امیر نیک‌یار

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، کمدین

 معرفی/ بیوگرافی:

امیر نیک یار معروف به آقای نیکی (به انگلیسی: Amir Nikyar) هنرمند ایرانی، متولد سال 1331 هـ.ش و درگذشته 16 اَمرداد 1400 بود.

آقای امیر نیک‌یار، بازیگر و یکی از بنیان گذار طنز نمایشی در حوزه تلویزیون بعد انقلاب بود.

امیر نیکیار از 17 سالگی کار نمایش خیابانی را در مرکز رفاه خانواده شروع کرد و بعد از پیروزی انقلاب ضمن حضور در عرصه تئاتر در سال 1366 بازیگری جلوی دوربین را با مجموعه جُنگ هفته آغاز کرد که موفقیت او در خلق شخصیت «آقا نیکی» در آن مجموعه باعث شد وی در جُنگ شبانه و سایر برنامه‌های طنز تلویزیون در دهه 70 جای ثابتی داشته باشد.

او دوره ابتدایی آموزش تئاتر را نزد اساتیدی چون داریوش مودبیان و بهزاد فراهانی در بنیاد فرهنگی رفاه خانواده پشت سر گذاشت و برخی از هم‌کلاسی‌های او هنرمندانی چون عبدالرضا اکبری، مهدی میامی و مهدی شیری بودند که همگی آنها فعالیت بازیگری خود را از تئاتر آغاز کردند.

در ادامه نیک‌یار به کارگردانی تئاتر نیز پرداخت که نمایش بهترین بابای دنیا یکی از آثار ماندگار او در قامت کارگردان تئاتر است.

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت