شیلا وند

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

شیلا وند (به انگلیسی: Sheila Vand) هنرمند امریکایی ایرانی تبار ، متولد 1363 و 27 آوریل 1985 میلادی در لوس انجلس ایالات متحده امریکا است.

خانم شیلا وند بیشتر به خاطر ایفای نقش در فیلم سینمایی ارگو شناخته شده‌است. شیلا کار خود را از برادوی و با بازی در کنار رابین ویلیامز در تئاتر ببر بنگال در باغ وحش بغداد که نامزد جایزه پولیتزر نیز بود آغاز کرد. وند در پروژه‌های مختلفی از جمله پشمالو که نخستین بار در سال 2011 و در برلین به نمایش درآمد و همین‌طور در فیلم دختری در شب تنها به خانه می‌رود که اولین بار در سال 2014 و در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش گذاشته شد با کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی آمریکایی آنا لیلی امیرپور همکاری داشته‌است. شیلا وند همکاری‌های مستمری را در سال 2013 با الکسا مید در کنفرانس تد انجام داد. سری عکسهای پروژهٔ شیر:چه چیزی از من می‌سازی؟ در نمایشگاه‌های عکس معاصر اینگو زویفرت مونیخ آلمان و همین‌طور در نمایشگاه گرند پلی در رخداد آرت پاریس آرت فیر به نمایش گذارده شد. او همچنین خالق اجرای نمایش تجربی اسنیکی نیچه (یا نیچه آب زیرکاه) است.

خانم وند در حومه شهر لس‌آنجلس به دنیا آمده اما در پالو آلتو، کالیفرنیا بزرگ شده‌است. او از نسل دوم ایرانیان آمریکا است. وی فارغ‌التحصیل مدرسه فیلم یوسی‌ال‌ای در زمینهٔ بازیگری و کارگردانی است.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت