رضا عطاران

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون، کارگردان، فیلمنامه نویس، خواننده و…

 معرفی/ بیوگرافی:

رضا عطاران (به انگلیسی: Reza Attaran) هنرمند ، متولد بیستم اردیبهشت 1347 در مشهد است.

آقای رضا عطاران کارگردان، فیلمنامه نویس و بازیگر سینما و تئاتر ایران است. دیپلم خود را در رشته اقتصاد در مشهد گرفت و برای ادامه تحصیل در رشتهٔ طراحی صنعتی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به تهران آمد. با وجود علاقه به رشتهٔ تحصیلی‌اش،تحصیلاتش را نیمه کاره در رشته طراحی صنعتی رها کرد و به بازیگری، فیلم‌نامه‌نویسی و کارگردانی روی آورد. در سال 1373 ازدواج کرد و به دلیل عدم تمایل به داشتن فرزند، هیچ فرزندی ندارد.

« صندلی خالی » نخستین تجربه رضا عطاران و همسرش (فریده فرامرزی) به عنوان بازیگر در کنار هم است. وی کار اصلی خود رادر دهه 1360 در تئاتر مشهد با حسن حامد شروع کرد، در این دوران او تماما نقش‌های غیر کمیک بازی کرد این همکاری تا مرگ حسن حامد در سال 1371 ادامه داشت.

درسال 1373 با مجموعه ساعت خوش به کارگردانی مهران مدیری در کنار بازیگرانی چون رضا شفیعی جم، نصرالله رادش، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی کارهای کمدی خود رادر تلویزیون آغاز کرد. در میانهٔ سال 1377 به همراه مجید صالحی و یوسف تیموری در گروه کودک و نوجوان شبکه یک تلویزیون، مجموعه «مجید دلبندم» و در سال 1379 مجموعه «قطار ابدی» را عرضه کرد و از سال 1376 تا 1382 مجموعه‌های سیب خنده، ستاره‌ها، کوچهٔ اقاقیا را ارائه کرد.

در سال 1383 وارد عرصهٔ تولید سریال‌های مناسبتی ماه رمضان شد و سریال «خانه به دوش» را ساخت. پس از آن در سال 1384 مجموعه «متهم گریخت» را به نویسندگی سعید آقاخانی، کارگردانی کرد. او همچنین در فیلم‌های سینمایی هوو و تیغ زن (هر دو ساختهٔ علیرضا داودنژاد) بازی کرد و پس از آن در فیلم سینمایی کلاهی برای باران ساختهٔ مسعود نوابی به ایفای نقش پرداخت. دیگر ساختهٔ وی سریالی به نام ترش و شیرین بود که در نوروز 1386 از شبکه سوم تلویزیون ایران پخش شد.او همچنین در ماه رمضان سال 87 با مجموعه تلوزیونی بزنگاه به خانه‌های مردم آمد و توانست طرفداران زیادی را جذب خود کند.

• اینستاگرام:
rezaattaran

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت