قطب الدین صادقی

Ghotbeddin Sadeghi

قطب الدین صادقی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس، مترجم، کارگردان تئاتر، استاد دانشگاه، عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران

 معرفی/ بیوگرافی:

قطب‌الدین صادقی (به انگلیسی: Ghotbeddin Sadeghi) هنرمند ایرانی، متولد 3 اردیبهشت 1331 در محله جوراباد سنندج است.

وی در سال 1354 مدرک کارشناسی خود را در رشتهٔ هنرهای نمایشی، از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت نمود؛ سپس جهت ادامهٔ تحصیل عازم فرانسه شد و توانست در دانشگاه سوربن پاریس، دورهٔ کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشتهٔ هنرهای نمایشی به پایان ببرد. پس از پایان تحصیلات در سال 1364 به ایران بازگشت و در کنار تدریس در دانشگاه‌های مختلف، به فعالیت‌های هنری و ادبی پرداخت.
از عمده فعالیت‌های آقای صادقی می‌توان به تألیف 50 نمایشنامه، کارگردانی 52 تئاتر و چندین فیلم کوتاه، ترجمهٔ 18 کتاب و بازی در فیلم و سریال‌های مشهوری همچون کیف انگلیسی، کلاه پهلوی و معمای شاه اشاره کرد. اکادمی دکتر صادقی (تماشاخانه شانو) نیز متعلق به او است.

تحصیلات:
دیپلم ریاضی از دبیرستان هدایت سنندج ـ 1349
لیسانس رشته هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبا ـ دانشگاه تهران ـ 1354
فوق لیسانس هنرهای نمایشی از دانشگاه سوربن پاریس ـ (1979) (1357) با رساله‌ای به راهنمایی ریشار مونو در تئاتر و آموزش در ایران:
* Théâtre et éducation en Iran: (documents, analyses, propositions)
دکترای هنرهای نمایشی از دانشگاه سوربن پاریس ـ (1985) (1364)

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت