میشا شهبازیان

Michael‎ - Misha Shahbazian

میشا شهبازیان

 تخصص/مهارت:

طراحی و نقاشی

 معرفی/ بیوگرافی:

میشا شهبازیان با نام اصلی میخائیل یا میکائیل شهبازیان (به انگلیسی: Michael‎ Shahbazian) هنرمند ایرانی ارمنی تبار، متولد 1283 در اردبیل و درگذشته سال 1355 است.

میخائیل یا میشا شهبازیان از تبار خانواده ای مهاجر ارمنی بود که در اردبیل متولد شد و از همان دوران کودکی به نقاشی علاقه مند شد. در آغاز، آموختن نقاشی را به مدت چهار سال در مدرسه ی کمال الملک (مدرسه ی صنایع مستظرفه) شروع کرد. بعد از آن، دو سال نزد یک نقاش روسی به نام پل مارکی آموزش دید.

آقای میشا مدتی را هم برای آموختن نقاشی در تفلیس گذراند. او کم تر تابلو می فروخت و مخارج زندگی خود را از طریق نوازندگی تامین می کرد. شهبازیان جزو اولین آبرنگ کارانی است که ساده و سریع کار ساخته و رنگ‌های شفاف را به خوبی در آثارش نشانده است. او به غیر از آبرنگ، در طراحی سریع از منظره نیز توانایی قابل توجهی داشته است. در آثار شهبازیان بخش زیادی از مناظر شهری و روستایی ایران به صورت مستند به ثبت رسیده است . بقاع متبرکه و اماکن تاریخی ایران نیز موضوع تعدادی آثارش بوده است. به خاطر پرکاری میشا و تنوع آثارش، روایت ساده ای از مناظر، عمارت ها، چهره ها و زندگی گوشه و کنار ایران در نقاشی هایش قابل مشاهده است.

از مهم ترین نمایشگاه‌های شهبازیان می توان به این ها اشاره کرد: نمایشگاه سال 1327 در انجمن روابط فرهنگی ایران و شوروی (وکس)، نمایشگاه سال 1350 در کلوب ارمنیان تهران و نمایشگاه اردی بهشت 1352 به همراه وارطانیان در گالری خانه ی آفتاب. دو تابلوی کرمان و کلیسای تادئوس مقدس از آثار معروف و شناخته شده ی او به شمار می آیند. نوزده سال بعد از درگذشت میکائیل شهبازیان، در بیست و نهم شهریور 1369، نمایشگاهی از آثار او در هتل همای تهران برپا شد.

شهبازیان در زمره ی گروهی از هنرمندان مهاجر ارمنی شمرده می‌شود که به نقاشان مکتب آبرنگ اصفهان یا نقاشان جلفای نو شهرت دارند و تاثیر فراوانی در معرفی و رواج نقاشی اروپایی در ایران داشته اند.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت