⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️از «رقص سماع ¦ نمایشگاه آثار مهناز جعفری» دیدن فرمائید و دیگران را برای تماشا در گالری لیلیت دعوت نمائید، بازدید شبانه‌روزی آزاد است…

رقص سماع ¦ نمایشگاه آثار مهناز جعفری

Mahnaz Jafari ¦ Sama Dance Exhibition

«گالری لیلیت شما را به دیدن این نمایشگاه برگزار شده دعوت می‌نماید»

رقص سماع ¦ نمایشگاه آثار مهناز جعفری

هنرمند: مهناز جعفری

❖ رقص سماع ❖

در این نمایشگاه شاهد مجموعه آثاری منحصربفرد با موضوع رقص سماع هستیم، که با بکارگیری عنصر ظرافت هنر عکاسی و قرارگیری سوژه در محیط‌هایی با رنگ‌های ملایم و دلنشین نظیر آسمان آبی رنگ و لباس و دامن با پارچه‌های سفید رنگ که نماد پاکی و تمیزی است، می‌تواند در عین سادگی احساس آرامش و مثبتی را در بینندگان ایجاد نماید.

سماع به نوعی از رقص صوفیه شامل چرخش بدن همراه با حالت خلسه برای اهداف معنوی و ستایش خداوند گفته می‌شود. در سماع مولانا دستی که به سوی آسمان است نماد دریافت فیض مبدأ هستی و دستی که به سوی زمین است نماد بخشش به کل موجودات است و انسان در این میان به عنوان واسطه مطرح است. لباس نیز در سماع حائز اهمیت است؛ لباسی سفید با دامن بلند که نمادی از روح یا جهان پاک روحانی است که فرشتگان را به ذهن می‌آورد.

واژه سماع نیز به معنای شنیدن، رقص و چرخش در ستایش خدا و جهان کائنات است مانند چرخش سیارات در آسمان و انرژی در زمین، همچنین در اصطلاح بر آوازی اطلاق می‌شود که حال شنونده را منقلب گرداند؛ آنچنان که صائب تبریزی می‌فرماید: «عشق، ذرات جهان را در سماع آورده است.»

5ستاره / 55476 رأی

اخطار ! هرگونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود