منوچهر نوذری

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، دوبلور، هنرپیشه، مجری و کارگردان

 معرفی/ بیوگرافی:

منوچهر نوذری (به انگلیسی: Manochehr Nozari) هنرمند ایرانی، متولد 10 اردیبهشت 1315 در قزوین و درگذشته 16 آذر 1384 در تهران بود.

او فعالیت هنری خود را در سال 1332 آغاز کرد و از اولین گویندگان تاریخ دوبله در ایران بود. از سال 1335 در رادیو نیز مشغول به کار شد و فعالیت خود در سینما را از سال 1338 به عنوان دستیار فنی آغاز کرد. اولین تجربه بازیگری او در سال 1341 با بازی در فیلم «لاله آتشین» به کارگردانی برادرش محمود نوذری و هوشنگ لطیف پور رقم خورد و با ساخت فیلم «ایوالله» نخستین تجربه‌اش در کارگردانی را مقابل دوربین برد.آقای نوذری در دهه 1350 با مهاجرت به مصر فیلم «الو من گربه هستم» را ساخته بود.

فعالیت هنری او پس از انقلاب عمدتاً بر تلویزیون و رادیو متمرکز بود. از مشهورترین برنامه‌هایی که او در تلویزیون اجرا کرد می‌توان به «مسابقه هفته» و «تهران ساعت بیست» و همچنین مجموعه‌های داستانی «کوچه اقاقیا» و «باجناغ‌ها» اشاره کرد. حضور او با اجرای چند نقش در برنامه رادیویی «صبح جمعه با شما» و کارگردانی این برنامه از دیگر فعالیت‌های منوچهر نوذری محسوب می‌شود.

در روزهای پایانی زندگی این هنرمند در بیمارستان اینگونه از او نقل شده:

من اولین کسی بودم که در تلویزیون ایران مقابل دوربین رفتم و گفتم نام جعبه‌ای که تصویر من را در آن می‌بینید تلویزیون است.

وی در مصاحبه‌ای در سال 1381 به صورت زنده در برنامه مهر در پاسخ به مجری برنامه که از او می‌پرسد بزرگترین دستاورد هنری شما چه بوده‌است، گفت خانم فائقه آتشین که باعث شوکه شدن مجری معروف آن روز تلویزیون ایران شد و بلافاصله بدون اینکه چیزی بگوید بحث را به‌طور کلی عوض می‌کند و دربارهٔ پسرش ایرج نوذری از او سؤال می‌کند. نوذری روز چهارشنبه 16 آذر ماه 1384 به علت بیماری ریوی و عفونت کلیوی در بیمارستان مدرس تهران درگذشت.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت