فرهاد آئیش

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، نمایش‌نامه‌نویس، نویسنده و کارگردان

 معرفی/ بیوگرافی:

فرهاد حشمتی عقدایی با نام هنری فرهاد آئیش (به انگلیسی: Farhad Aeesh) هنرمند ایرانی، زاده 1331 در شمیران است.

زندگی‌نامه
آقای آئیش در سال 1331 در شمیران زاده شد؛ اما وی اصالتاً اهل شهر عقدا از توابع شهرستان اردکان یزد است. دبستان و دبیرستان را در تهران گذراند. چند سال بعد به انگلستان و سپس به آمریکا سفر کرد و به تحصیل فیلم‌سازی و عکاسی پرداخت. پس از مدتی پرداختن به عکاسی به تئاتر گروید. آئیش سال‌هایی از زندگی‌اش را در شهرهای سانفرانسیسکو، واشینگتن، بوستون و برلین گذراند و در این مدت به کارگردانی و بازی در بیش از 30 نمایشنامه به زبان‌های فارسی و انگلیسی پرداخت. او پس از 27 سال در سال 1376 به ایران بازگشت.
مائده طهماسبی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران همسر فرهاد آئیش است. او به جز بازیگری به مترجمی و کارگردانی تئاتر هم مشغول است.
فرهاد آئیش در مصاحبه‌ای از علت بچه دار نشدن او و همسرش پرده برداشت. او در این مصاحبه اعلام کرد که به دلیل محدودیت‌هایی که فرزند داشتن در زندگی مشترک ایجاد می‌کند و باعث سلب شدن بسیاری از آزادی‌ها از او و همسرش می‌شود حاضر به بچه دار شدن نیست.

• اینستاگرام:
farhadaeesh

• وبسایت:
صفحه در ویکی پدیا

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت