لوگوی رسمی برند تجاری لیلیت | Lilit brand trademark official logo
همانطورکه میدانیم راه اندازی و توسعۀ یک کسب و کار برای یک مجموعه و یا سازمان میبایست با آینده نگری بر گسترش دامنۀ خدمات آن مجموعه به بخشهای جدید باشد، که موجب میشود کاربران و مشتریان در هر برههٔ زمانی با نگاه به نماد برند تجاری آن مجموعه شاهد هویت سازمانی و برندینگ باشند.
لوگوهای برند لیلیت توسط «تیم هنری لیلیت» به مدیریت هنری آقای «احسان میرزائی فراهانی» در طرحهای فارسی و انگلیسی به گونهای با بکارگیری دانش زیبایی شناسی و رعایت اصول رنگشناسی بطور حرفهای طراحی و خلق شدهاند، که ترکیب دو رنگ سیاه و سفید مانند “یین” و “یانگ” به صورت مینیمالیسم و نوآورانه، متوازن و متقارن باشد.
در طراحی لوگوی تجاری برند «لیلیت» با مبنا و معیار قراردادن هدف یکپارچه و ایجاد پلتفرمی واحد و مستحکم جهت ارائهی خدمات و محصولات، تأکید بیش از پیش بر علاقه و طبع مخاطبان اصلی آن پلتفرم که میتواند از تمامی اقشار جامعه اعم از خانمها و آقایان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان باشد و همچنین با درنظر گرفتن اندیشۀ نوآورانه ساختار پلتفرم، ارتقای ارتباط کارکردی یک پیوند مستحکم عاطفی و زیباییشناسی و نوآورانه در هویت مجموعه باشد، که تیم هنری لیلیت با بررسی این موارد، لوگوی لیلیت را (که در تصاویر مشاهده مینمائید) با استراتژی برندینگ پلتفرم «لیلیت» اجرا نموده است، که در ادامه مشروح میگردد.

بررسی ساختار طرح انگلیسی لوگوی Lilit لیلیت (طراحی شده در سال 1388) :
تیم هنری لیلیت در سال 1388 هجری شمسی 2010 میلادی، در طراحی لوگوی انگلیسی Lilit لیلیت، با درنظر قراردادن این مهم که در برگزاری نمایشگاه مجازی، از رمزینه کد QR برای دسترسی و اشتراک گذاری صفحات پلتفرم استفاده نموده است، بنابراین این موضوع را در طراحی لوگو و نماد انگلیسی لیلیت معیار قرارداده است و لوگوی انگلیسی را تداعی کننده بارکد QR طراحی نمود. بطوریکه بینندگان در نگاه اول یک طرح شبیه بارکد QR مشاهده میکنند و پس از کمی دقت حروفهای L I L I T از درون تصویر خود را نمایان میسازند.
رنگهای سیاه و سفید با این که خودشان ترکیبی از دو رنگ هستند، ولیکن از نگاه طراحان مُد و اصول فنگ شویی یک رنگ واحد به حساب میآید. این رنگ (سیاه و سفید) با تمام رنگها تطابق مییابد، چرا که سفید و سیاه مبدا و مقصد تمام رنگها است. در طراحی مد به عنوان مثال هر لباس یا کیف و کفش و دیزاین دکوراسیون و طراحی ماشین و هر چیز دیگر در دنیایی که زندگی میکنیم، با رنگهای سیاه و سفید هماهنگ و مناسب میباشد. ترکیب دو رنگ سیاه و سفید به معنای وجود دو جنس مخالف در کنار هم است که یکدیگر را کامل میکنند. که این یعنی همان فلسفه چی نی یین یانگ (Yin-Yang) است. در حکمت چین باستان “یین” و “یانگ” نشانهی تعادل در جهان هستی به حساب میآید، در این الگو رنگهای سیاه و سپید وجود دارند که باهم پیوند و گره خورده اند.
سیاهی و سپیدی استفاده شده در لوگوی لیلیت همانند ماه سیاه و تاریک، خورشید سفید و درخشان، شب و روز، زن و مرد، سرما و گرما، غم و شادی، روح و جسم، عشق و جدایی، موفقیت و ناکامی و… در آسترولوژی به همراه هم میآیند تا بتوانند یکدیگر را کامل کرده و به هم معنی دهند. به عنوان مثال اگر شب نباشد، انتظار برای فرارسیدن روز معنا نخواهد داشت و همچنین اگر روز وجود نداشته باشد آرامش و سکوت شب، به چشم نمیآید! همچنین گرمی و سردی هردو باعث ایجاد احساس مثبت میشوند و هریک (سیاه مطلق و یا سفید مطلق) به تنهایی میتواند نماد یکنواختی و زوال باشد! درنتیجه این دوقطبی سفید و سیاه باعث تعادل دنیا میشود و یین-یانگ بخشی از چرخهی هستی است و انرژی مثبتی که در این دو رنگ وجود دارد، طبق فلسفه فنگ شویی باعث ایجاد حس آرامش و رضایت در انسان میشود.
همچنین در طرح لوگو به زبان انگلیسی LILIT نیز به گونه ای طراحی انجام شده است که اگر بینندگان تصویر را وارونه و قرینه کنند، بازهم نماد لیلیت LILIT به چشم میخورد و در عین سادگی همچنان در هر حالتی توازن و تقارن خود را به زیبایی هرچه تمامتر حفظ میکند.


بررسی ساختار طرح فارسی لوگوی دوم «لیلیت» (طراحی شده در سال 1387) :
تیم هنری لیلیت در سال 1387 هجری شمسی و 2009 میلادی، در طراحی لوگوی فارسی لیلیت، با درنظر قراردادن فلسفه یین و یانگ و تلفیق رنگهای سیاه و سفید، لوگوی خود را طراحی نمود، به گونهای که موج چرخش در هرکدام از حروف لیلیت و نقطههای حرفهای يـ و ت ترسیم شده است.
بطوریکه اگر بینندگان به هرکدام از حروف و همچنین نمای کلی لوگوی لیلیت نگاه کنند، ترکیب انتزاعی زیبایی از رنگهای سیاه و سفید را مشاهده میکنند.

مالکیت معنوی برند تجاری لیلیت:
برند تجاری «لیلیت» بشماره ثبت 280929 در «مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک قوه قضائیه کشور» به ثبت رسیده است و تحت قانون حمایت از اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری قرار دارد، همچنین مالکیت دامنههای ملی ایرانی lilith.ir – liliet.ir – lilit.ir – lelet.ir – lylyt.ir نیز متعلق به برند تجاری لیلیت میباشد و کلیه حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد. هرگونه سوءاستفاده از نام و یا نشان «لیلیت» و فعالیت در محدوده ثبتی برند تجاری لیلیت و یا هرگونه مشابهسازی و هرگونه کپی و یا الگوبرداری از آن، طبق قانون قضایی کشور و طبق مقررات تجاری کنوانسیون پاریس، ممنوع است و مشمول مجازات کیفری میگردد و متعاقباً پیگردقانونی خواهد داشت!
مالکیت معنوی طراحی لوگوهای لیلیت:
پلتفرم لیلیت در «مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد» به ثبت رسیده است و طراحیهای انجام شده اعم از لوگوها و… تحت قانون حمایت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان و حقوق پدیدآورندگان قرار دارد، لذا هرگونه استفاده از نشان و لوگوهای لیلیت، بدون کسب اجازه از صاحب اثر و یا هرگونه مشابهسازی و هرگونه کپی و یا الگوبرداری از آن، طبق قانون قضایی کشور ممنوع بوده و مشمول مجازات کیفری میگردد و متعاقباً حق قانونی پیگرد قضایی برای ما محفوظ میباشد!
سخن آخر:
گروه هنری لیلیت در بیان هدف استراتژی خود، معتقد است که «همهٔ مردم ایران با هر نگرش و عقیدهای و همهٔ هنرمندان و علاقهمندان به هنر، شایستۀ استفاده از یک پلتفرم نوین و زیبا، میباشند» و در این مسیر، پلتفرم دانش بنیان لیلیت را برای مردم ایران و ارتقای سطح دانش عمومی توسعۀ ایران خلق نمودهایم، تا به نوبهٔ خود بتوانیم زندگی درخشانتری را به ارمغان بیاوریم.
شعار لیلیت:
هنر زادهٔ عشق است و آنچه که بعد از ما میماند هنر است. “هدف پلتفرم لیلیت کمک به این ماندگاریست”