علیرضا توپچیان

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر، صداپیشه، مجری، عروسک‌گردان

 معرفی/ بیوگرافی:

علیرضا توپچیان (به انگلیسی: Alireza Toopchian) هنرمند ایرانی است.

آقای علیرضا توپچیان در برنامه‌های تلویزیونی متعددی ایفای نقش داشت، این هنرمند را بسیاری از مخاطبان و علاقه‌مندان با عروسک قورباغه سبز در ذهن و یاد خود دارند.

عروسک قورباقه:
این عروسک هم جزو آن دسته از عروسک‌هایی است که در شرایطی که در دهه 60 و در زمان جنگ ایران و عراق در تلویزیون برنامه‌های شاد تولید نمی‌شد باعث جذب مخاطبان بسیاری در همه سنین شده بود و بیشتر برای بچه‌های دهه 50 و 60 خاطره ساز است. حضور قورباغه سبز به زمانی برمی‌گردد که تلویزیون اوایل دهه 60 تنها دو شبکه بیشتر نداشت شبکه یک به مسائل جنگ و کشتار رزمندگان می‌پرداخت و تنها شبکه دو بود که کمی برنامه‌ها کودکانه تر بود. این عروسک با بازی و عروسک‌گردانی شادروان«علیرضا توتونچیان» از شبکه دو پخش می‌شد و بچه‌های زیادی را در آن زمان پای برنامه‌اش می‌نشاند. قورباغه ای دوست داشتنی بهمراه مجری – بازیگری که با سیمای نجیب و بازی گرم و گیرایش باعث می شد بچه ها مجذوب برنامه اش باشند. قورباغه‌ای سبز رنگ با چشم‌هایی قُلمبه و دست و پایی کشیده که یک دوبنده سبز رنگ به تن داشت، گاهی روی زمین راه می‌رفت و خرابکاری و شیطنت‌هایی داشت و گاهی در بغل علیرضا توپچیان بود که با یکدست قورباغه را بازی می‌داد و در عین حال هم با این عروسک صحبت می‌کرد و خرابکاری‌هایش را رفع و رجوع می‌کرد. «قورباغه سبز» پایه گذار سبکی جدید از عروسک گردانی در تلویزیون بود که عروسک از پشت میز به خیابان و صحبت با مردم رفته و گهگاهی نیز در خانه و کنار توپچیان دیده می‌شد. اما این مجموعه تلویزیونی در نیمه‌های راه و در سال 65 به دلیل تصادف و درگذشت ناگهانی توپچیان نیمه کاره رها شد.

به گفته خواهر ایشان ﺁﻥ ﺭﻭﺯ بدی بود که ” ﺭﺿﺎ ” ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﺭﯼ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﮐﺎﺭﺵ ﻗﺼﺪ ﺩﺍﺷﺖ ﺍﺯ ﯾﮏ ﺳﻮﭘﺮﻣﺎﺭﮐﺖ ﺍﺟﻨﺎﺳﯽ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭﯼ ﮐﻨﺪ ﻫﻤﺎﻧﺠﺎ در تصادفی ﺳﮑﺘﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﯿﻬﻮﺵ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ و دار فانی را وداع می‌گوید. علیرضا توپچیان علاوه بر صداپیشگی چند تجربه معدود بازیگری هم داشت و در آثاری همچون فیلم سینمایی «گلنار» به همراه «غزل شاکری» فعالیت و ایفای نقش داشته است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت