عبدالرضا اکبری

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

عبدالرضا اکبری (به انگلیسی: Abdolreza Akbari) هنرمند ایرانی، زاده 1332 در بافت از شهرهای استان کرمان است.

او پدر پندار اکبری است. شروع فعالیت اکبری در تئاتر در سال 1347 بوده‌است. وی کار خود را در نمایش‌های تلویزیونی از سال 1360 شروع کرد و در سال 1363 با شرکت در فیلم سینمایی «زندان دوله تو» (رحیم رحیمی‌پور) به عالم سینما قدم نهاد. وی یکی بازیگران نقش روح‌الله خمینی (در سنین پایانی وی) در فیلم فرزند صبح است که هنوز به مرحله پخش نرسیده‌است.

آقای عبدالرضا اکبری در چهاردهم فروردین ماه سال 1332 در شهر بافت از شهرهای استان کرمان متولد شد و تحصیلات مقدماتی خود را در تهران سپری کرد. از سن 16 سالگی جذب کانون پرورش فکری شد و به اتفاق دوستانش در سال 1347 گروه تئاتر موسوم به گروه تئاتر نجف آباد را تأسیس کردند. اولین مربی آن‌ها داریوش مؤدبیان بود و بعدها بهزاد فراهانی این سمت را بعهده گرفت. فعالیت آن‌ها تا سال 1360 ادامه پیدا کرد و با منحل شدن گروه به تلویزیون آمد. او در چندین تله تئاتر شرکت کرد و از این طریق به سینما راه یافت و توانست در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی به ایفای نقش بپردازد.

جدیدترین ایفای نقش وی در سریال آنام، محصول سال 1396، است.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت