشان هم معروف است. برای خرید کیف‌های متنوع می‌شود به خیابان وحید در همین خیابان مفتح رفت و کفش را هم از همانجا تهیه کرد.

*ارزان ترین بازار مشهد، جمعه بازار مهرآباد است. جمعه بازار مهرآباد واقع در ابتدای جاده میامی و شمال شرق مشهد جنس‌های متنوع و ارزانی از لباس گرفته تا دکوری و لوازم خانگی دارد و معمولا شلوغی بیش از حد آن آدم را کلافه می‌کند.

*در شهر مشهد، اگر می‌خواهید موبایل و لوازم جانبی آن را بخرید باید راه منطقه چهارطبقه واقع در انتهای خیابان خسروی و موازی خیابان سعدی را در پیش بگیرید.

*یکی از چیزهایی که در سفر نباید فراموشش کرد و باید جایی را در چمدان به آن اختصاص داد کتاب است. اگر کتاب با خودتان برده بودید که هیچ، وگرنه برای خریدنش در مشهد باید یا به خیابان مدرس و یا به خیابان سعدی و پاساژ مهتاب بروید. برای خرید محصولات فرهنگی هم چهارراه شهدا و پاساژ فیروزه جای خوبی است .

.
منابع:
.https://www.snapptrip.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت