طوطی سلیمی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

طوطی سلیمی (به انگلیسی: Touti Salimi) هنرمند ایرانی، متولد سال 1333 و 23 اردیبهشت 1391 در تهران بود.

فعالیت‌های هنری
خانم طوطی سلیمی توسط علی درویش رئیس سازمان سینمایی هلن به سینما معرفی شد. او طی سالیان محدود فعالیت خود در سینما در فیلمهایی چون کینه، سنجر، صمد آرتیست می‌شود، صمد خوشبخت می‌شود، تکیه بر باد، ولینعمت، رابطه جوانی، مرد نا آرام، مرد شرقی زن فرنگی شرکت نمود. طوطی سلیمی پس از انقلاب به فعالیت خود در قالب سریال تلویزیونی “روزی عقابی” نقش آفرینی نمود.

سال آخر زندگی
در تارخ 30 آذر 1390 بود که روزنامه همشهری عکس خانم طوطی سلیمی را در زمره افراد مجهول الهویت چاپ نموده بود تا اگر چنانچه خانواده‌های آن‌ها جهت شناسایی مراجعه فرمایند.
بدنبال تحقیقات توسط مطبوعات طوطی سلیمی در محلی بنام سامان سرای لویزان که تحت نظر شهرداری تهران اداره می‌شود یافت شد. و پس از پی گیری‌های لازم و مراجعه حضوری به آنجا موفق به دیدار با او شدند اما چون معلوم شد که ایشان حال مناسبی نداشته و دچار اختلال حواس هستند با توجه به حفظ شئونات اجتماعی و آبروی ایشان از درج موضوع در رسانه‌ها خودداری شد. بعد از مدتی خانم سلیمی به یک مرکز بهزیستی در تهران منتقل شد و با توجه به عدم وجود افرادی از خانواده ایشان اطلاع‌رسانی جهت انتقال وی انجام نشد که این بدلیل قانون انتقال افراد بی سرپرست بوده‌است. مدتی در حدود دو ماه در آنجا نگهداری می‌شد. لازم به ذکر است که ایشان مبتلا به دو بیماری عمده قلبی و تنگی نفس بودند لذا به همین دلیل به بیمارستان شهدای تجریش منتقل و از آنجایی که معالجات انجام شده مفید واقع نشد در تاریخ 23 اردیبهشت ماه 1391 در سن 57 سالگی درگذشت.
بدلیل عدم مراجعه هیچ فردی جنازه وی دو روز در سردخانه بیمارستان نگهداری شد و بعد مسئولین بیمارستان از طریق کلانتری اقدام به انتقال جسد وی به پزشکی قانونی کهریزک نموند. مراحل قانونی و تشریفات دریافت مجوز دفن توسط فرامرز امینی صورت پذیرفت. بعد از 15 روز که جنازه وی در بیمارستان و پزشک قانونی بود روز چهارم خردادماه در قطعه 317 ردیف 74 شماره 53 گورستان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

دختر طوطی سلیمی که در کشور عراق زندگی می‌کند به صورت اتفاقی به ایران سفر کرده و از طریق دوستان از خبر فوت مادرش مطلع گردیده است.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت