با این دکوراسیون گرم به جنگ سرما و زمستان بروید

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

با این دکوراسیون گرم به جنگ سرما و زمستان بروید
با گذر از پاییز و روزهایی که هوای نا متعادل دارند و نه گرم تابستانی اند و نه سرد زمستانی، آرام آرام به ماه‌های سرد سال نزدیک می‌شویم. بسیاری از خانم‌های خانه دار در اوایل پاییز برای نصب و راه اندازی سیستم‌های گرمایشی، چیدمان خانه را تغییر می‌دهند.
بهتر است برای مبل‌هایی با رنگ‌های سرد، از کوسن‌هایی با رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی یا از پوشش‌هایی با طرح گلیم، جاجیم یا قلاب بافی‌هایی به رنگ‌های شاد و گرم برای قسمت‌های پشتی و دسته‌های مبلمان استفاده کنید.
اگر شما هم چنین قصدی دارید، بد نیست در جریان این تغییر و تحول، دستی به سر و روی خانه بکشید و با بهره گیری از المان‌های تابستانی و برای غلبه بر سرما و رنگ‌های سرد، چیدمانی مناسب برای این فصل‌ها ایجاد کنید.

در این مطلب با چند ایده برای داشتن چیدمانی مناسب برای فصول سرد سال آشنا می‌شوید:

1 – قسمت‌هایی از کف خانه که پوششی ندارد را با انداختن قالیچه‌ها و گلیم‌هایی که رنگ گرم دارند پر کنید تا فضا گرم‌تر شود. در ضمن کف خانه خود از عناصر بسیار مهم دکوراسیونی است که کیفیت و نوع آن در انتقال سرما یا گرما به محیط بسیار تاثیرگذار است.

2 – بهتر است مبل‌ها را با فاصله کمتری نسبت به هم قرار دهید. زیرا در این صورت فضا صمیمانه‌تر و گرم‌تر جلوه می‌کند.

3 – بهتر است برای مبل‌هایی با رنگ‌های سرد، از کوسن‌هایی با رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی یا از پوشش‌هایی با طرح گلیم، جاجیم یا قلاب بافی‌هایی به رنگ‌های شاد و گرم برای قسمت‌های پشتی و دسته‌های مبلمان استفاده کنید.

4 – قرار دادن گلدان‌هایی با ظاهری زیبا که با گیاهان آپارتمانی تزئین شده اند و در فصول سرد دارای برگ‌های سبز و شاداب هستند می‌تواند به خانه طراوت و شادابی بهاری بدهد و در ضمن خشکی هوا را که بر اثر کار کردن شومینه و شوفاژ در فضا به وجود می‌آید کاهش می‌دهد.

5 – بهتر است در قسمت‌هایی از خانه، به طور مثال هال و پذیرایی که افراد بیشترین زمان را در آنجا می‌گذرانند با لامپ‌هایی به رنگ نارنجی، زرد تیره و حتی قرمز یا به صورت ترکیبی تزئین کنید تا گرمای بیشتری در فضا به وجود بیاید.

6 – با اندکی سلیقه و ابتکار هم می‌توانید خانه‌ای گرم و زیبا داشته باشید و هم زیبایی پاییز و زمستان را در فضا حس کنید. به طور مثال استفاده از کنده‌های چوبی که در کنار شومینه قرار داده شده است فضا را بسیار زیبا و دل انگیز می‌کند.

7 – قرار دادن کامواهای رنگی و عروسک‌های بافتنی درون سبدی چوبی، می‌تواند بهترین تزئین زمستانی برای خانه شما باشد و در ضمن برای افراد خانواده حس و فضایی کلاسیک ایجاد کند.

8 – شمع‌های رنگی نیز بهترین گزینه برای تزئین خانه‌ها در فصول سرد سال است، بنابراین سعی کنید در گوشه‌هایی از خانه که بیشترین دید را دارند با شمع‌ها یی کوتاه و بلند که رنگ‌های شادی مانند صورتی، نارنجی، قرمز، زرد دارند تزئین کنید. در این صورت رنگ و نور شمع‌ها به فضای سرد و بی روح، گرما و زیبایی می‌دهد.

9 – گبه‌ها و گلیم‌ها به دلیل نوع بافت و رنگ‌های شادی که دارند و نیز به دلیل تازه کردن نوعی حس و حال قدیمی در افراد می‌تواند پوشش بسیار مناسبی برای کف خانه برای روزهای سرد سال باشد، به خصوص اگر با دیگر صنایع دستی هماهنگ شود.

10 – برخی از وسایل و صداها نیز می‌تواند به فضا حسی زیبا بدهد. از جمله آن‌ها می‌توان به صدای قل قل سماورهای قدیمی و کرسی‌ها اشاره کنیم که می‌تواند به فضای سرد خانه، نوعی آرامش و حس و حالی قدیمی بدهد.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت