لیلا فروهر

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، خواننده پاپ، بازیگر تاتر، سینما و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

لیلا فروهر (به انگلیسی: Leila Forouhar) هنرمند ایرانی، متولد 4 اسفند 1337 است.

خانم لیلا فروهر فرزند هنرپیشه و بازیگر جهانگیر فروهر است و هنرپیشگی در سینما را از سن پنج سالگی آغاز کرد و پس از آن در سن چهارده سالگی پا به عرصه موسیقی گذاشت.

وی پیش از انقلاب در بیش از 45 فیلم ایرانی نقش بازی کرده بود و پس از مهاجرت به آمریکا بیش از 20 آلبوم منتشر کرده‌است. لیلا فروهر همچنین در کشورهای اطراف ایران مانند تاجیکستان، ارمنستان، افغانستان نیز شهرت دارد.
در سال 2010 میلادی، لیلا فروهر در جشن نوروزی در کتابخانه توماس جفرسون کنگرهٔ ایالت متحده آمریکا برنامه‌ای اجرا کرد.

لیلا فروهر متولد 4 اسفند 1337 خورشیدی در اصفهان است. وی در خانواده‌ای هنرمند از مادری هنرپیشه به نام فرنگیس فرحزادی و پدری بازیگر به نام جهانگیر فروهر به دنیا آمد. لیلا از سه سالگی پا به صحنهٔ تئاتر گذاشت و به نقش آفرینی در تئاترهای مختلف در تئاتر سپاهان اصفهان در کنار پدر و مادر خود و هنرمند بزرگ تئاتر ارحام صدر پرداخت.
لیلا در سال 1344 با فیلم‌های «مراد و لاله» و «خروس جنگی» وارد سینمای ایران شد و با سن و سال کمی که داشت از پرکارترین بازیگران ایران به‌شمار می‌رفت تا جایی که به او لقب «کودک خردسال سینمای ایران» را دادند. در 5 سالگی اولین فیلم خود را به نام «مراد و لاله» و سپس در «خروس جنگی» بازی کرد.
درخشان‌ترین فیلمی که لیلا در آن به ایفای نقش پرداخت، فیلم سلطان قلبها در سال 1347 به کارگردانی محمدعلی فردین بود. لیلا در کودکی در بیش از 40 فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد که معروف‌ترین آن‌ها سلطان قلبها با حضور محمدعلی فردین، آذر شیوا و… بود. در25 اردیبهشت 1343 خواهر لیلا به دنیا آمد که او را فریبا نامیدند او پس از انقلاب و شروع دوباره فعالیت هنری خواهرش مسئولیت مدیر برنامه‌های او را بر عهده گرفته‌است.

لیلا از کودکی کار هنری خود را آغاز کرد؛ و در فیلم مراد و لاله و سپس در فیلم خروس جنگی نقش آفرینی کرد. در 9 سالگی در فیلم سلطان قلب‌ها در کنار محمدعلی فردین بازی کرد. موفقیت و هنر لیلا در فیلم سینمایی سلطان قلب‌ها تا حدی برای محمدعلی فردین دلنشین بود، که تولد لیلا فروهر را در سندیکای هنرمندان برپا کرد. لیلا در فیلم من هم گریه کردم با بهروز وثوقی به نقش آفرینی پرداخت.
لیلا همچنین در نوجوانی در فیلم‌های زیادی به بازی پرداخت؛ که می‌توان به فیلم‌هایی چون (رابطهٔ جوانی، همکلاس، میهمان، شب آفتابی و..) اشاره کرد.

لیلا از 14 سالگی خوانندگی را به‌طور حرفه‌ای آموخت و خواند و خالق آثاری از جمله شمیم، دلم تنگه، دو پرنده، کلاغ‌های خبر چین، نیاز، چشمه نور، جولین و… شد.

درآخرین روزهای سال 1357 نمایشنامه ” عفریته ماچین ” به نمایش درآمد که تلفیقی بود از آثار نمایشی سنتی ایرانی که یادگاری مهمی است از هنر نمایشی بومی ایران به کارگردانی رضا میرلوحی با بازی درخشان و آواز خوانی بینظیر لیلا فروهر، درکنار پدرو مادرش، جهانگیر فروهر و فرنگیس فرحزادی و همچنین مرتضی عقیلی، محمد مطیع، عنایت بخشی، بهروز به نژاد، بهرام وطن‌پرست، محمد ورشوچی و …

ازدواج
لیلا فروهر در 29 اَمرداد 1383 با فردی به نام اسماعیل نبی (معروف به اسی) ازدواج کرد و به شهرستان اورنج، کالیفرنیا نقل مکان کرد.

• اینستاگرام:
leilaforouhar

• وبسایت:
صفحه در ویکی پدیا

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت