نادیا دلدار گلچین

Nadia Deldar Golchin

نادیا دلدار گلچین

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

نادیا دلدار گلچین (به انگلیسی: Nadia Deldar Golchin) هنرمند ایرانی، زاده 18 اردیبهشت 1339 و درگذشته 25 اَمرداد 1391 بود.

از دیگر بستگان وی در سینما می‌توان به دخترعموی وی مرجانه گلچین اشاره کرد.

زندگی‌نامه
خانم نادیا دلدار گلچین در 18 اردیبهشت 1339 در تهران متولد شد. او فرزند نادر گلچین بود. وی در رشتهٔ موسیقی در هنرستان عالی موسیقی به تحصیل پرداخت و موفق به اخذ دیپلم در این رشته گردید. ابتدا وارد عرصهٔ تئاتر شد و به تدریج به بازیگری در سینما روی آورد و در سال 1369 با بازی در فیلم ابلیس (ساختهٔ احمدرضا درویش) به ایفای نخستین نقش خود در سینمای ایران پرداخت.
گلچین در طول مدت بازیگری خود در فیلم‌های ماندگاری همچون روسری آبی، غریبانه، دختری با کفش‌های کتانی، مارال و صبحانه‌ای برای دو نفر به ایفای نقش پرداخت.

بیماری و درگذشت
نادیا دلدار گلچین در حالی که سال‌ها از بیماری کلیوی رنج می‌برد، سرانجام در بامداد 25 اَمرداد 1391 و پس از نه روز بودن در حالت کما، در سن 52 سالگی در بیمارستان عرفان، تهران درگذشت.

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت