رویا جاویدنیا

تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون، طراح سفال و سرامیک

معرفی/ بیوگرافی:

رویا جاویدنیا (به انگلیسی: Roya Javidnia) هنرمند ایرانی، متولد 10 مرداد 1344 در تهران است.

خانم رویا جاویدنیا، از هنرمندان صداپیشه بازیگر ایران می‌باشد. رویا جاویدنیا فارغ التحصیل لیسانس رشته هنرهای تجمسی شاخه سفال گری می باشد، در 41 سالگی وارد سینما شد و حالا در تلویزیون نیز حضور موفقی دارد

خانم جاویدنیا سالها درگیر کار سرامیک و سفال بود به همین خاطر روحیه متواضعی که دارد می گوید از همین خاک و رشته سرچشمه می گیرد

از کار سفال گری با کارگردانان و بازیگری زیادی معاشرت داشت و از همین طریق ایرج کریمی از او برای بازی در فیلم باغ‌های کندلوس در سال 83 دعوت به کار کرد، اما بنا به مشکلاتی این همکاری صورت نگرفت.

بالاخره در سال 84 به دعوت مازیار میری در فیلم به آهستگی بازی کرد اما در نهایت با عذرخواهی وی سکانس هایش از این فیلم حذف شد ! و درنهایت با فیلم عصر جمعه سال 84 بود که مسیرش به سینما باز شد.

در سال 91 فیلم گس به کارگردانی کیارش اسدی زاده را بازی کرد که این فیلم در جشنواره رم 2013 جایزه بهترین مجموعه بازیگران را دریافت کرد

این جایزه در فستیوال رم به دستان خانم جاویدنیا داده شد.

اولین بار در سال 91 با سریال حیرانی وارد قاب تلویزیون شد سپس دومین تجربه اش را با مینی سریال راه شیری (خط روی خط) در سال 93 بدست آورد.

شروع شهرت خانم جاویدنیا در سال 96 با سریال سایه بان به کارگردانی جمشید و نوید محمودی آغاز شد، او در این سریال در نقش مهشید بازی موفقی به نمایش گذاشت.

در رمضان 98 نیز با سریال دلدار دوباره به تلویزیون بازگشت.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت