علی همت مومی‌وند

Ali Hemmat Moomivand

علی همت مومی‌وند

 تخصص/مهارت:

صداپیشه، دوبلور، گوینده

 معرفی/ بیوگرافی:

علی همت مومی وند (به انگلیسی: Ali Hemmat Moomivand) هنرمند ایرانی، متولد 1339 در نهاوند استان همدان است.

آقای علی همت مومیوند، از هنرمندان صداپیشه سرشناس ایران می‌باشد.

علی همت مومیوند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در رشتۀ علوم تربیتی به پایان رسانده و مدت 14 سال به عنوان دبیر و مسئول واحد سمعی و بصری آموزش و پرورش در ادارۀ آموزش و پرورش منطقۀ 14 تهران مشغول به فعالیت بوده است و به دلیل حضور مستمر در دوبله، از تدریس در آموزش و پرورش کناره گیری می کند. وی از جملۀ نخستین گویندگان دوبلاژ پس از انقلاب است که در سال 1363 از طریق آزمون ورودی برگزار شده از سوی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به این حرفه وارد شده و مقدمات هنر دوبلاژ را نزد اساتیدی چون عزت الله مقبلی ، علی کسمایی ، جلال مقامی ، ژرژ پطروسی و مهدی علیمحمدی فرا گرفته است. از معرف‌ترین دوبلوری وی برای دوبلوری انمیشین پهلوانان شخصیت اسکندرخان می‌باشد.

آقای مومیوند به دلیل جنس صدای منعطف و منحصربفردی که دارند، شخصیت‌های کارتونی و تخیلی زیادی را گویندگی کرده اند و هم زمان، کاراکترهای جدی بسیاری را هم از ایشان شنیدیم. صدای رسا و شیوا آقای مومیوند، در قالب دکلمه و خواندن متن هایی منهای دوبله، بسیار شنیدنی است و به همین جهت استودیوهایی از جمله استودیو چکاوا با ایشان همکاری داشته اند.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
hemmat_moomivand

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت