بهزاد فراهانی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، فیلمنامه‌نویس، کارگردان

 معرفی/ بیوگرافی:

بهزاد فراهانی (به انگلیسی: Behzad Farahani) هنرمند، متولد 1 بهمن 1323، روستای درمنک از توابع فراهان واقع در استان مرکزی است.

استاد فراهانی دوره‌هایی از تئاتر را در فرانسه گذراند و در کارگردانی، بازیگری و نویسندگی فارغ‌التحصیل شد. او فرزند دوم غلامرضا، همسر فهیمه رحیمی‌نیا و پدر شقایق فراهانی، گلشیفته فراهانی و آذرخش فراهانی است.

بهزاد فراهانی یکی از بزرگترین اساتید هنر سینما و تئاتر ایران است و تا امروز با بازی در نقش‌های چالشی توانسته این را به خوبی به مخاطبان اثبات کند.

آقای بهزاد فراهانی دوره‌هایی از تئاتر را در فرانسه گذراند و فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر شروع کرد و سپس به سینما رفت و با بازی و نگارش فیلمنامه فیلم تجاوز به کارگردانی حمید مصداق به جمع اهالی هنر هفتم پیوست او بیش از سه دهه است که در سینما و تلویزیون ایران حضور جدی و مستمر دارد و از میان آثار به یاد ماندنی بهزاد فراهانی می‌توان به سریال امام علی (ع) اشاره کرد که بازی فراهانی در این سریال به یادماندنی بود.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت