علی عباسی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر، کارگردان، فیلمنامه‌نویس

 معرفی/ بیوگرافی:

علی عباسی (به انگلیسی: Ali Abbasi) هنرمند ایرانی – سوئدی، متولد 1360 در تهران است.

آقای علی عباسی از هنرمندان سرشناس ایرانی است، کارگردان و فیلمنامه‌نویس است. وی در سال ۱۳۷۸ به دانشگاه پلی تکنیک تهران رفت و پس از مهاجرت به اروپا موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشتهٔ معماری از فرهنگستان پادشاهی علوم سوئد (استکهلم ۲۰۰۷) گردید. وی پس از تغییر رشته به کارگردانی و فیلمسازی در آکادمی ملی فیلمسازی دانمارک مشغول به تحصیل شد و در سال ۲۰۱۱ با ساختن فیلم کوتاه ام مثل مارکوس (M for Markus) از این آکادمی فارغ‌التحصیل گردید. اگر چه وی ساکن کپنهاگ است، ولی تابعیت ایرانی خود را نگه داشته‌ است.

فیلم مرز اثر شاخص این کارگردان، برندهٔ جایزهٔ بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ شد. مرز از سوی سوئد برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار نیز انتخاب شد. علاوه بر این، فیلم مرز در جمع نامزدهای جوایز اسکار ۲۰۱۹ در بخش بهترین چهره پردازی نیز قرار گرفت اما موفق به کسب این جایزه نگردید. دانمارک فیلم عنکبوت مقدس را برای شرکت در رقابت‌های بهترین فیلم بین‌المللی اسکار انتخاب کرده است. این فیلم برای معرفی به اسکار با دو فیلم دیگر دانمارکی، «همیشه» و «مانند بهشت»، برای نامزدی در اسکار رقابت می‌کرد.

علی عباسی علاوه بر موارد فوق، کارگردان دو قسمت پایانی سریال تلویزیونی «آخرین بازمانده از ما Last Of us»پخش شده از شبکه HBO بوده است.

• آدرس:

• تلفن:

• اینستاگرام:

• وب‌سایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت