توکل اسماعیلی (مش اسماعیل)

Tavakol Esmaeili (Mash Esmaeil)

توکل اسماعیلی (مش اسماعیل)

 تخصص/مهارت:

مجسمه سازی

 معرفی/ بیوگرافی:

توکل اسماعیلی معروف به مش اسماعیل یا حاج اسمال (به انگلیسی: Tavakol Esmaeili) هنرمند ایرانی، متولد 1302 در قزوین و درگذشته 1373 در تهران است.

آقای توکل اسماعیلی هنرمند مجسمه ساز ایرانی بود در سال 1302، در قزوین متولد شد. او مجسمه‌سازی را هنگامی که در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران مستخدم بود، با راهنمایی و حمایت اساتید وقت دانشگاه تهران شروع کرد.

کارهای او بیشتر با مفتول آهنی و جوشکاری اجرا می‌شده است. او به خاط مهارت و ذوقی که داشت توسط استاد پرویز تناولی آموزش دید و در کنار وظایف خود در دانشگاه، به دانشجوبان دانشکده نیز در روند ساخت و پیشبرد آثارشان یاری می رساند.

در دهه 1350 آثار او با استقبال روبرو شد و مجموعه‌داران آثارش را می‌خریدند. آثارش در گالری‌های مشهور ایران و نمایشگاه معتبر جهان به نمایش درآمد. برخی از کارهایش در پارک‌های تهران و دیگر فضای شهری نصب شده است؛ مانند مجسمه رستم و دیو سفید در ورزشگاه آزادی تهران. وی در روز هشتم آبان ماه 1373 در تهران درگذشت و در قم به خاک سپرده شد.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود