سارا و نیکا فرقانی اصل

Nika & Sara Forghani Asl

سارا و نیکا فرقانی اصل

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون،

 معرفی/ بیوگرافی:

نیکا فرقانی اصل (به انگلیسی: Nika & Sarah Forghani Asl) هنرمند سوئدی ایرانی ، متولد 8 اَمرداد 1383 در تهران و ساکن سوئد هستند.

دوقلوهای مشهور سریال پایتخت که طرفداران زیادی در میان نوجوان پیدا کرده‌اند. سارا و نیکا فرقانی اصل 8 اَمرداد 1383 در تهران با اختلاف یک دقیقه متولد شدند. نیکا حدود یک دقیقه زودتر به دنیا آمد. پدرشان محسن فرقانی فوتبالیست بوده و حدود 15 سال در تیم‌های عقاب و راه‌آهن توپ زده است. اما به خاطر مصدومیت در یک حادثه دیگر امکان ادامه فوتبال را نداشته و با این حرفه خداحافظی کرده است. مادرشان هم نسرین جلیلی یک جورایی مدیر برنامه‌هایشان به‌حساب می‌آید.خانم ها سارا و نیکا در سال 1392 به همراه خانواده به کشور سوئد مهاجرت کرده و هرساله برای ایفای نقش در «پایتخت» به ایران بازمی‌گردند. فراهم آوردن فضای مناسب برای تحصیل سارا و نیکا، دلیل اصلی مهاجراتشان به سوئد بوده است. آن‌ها در کلاس‌های مخصوص مهاجران ایرانی تحصیل کرده و همچنین زبان سوئدی را فراگرفته‌اند.

حضور خواهران دوقلو در جلوی دوربین سینما و تلویزیون به مدت‌ها قبل از مجموعه «پایتخت» بازمی‌گردد. آن‌ها در 9 ماهگی اولین تجربه هنری خود را در سریال «دوباره زندگی» به کارگردانی نادر مقدس به دست آورند. 6 سال بعد رسول حاتمی که ارتباط نزدیکی با عوامل «پایتخت» داشت آن‌ها را به سیروس مقدم معرفی کرد. سارا و نیکای 7 سال پس از گذراندن تست برای بازی در این سریال محبوب انتخاب شدند. آن‌ها در نقش دختران دوقلوی نقی معمولی (محسن تنابنده) در تمام سری‌های «پایتخت» (5 سری تا اکنون) حضور داشته و روزبه‌روز به شهرتشان افزوده می‌شود. مادرشان خانم جلیلی در رابطه ادامه حضور دخترانش در عرصه بازیگری این‌چنین می‌گوید: «فعلاً نمی‌خواهیم بچه‌ها بازیگر شوند. زیرا الآن در مرحله‌ای هستند که باید درس بخوانند و بازی در پایتخت برایشان کافی است.» خانم جلیلی همچنان در ادامه می‌گوید: «امیدوارم سارا و نیکا با بازی در سریال پایتخت که در خارج از کشور هم بیننده‌های زیادی دارد، سفیر هنری باشند و از طریق این سریال فرهنگ و خانواده ایرانی را به زیبایی به مردم دیگر کشورها معرفی کنند.»

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام سارا:
saraforghaniofficial

• اینستاگرام نیکا:
nikaforghaniofficial

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت