تعویض صندلی خودرو چرا و چگونه؟

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

مزایای تعویض صندلی خودرو چیست؟

بیشتر افراد زمانی که نسبت به خرید خودرو اقدام می‌کنند، تعویض روکش صندلی خودرو اولین کاری است که انجام می‌دهند. چرا که روکش‌هایی که کارخانه برای خودروها استفاده می‌کند، معمولاً نه از لحاظ کیفیتی و نه از لحاظ ظاهری وضعیت خوبی ندارند. به همین خاطر افراد سعی می‌کنند با استفاده از روکش صندلی چرم هم ظاهر خودرو خود را بهبود ببخشند و هم برای چندین سال از کیفیت بالای آن در برابر اشعه آفتاب، پارگی و .. مطمئن باشند.

اما تعویض صندلی خودرو به دلیل زیبایی ظاهری تنها مزیت انجام این کار نیست. چرا که اهمیت اصلی انجام این کار، در بهبود شرایط رانندگی برای راننده است. همانطور که حتماً می‌دانید، تنظیم صندلی خودرو راننده نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد. چرا که با تنظیم درست اصلی، دید راننده نسبت به مسیر روبه‌رو در بهترین حالت ممکن قرار گرفته و کنترل خوبی برای کنترل شرایط نا به هنگام دارد.

با تعویض صندلی، شما می‌توانید دقیقاً صندلی را خریداری کنید که به آن نیاز دارید. اهمیت این مسئله، برای افرادی که از یک مشکل جسمی رنج می‌برند، بیشتر است. به عنوان مثال افرادی که قد کوتاهی داشته و برای تنظیم صندلی‌های معمولی خودرو، همیشه مشکل دارند. چرا که صندلی خودروهای لوکس، معمولاً قابلیت کنترل از چند جهت را در اختیار شما به عنوان راننده قرار می‌دهند. در نتیجه شما می‌توانید با تغییر محل ریل صندلی، آن را مطابق با آنچه که نیاز دارید، تنظیم کنید.

علاوه بر این، برخی از صندلی‌ها، دارای ماساژور، گرم کن و سرد کن هستند. بنابراین اگر رانندگی در مسافت طولانی در هوای سرد یا گرم همیشه برای شما آزار دهنده است، بهتر است با تعویض صندلی خودرو، این مشکل را حل کنید.

در نهایت، یکی دیگر از مزایای که در رابطه با لزوم انجام این کار می‌توان بیان کرد، حافظه‌دار بودن برخی از صندلی‌های پیشرفته است. به این معنا که شما می‌توانید تنظیمات مد نظرتان را برای یک بار در حافظه صندلی ذخیره کرده و بعد از آن همه چیز را تنها با فشردن یک دکمه مطابق با آنچه که در نظر دارید، تنظیم کنید.

.

هزینه تعویض صندلی خودرو چقدر است؟

هزینه انجام این کار به عوامل مختلفی بستگی دارد. بنابراین نمی‌توان مقدار مشخصی به عنوان هزینه تعویض صندلی خودرو تعیین کرد. برخی از عوامل تأثیرگذار در هزینه نهایی عبارت هستند از:

  1. مدل صندلی (بسته به اینکه صندلی مد نظرتان تولید چه سالی است، قیمت می‌تواند تغییر کند.)
  2. نوع صندلی (صندلی اسپرت، برقی و …)
  3. امکانات صندلی (حافظه‌دار بودن، ماساژور، گرم کن، سرد کن و …)
  4. جنس روکش صندلی (چرم و … )
  5. طرح و رنگ صندلی (رنگ و طرح‌های خاص به دلیل وجود به تعداد محدود، معمولاً قیمت بالاتری هم دارند.)
  6. قیمت ارز (با توجه به شرایط کنونی ایران و نوسانات ارز، این فاکتور را می‌توان یکی از مهم‌ترین مواردی است که در تعیین قیمت تأثیرگذار است.)

.
منابع:
.http://pitpart.ir

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت