شهرزاد سپانلو

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، خواننده

 معرفی/ بیوگرافی:

شهرزاد سپانلو (به انگلیسی: Shahrzad Sepanlou) هنرمند امریکایی ایرانی، متولد 12 تیر 1351 در تهران است.

خانم شهرزاد سپانلو هنرپیشه و خواننده در سبک موسیقی جاز و پاپ ایرانی است که ساکن لس آنجلس، کالیفرنیا می‌باشد.

شهرزاد سپانلو فرزند محمدعلی سپانلو و پرتو نوری‌علاء است. شهرزاد در اواخر جنگ ایران و عراق، در 10 سالگی، به همراه مادر و برادرش «سندباد» مدتی در اروپا زندگی و سرانجام به آمریکا مهاجرت کرد. شهرزاد سپانلو در موزیک ویدیوهای خود ایفای نقش می‌کند.

شهرزاد سپانلو فعالیت رسمی خوانندگی‌اش را در سال‌های میانی دههٔ 1990 با گروه سیلوئت آغاز کرد ولی شهرت او شاید از زمانی آغاز شد که «قصه ما» نخستین آلبوم مستقل او منتشر شد. کاری متفاوت در میان آلبوم‌های پرتعداد خوانندگان ایرانی مقیم لوس‌آنجلس.

گروه سیلوئت توسط شهبال شب‌پره از سه خوانندهٔ زن به نام‌های شهرزاد سپانلو، شراره و مهرانا تشکیل شده بود و آلبوم «آب، آتش و خاک» را در سال 1997 توسط کمپانی ام‌زی‌ام به بازار عرضه کرد. شهرزاد سپانلو حدود سه سال با این گروه همکاری کرد و در کنار خوانندگی به تحصیلات دانشگاهی خود ادامه می‌داد. ترانهٔ «خورشید خانوم» از معروف‌ترین آهنگ این گروه از آلبوم «آب، آتش و خاک» با آهنگسازی فرزین فرهادی و ترانه‌سرایی هما میرافشار بود.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
ssepanlou

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت