امید جلیلی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، استندآپ کمدین

 معرفی/ بیوگرافی:

امید جلیلی (به انگلیسی: Omid Djalili) هنرمند بریتانیایی ایرانی تبار، متولد 8 مهر 1344 است

آقای جلیلی از پدر و مادری ایرانی در چلسی لندن در انگلستان متولد شد. او پس از تحصیل در مدرسه هلند پارک در لندن، در شهر کولرین ایرلند شمالی و در دانشگاه اولستر به تحصیل زبان انگلیسی و تئاتر پرداخت.

اولین موفقیت قابل تأمل در سابقه استندآپ کمدی او در فستیوال حاشیه‌ای ادینبورگ (Edinburgh Festival Fringe) در سال 1995 با نمایش «پسر صاحب مغازه کبابی قد کوتاه چاق» و «عرب و یهودی» بود.

امید جلیلی در کشورهای مختلفی برنامه اجرا کرده است، از جمله در استرالیا، ایرلند، دانمارک، کانادا، آلمان و آمریکا که در آنجا ویژه برنامه خودش را در شبکه اچ‌بی‌او داشت و در 22 قسمت از برنامه «هوپی» با همراهی هوپی گلدبرگ شرکت کرد.

در سال 2005 پس از شرکت در برنامه خیریه Comic Relief در حمایت از قربانیان زلزله اقیانوس هند آن سال و برنامه تلویزیونی تخت گاز، وی رکورد فروش را با بیش از 16500 بلیت در فستیوال ادینبورگ شکست.

در تاریخ 26 آبان 1386 اولین قسمت از شوی تلویزیونی امید جلیلی از شبکه یک بی‌بی‌سی شروع به پخش کرد. سری دوم این مجموعه نیز در سال 1388 از همین شبکه پخش شد.

در سال 1388 نیز جلیلی در نقش «فاگین» در نمایش الیور! در شهر لندن به اجرای نقش پرداخت. او این نقش را پس از روآن اتکینسون که عهده‌دار این نقش تا تاریخ 27 تیر 1388 بود ادامه داد. در همین سال نیز صدای وی برای شخصیت یوسف امیر در جدیدترین نسخه از سری بازی اتومبیل‌دزدی بزرگ استفاده شد.

امید جلیلی در سال 1388 در فیلم کافر به کارگردانی دیوید بدیل نقش اول را ایفا کرد. او در این فیلم کمدی ایفاگر نقش یک مسلمان بریتانیایی را بازی می‌کند که پس از آنکه درمیابد در کودکی به فرزندی قبول شده است و والدین او یهودی بوده‌اند، دچار بحران هویت می‌شود.

• اینستاگرام:
omiddjalili

• وبسایت:
صفحه در ویکی پدیا

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت